Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

naapuri hakkaa seiniä kun vauva leikkii

Vierailija
12.03.2013 |

Olen ihan väsynyt naapuriin joka hakkaa seinää päivisin aina kun vauva leikkii leikkejään, joista ei edes paljoa ääntä synny. Mitä muut samassa tilanteessa olleet olette tehneet asialle?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 16:18"]

Tiedän ettei vuokraasunnon etsiminen ja saanti helppoa ole ollenkaan, mutta alkakaa etsiä toista asuntoa. Tiedä mitä hullu naapurinne tekee kun tarpeeksi sekoaa. Eihän hän normaali naapurilta kuulosta. 

[/quote]

Suosittelen tätä. Ehkä isännöitsijäkin pelkää sen hulluutta ja siksi ei puutu. Sinuna alkaisin katsella vapaita vuokra-asuntoja.

Vierailija
2/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kerännyt naapurin ja isännöitsijän lähettämät valitukset talteen? Näkikö kukaan naapurin sylkemistä?

Nyt kirjenipun kanssa poliisille. Kerrot rehellisesti, että pelkäät kulkea ulkona ja että naapurin hakkaaminen pelottaa sekä sinua että vauvaa. Veikkaan, että käyvät jututtamassa naapuria ja myös isännöitsijää. Ovien sulkeminen ja olemattomat koirat eivät ole syy lähetellä uhkavaatimuksia ja isännöitsijän tehtävänä on selvittää, kuka tässä on se häirikkö. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunistelet varmasti asiaa, eiköhän se rääpäle huuda sielä kurkkusuorana ja naapuria vituttaa

Vierailija
4/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös tuollainen naapuri, jolla on itsensä kanssa ongelmia. Älä välitä siitä, mutta jos se hakkaaminen häiritsee, kerro että asuntoosi kuuluu heiltä pauketta ja pyydä lopettamaan se.

Vierailija
5/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen, vaikutat vastauksinesi aivan tuolta mielenterveysongelmaiselta naapurilta.

Vierailija
6/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuossa tilanteessa jättäisin paukkeen huomioimatta ja jatkaisin normaalia elämää. Jos pauke alkaa olla ongelma tekisin isännöitsijälle valituksen. Itse en alkaisi face to face keskustella asiasta naapurin kanssa, koska kokemusta on noista ja niillä on yleensä mielenterveys tai asenne ongelmaa sen verran pahasti ettei puhuminen onnistu, ja järkipuhe ei mene perille. Siksi asioisin ennemmin isännöitsijän kautta.

Vierailija
7/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes paljon ääniä synny... Kuitenkin niin paljon että se naapureita häiritsee? Lapsiperheet ei todellakaan ole mitään etuoikeutettuja möykkäämään sen enempää kuin muutkaan asukkaat.

Vierailija
8/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siitä vauvasta ei synny mitään ääniä niin mistä se naapuri tietää hakata seinää juuri silloin kun vauva leikkii?

Vierailija
9/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAAHAN LAPSESTA KUULUA ÄÄNTÄ! Voi hyvää päivää. Jos ei kestä itkua tai kolinaa, on kyllä ihan aihetta kysyä itseltään, onko kaikki kunnossa. Ja jos ei voi ärtymykselleen mitään, paras lienee etsiä asunto, jossa ei ole seinänaapureita.

Nimimerkki. Lapseton, mutta juuri tuollaisen valittajanaapurin häiriköimä

Vierailija
10/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAAHAN LAPSESTA KUULUA ÄÄNTÄ! Voi hyvää päivää. Jos ei kestä itkua tai kolinaa, on kyllä ihan aihetta kysyä itseltään, onko kaikki kunnossa. Ja jos ei voi ärtymykselleen mitään, paras lienee etsiä asunto, jossa ei ole seinänaapureita.

Nimimerkki. Lapseton, mutta juuri tuollaisen valittajanaapurin häiriköimä

Vierailija
11/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 13:57"]

Ei edes paljon ääniä synny... Kuitenkin niin paljon että se naapureita häiritsee? Lapsiperheet ei todellakaan ole mitään etuoikeutettuja möykkäämään sen enempää kuin muutkaan asukkaat.

[/quote]

...mutta lapsiperheillä on myös oikeus elää ihan normaalisti. Kerros- ja rivitaloasunnoissa saa pitää normaalia elämiseen kuuluvaa ääntä. Mä en usko, että ap:n vauva leikkii kovinkaan montaa tuntia päivässä, saati kerrallaan. Vauvoja ja lapsia on aika vaikea saada olemaan hiljaa, vaikka naapurissa asuisikin joku neurootikko.

Vierailija
12/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 13:45"]

Olen ihan väsynyt naapuriin joka hakkaa seinää päivisin aina kun vauva leikkii leikkejään, joista ei edes paljoa ääntä synny. Mitä muut samassa tilanteessa olleet olette tehneet asialle?

[/quote]

Tee ilmoitus kotirauhan häiritsemisestä. Soita poliisille ja sano vaikka, että vauva säikkyy jo, kun naapuri hakkaa seinää.

Vierailija
13/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin naapureilla on vaan asenne ongelma. Tuollaisten ihmisten paikka on muualla kuin ihmisten ilmoilla. Tee valitus niiden seinään hakkaamisesta. Luulen, että olet paljon vahvimmilla. :) Meidän alakerran asukas, kun kuuli että olen raskaana niin otti ja muutti pois. Olivat edellisestä lapsiperheestä tehneet jatkuvasti valituksia. Ihan turhaan tehdä valituksia vastasyntyneestä. Nykyisin pahoittelen naapureille, että jos eivät saa nukuttua. Yksi naapuri on sanonut aluksi heränneensä yöllä itkuun, mutta häntä ei se haittaa varsinkaan nyt kun on jo tottunut siihen.   Muut naapurit ovat sanoneet, että onpas meillä kiltti lapsi kun ei itke ikinä.. Tietäisivät vaan.. :)

Vierailija
14/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin raja vedetään sitten. Millainen leikki aiheuttaa niin kovaa ääntä, että se häiritsee? Haittaako koiran haukkuminen, entä musiikki tai naimaäänet? Kerrostaloissa on yleensä hiljaisuus klo 22-06, joten sitä on kunnioitettava. Muuna aikana ns. elämisen normaalit äänet saavat kuulua.

Vierailija
15/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheitten pitäisi asua muualla kuin kerrostaloissa. Aina tulee valitusta.

Vierailija
16/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 14:07"]

Mihin raja vedetään sitten. Millainen leikki aiheuttaa niin kovaa ääntä, että se häiritsee? Haittaako koiran haukkuminen, entä musiikki tai naimaäänet? Kerrostaloissa on yleensä hiljaisuus klo 22-06, joten sitä on kunnioitettava. Muuna aikana ns. elämisen normaalit äänet saavat kuulua.

[/quote]

Vastasit itse kysymykseesi.

Vierailija
17/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 14:09"]

[/quote]

Niin pitäisi kaikkien muidenkin, joiden elämisestä tulee mitään ääntä.

Vierailija
18/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 14:07"]

[/quote]

Vastasit itse kysymykseesi.

[/quote]

Mites naimaäänet? Kysyn ihan tosissani. Mies tulee kotiin iltavuorosta aamuöisin ja yleensä "tapahtuu" varsin myöhään ja kyllä varmasti silloin valitukseni (hiljainen vikinä) kuuluu muihin asuntoihin, kun on hiljaista. Joskus voi sänkykin heilua hetken. Kukaan ei ole tästä valittanut ja yritetään olla meluamatta, mutta pakostihan sitä jotain ääntä tulee. Asumme 60-luvulla rakennetussa kerrostalossa jossa kuuluu aivan KAIKKI ääneet, kuiskausta lukuunottamatta. Ei varmaan ole mukavaa kuunnella naapurin petitouhuja, mutta minkäs teet. Seksiä tekee mieli eikä sitä päivällään juuri koskaan ehditä harrastaa.

Vierailija
19/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 14:09"]

[/quote]

Niin pitäisi kaikkien muidenkin, joiden elämisestä tulee mitään ääntä.

[/quote]

Kaikkien pitäisi asua muualla kuin kerrostaloissa. Ne, joita äänet häiritsee ja ne jotka tuottaa ääniä.

Ihmeellistä tämä suomalaisten kyky yhteiseloon. Jos asuu talossa, jossa elää muita, ei voi odottaa, että kaikki ovat hiljaa juuri silloin, kun itsestä tuntuu. 

Toisaalta ei se yhteiselo ole juuri kummempaa ainakaan Lontoossa. Olin viime perjantaina kylässä Lontoolaisella ja siellä yläkerrassa alettiin kuntoilemaan. Ei ollut muuta kuin ihan tavallista rytmikästä liikkumisen ääntä, joka häntä häiritsi. Minua ei häirinnyt ja totesinkin, ettei siitä kannata välittää. Siitä huolimatta se emäntä huomautti siitä vähän väliä. Lopulta sanoin, että paljon parempi, kun naapuri kuntoilee kuuden aikaan kuin että olisi naapuri joka ryyppää ja hakkaa perhettään iltamyöhään, sellaisiakin perheitä on. Sen jälkeen hän ei enää sanonut mitään ja saatoimme jatkaa seurustelua kaikesta muusta sen enää häiritsemättä.

Vierailija
20/26 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mun vauva itki öisin, kuului naapur(e)ista seinän hakkaamista. Toki reagoin pienokaiseni itkuun mahd. pian, enkä yöherätyksistä itsekään nauttinut, mutta seinän hakkaaminen oli jälleen yksi syy muuttaa pois kerrostalosta ja kaupungista omaan taloon maalle. IHANAA.