Mies suuttui kun lopetin pillerit.
Olisi kuulemma pitänyt hänen kanssaan keskustella aiheesta. Kun koitan keskutella eli kertoa miten en turhaan halua kasvattaa veritulppariskiä hän päätti vain kävellä pois. Ilmeisesti mitään en tee oikein enkä päättää omasta kehostani.
Kommentit (87)
No jo on. Minä lopetin pillerit joulun aikaan, koska mielialani alkoi heittelehtiä ja seksihalut olivat olleet ihan nollissa jo monta kuukautta. Monta vuotta söin pillereitä, eikä ollut oireita, mutta viime vuonna alkoivat. Miehen kanssa keskusteltiin asiasta ja päädyttiin sitten jättämään nuo pillerit pois. Yhdessä huolehditaan nyt ehkäisystä, kuten ennenkin, vaikka minä ne pillerit söin.
Vierailija kirjoitti:
Pillerit ovat turvallinen ja luotettava ehkäisymenetelmä. Veritulppariskiä on liioiteltu. En tiedä ketään joka olisi sellaisen saanut tai sellaiseen kuollut.
Nämä en-enää-koskaan-syö-pillereitä-koska-olen-hurahtanut-propagandaan naiset varmaan sitten nauttivat jatkuvasti raskaana olemisesta...tai selibaatista. En nimittäin koskaan ole kuullut naisesta joka mielellään käyttää naisten kondomia vaikka sellainen on saatavilla.
Pillerit tuhoavat vesistömme ja ainoastaan todella tarpeellisissa sairauksien hoitoon tarkoitettavissa tapauksissa, niitä tulisi käyttää.
Lasten isän kanssa käytettin vuosia vuosia kortsua. Ei hän marissut yhtään. Tarkisti hanan alla vielä ehjyyden.
Aurallinen migreeni, pahoinvointi, jatkuvat vuodot, mielen räiskähtelyt...rahanmeno...
E-pillerit helvetistä.
Siis itse en ainakaan suostu syömään pillereitä juurikin tuon veritulppariskin takia. Hullu mies, jos haluaa sen riskin ottaa, että sairastut tai pahimmassa tapauksessa kuolet.
Lopetin e-pillerit kuuden vuoden käytön jälkeen parikymppisenä, kun epäilin niillä olevan haitallisia sivuvaikutuksia enkä halunnut enää käyttää hormonivalmistetta. Sitten ei harrastettu seksiä pitkään aikaan. Kukaan ei suuttunut, mutta seksi vaan jäi kun hommasta tuli "vaikeaa". Ostin ensin oikein valikoiman erilaisia kondomeja miestä varten, mutta ne sitten vanhenivat pakkauksiinsa. Myöhemmin otin kuparikierukan, kun ajattelin että joka tapauksessa en halua raskautta, vaan jonkin huolettoman ja vaivattoman ehkäisyn, siltä varalta että periaatteessa saatetaan harrastaa seksiä joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pillerit ovat turvallinen ja luotettava ehkäisymenetelmä. Veritulppariskiä on liioiteltu. En tiedä ketään joka olisi sellaisen saanut tai sellaiseen kuollut.
Nämä en-enää-koskaan-syö-pillereitä-koska-olen-hurahtanut-propagandaan naiset varmaan sitten nauttivat jatkuvasti raskaana olemisesta...tai selibaatista. En nimittäin koskaan ole kuullut naisesta joka mielellään käyttää naisten kondomia vaikka sellainen on saatavilla.
Pillerit tuhoavat vesistömme ja ainoastaan todella tarpeellisissa sairauksien hoitoon tarkoitettavissa tapauksissa, niitä tulisi käyttää.
"Pillerit ovat turvallinen ja luotettava ehkäismenetelmä." Luotettava ehkä, mutta ei todellakaan turvallinen! Minä tunnen useita naisia tuttavapiiristäni, jotka ovat saaneet veritulpan! Ja lopuille ei ole sopinut muuten vain, kun ovat alkaneet sekoilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin kierukka peliin. Parisuhteessa ei kortsua käytetä, se tappaa himot sisällä ja ulkona. Jos kortsulla pitäisi vaimon kanssa pelata, se on sama vaikka sitten vieraissa kävisi sen kortsun kanssa.
Miksi et teetä vasektomiaa, jos kortsu on kerran noin ehdoton nounou?
Vai pelkäätkö että se sattuu?
Vai meneekö miehisyys?
Vierailija kirjoitti:
Hormonihuuruiset naiset taas meuhkaa täällä.
En ota kantaa pillereiden käyttöön sen enempää kuin, että meillä tyttöystävä ei halua käyttää joten käytän kondomia - toki seksi ei ole yhtä hyvää kuin ilman kondomia, mutta ei voi mitään.
Sitä mitä ihmettelen eniten on se, että miten te naiset pystytte rinnastamaan piuhojen katkaisun ja e-pillerit "yhtä pahoiksi".
Rinnastakaa piuhojen katkaisu ja kohdun poisto, se on lähempänä kuin ^
Öööö... Mitä?
Ehkä sinäkin viisastut, kun ikää tulee vähintään 17 vuotta.
Piuhojen katkaisua ei todellakaan voi verrata kohdunpoistoon. Kohdunpoisto on aika iso operaatio, ja kohdun poistaminen vaikuttaa moneen asiaan, ja voi aiheuttaa esim. emättimen tai virtsarakon laskeumaa.
Pillerit taas eivät kaikille sovi, ja koska miehet eivät suostu pillereitä syömään vaikka niillä oli vähemmän sivuvaikutuksia kuin naisille tehdyissä valmisteissa, niin on ihan järkevää että naisetkaan eivät pillereitä syö, ellei niitä ensisijaisesti käytetä jonkun muun ongelman hoitamiseen, esim. menkat, akne, jne.
Ja tunnen muutaman jotka ovat saaneet veritulpan pillereiden vuoksi.
Minä en ole hormoneja koskaan käyttänyt, mutta piuhat on katkaistu. Mutta silti, uudessa suhteessa mies saa käyttää kumia. Ja vakituisessakin, koska sperma on ällöä. (Olen outo, mutta sperma yökättää todella pahasti. Ja sperma yleensä myös haisee, kun ei sitä saa kunnolla pestyä pois heti. Hyi yäk. Pidän mielummin jalat ristissä kuin annan paljaalla, vaikka paljaalla seksi tuntuu paremmalta. Mutta se haiseva limamönjä jota saa sitten valutella ulos, yäk...)
Mä söin pillereitä noin viisi vuotta. Lopetin ja atooppinen ihottumani helpotti huomattavasti (oli räjähtänyt käsiin samoihin aikoihin, kun alotin pillerit). Sen jälkeen en ole halunnut mitään hormonaalista ehkäisyä, kun pelottaa, että kierukastakin iho pahenee taas ja sitä saa sit parannella neljän seinän sisällä viikkotolkulla..
Miehen kanssa käytetty kondomia sen jälkeen eikä tuo ole valittanut. Ymmärtää täysin mun kannan. Hassua sinänsä, että muille ihmisille asia tuntuu olevan ongelma :D Kaikki lääkärit ja hoitajat koittaa painostaa pillereihin tai hormonikierukkaan. Eräs kaveri puuskahti, että ”mä en ainakaan jaksais sählätä minkään kortsujen kanssa!!” Hämmentävää.
Kuparikierukkaa olen harkinnut, saa nähdä.. tai sitten teetän sterin, kun lapsiluku täynnä.
Tietysti sinulla on oikeus päättää syötkö pillereitä vai et mutta sinulla on mielestäni myös velvollisuus keskustella asiasta miehesi kanssa (jos siis teistä kumpikaan osaisi rakentavan keskustelun alkeet). Olettaisin että yhdessähän te seksiä harrastatte? Milloin naiset oppivat että vaikka ehkäisy jää suurelta osin meidän kontollemme niin se ei ole silti yksin meidän asiamme? Varsinkaan parisuhteessa, jossa pari viittaa kahteen ihmiseen ja suhde heidän väliseen suhteeseensa.
Mutta voi olla parempi että lopetatte ehkäisyn lisäksi myös seksin. Sen sijaan voisitte harrastaa keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti sinulla on oikeus päättää syötkö pillereitä vai et mutta sinulla on mielestäni myös velvollisuus keskustella asiasta miehesi kanssa (jos siis teistä kumpikaan osaisi rakentavan keskustelun alkeet). Olettaisin että yhdessähän te seksiä harrastatte? Milloin naiset oppivat että vaikka ehkäisy jää suurelta osin meidän kontollemme niin se ei ole silti yksin meidän asiamme? Varsinkaan parisuhteessa, jossa pari viittaa kahteen ihmiseen ja suhde heidän väliseen suhteeseensa.
Mutta voi olla parempi että lopetatte ehkäisyn lisäksi myös seksin. Sen sijaan voisitte harrastaa keskustelua.
Seksi on jo loppunut joten silloin pillereiden käyttö ei taida miehelle mitekään kuulua.
Ihmettelen muuten, miksi miehet ei useammin teetä vasektomiaa?
Itselleni se oli hyvä ratkaisu, lapsiluku täynnä. Ei ole kivulias eikä kauhea toimenpide. Kävi helposti ja nopeasti. Mitään vaivoja siitä ei jää.
M37
Vierailija kirjoitti:
Miesten e-pillerit ei myy. Niistä tulee miehille kaikkia ikäviä sivuoireita :´(
Ne eivät toimi, oireet ovat naisten pillereitä vakavampia ja naiset eivät luota miehiin muistamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten e-pillerit ei myy. Niistä tulee miehille kaikkia ikäviä sivuoireita :´(
Se yksi mieslääkärihän sanoi aivan tosissaan, että miehille ei voida hyväksyä yhtä paljon sivuvaikutuksia kuin naisille, koska pillerit eivät hyödytä miestä yhtä paljon kuin naista, kun naisella ne ehkäisevät raskauden...! Luoja.
Naiselle raskaus on terveysriski, mutta miehelle naisen raskaus ei ole kuin taloudellinen riski.
Vaimoni teki saman ja ilmoitin, että saan kädeltäni paljaalla. Ei siinä kauaa mennyt, että suostui kuparikierukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tää on yksi omituisimpia kommentteja tähän keskusteluun; mistä tässä keskusteltaisiin? Siitä saako miehen mielestä nainen lopettaa pillerit terveyssyistä? Haluaako mies keskustella siitä onko naisen huoli sukurasitteen kera liioiteltu verrattuna pillerin käytön jatkamiseen, jos kyllä niin mikä on miehen asiantuntijataso lääketieteessä? Keksitkö jotain perusteltua syytä miksi pillereiden käyttöä pitäisi jatkaa? Mitkä hyödyt silloin olisivat suuremmat naiselle, kun pillerin lopettamisen hyödyt ovat kiistämättömät? Mitkä haitat pillereitä syödessä olisi pienemmät miehelle, niin että pillerinsyönnin haitat naiselle pitäisi naisenkin itse hyväksyä?
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni teki saman ja ilmoitin, että saan kädeltäni paljaalla. Ei siinä kauaa mennyt, että suostui kuparikierukkaan.
Vaimo saa dildolla paljaalla myös, ei tarvita hormonaalista ehkäisyä, ei ole raskautumisen vaaraa, eikä tarvitse ääliöäijää katsella. Win-win.
Vierailija kirjoitti:
Teit oikein. Lapsellinen mies. Miehet ovat juuri noin itsekkäitä, oma nautinto on tärkeintä, naisen terveydestä viis.
Ja näiden patjoiksi te alistutte ja näiden nimen te otatte. Hyvä hyvä..
Vierailija kirjoitti:
Mä söin pillereitä noin viisi vuotta. Lopetin ja atooppinen ihottumani helpotti huomattavasti (oli räjähtänyt käsiin samoihin aikoihin, kun alotin pillerit). Sen jälkeen en ole halunnut mitään hormonaalista ehkäisyä, kun pelottaa, että kierukastakin iho pahenee taas ja sitä saa sit parannella neljän seinän sisällä viikkotolkulla..
Miehen kanssa käytetty kondomia sen jälkeen eikä tuo ole valittanut. Ymmärtää täysin mun kannan. Hassua sinänsä, että muille ihmisille asia tuntuu olevan ongelma :D Kaikki lääkärit ja hoitajat koittaa painostaa pillereihin tai hormonikierukkaan. Eräs kaveri puuskahti, että ”mä en ainakaan jaksais sählätä minkään kortsujen kanssa!!” Hämmentävää.
Kuparikierukkaa olen harkinnut, saa nähdä.. tai sitten teetän sterin, kun lapsiluku täynnä.
Joo samanlaisia kokemuksia. Tässä on nyt 15 vuotta kortsun kanssa ”sähelletty” ja ongelma tässä tuntuu olevan ainoastaan tietyillä kavereilla. Eipä itsellä ole tullut mieleen arvostella toisten ehkäisyvalintoja.
Meillä kun se seksi on jo lähes loppunut tai ainakin on niin harvoin etten näe mitään syytä pillereitä syödä joka päivä.
Siksi vielä enemmän kummastuttaa mikä tuota siinä lopettamisessa suututtaa.
Ap