Lue keskustelun säännöt.
Laitatteko cv:n aina jonkun suosittelijan?
Kommentit (3)
Joo, yleensä laitan suosittelijan/suosittelijoiden nimet ja yhteystiedot. Joskus olen laittanut myös pelkät nimet ja maininnan että yhteystiedot saa pyydettäessä. Vaikka suosittelijani tietävät olevansa suosittelijoitani, joissain tilanteissa haluan "varoittaa" heitä etukäteen että yhteydenottoa voi tulla, joten silloin en laita yhteystietoja heti cv:hen.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mulla on 1-2 entistä työkaveria joiden kanssa on sovittu suosittelusta, mutta esim esimiestason suosittelijan kohdalle laitan vain että ilmoitetaan pyydettäessä myöhemmin.
En välttämättä. Se on vaan vähän työlästä, että jokaista hakua varten pitäisi pyytää suosittelijan lupa ja informoida, että voi olla puhelu tulossa. Ja nyt tässä tilanteessa en halua laittaa esimiestäni suosittelijaksi, vaikka suostuisikin varmasti ja osaisi kertoa millainen olen. En halua siis kertoa hänelle, että haen töitä.
Suosittelija kannattaa laittaa vain, jos ko. henkilö tietää ja tuntee sinut pitkältä ajalta ja osaa hyvin kertoa, millainen olet ja miten toimit työelämässä.