Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskas ystävä

Vierailija
04.05.2026 |

Olen kuormittunut erään ystäväni käytöksestä. Hän olettaa minun olevan koko ajan saatavilla. Haluaa pitää yhteyttä jatkuvasti edes jonkin asian varjolla. Kun olen ottanut etäisyyttä, hän on alkanut keksiä kysyä ihan vain jotain, että voisi olla yhteyksissä. Lisäksi kuvioihin tullut matkimista, joka tuntuu jotenkin erikoiselta näin +30 vuotiaana. Välillä koen huonoa omaa tuntoa, kun en vain jaksa tätä. Lisäksi hänellä on hyökkäävä tyyli ja hänen on oltava aina oikeassa. Neuvoo minua asioissa, kuinka pitäisi tehdä ym. Ja jos en muuten vastaa hänelle heti viesteihin, niin saattaa tulla jo muutaman tunnin päästä jotain perästä tyyliin "kyllä tämä pitäisi nyt jo sopia"

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin tiedät rajasi ja et lähde tuollaiseen mukaan. 

Vierailija
2/22 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän ennemmin tai myöhemmin oppii, mitä feidaamisellasi tarkoitat, ja jos ei opi etkä pysty pitämään puoiasi, niin sitten estät hänet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutat toimintatapaasi, hän huomaa ja alkaa ehkä siksi olemaan yhä enemmän yhteydessä 

Vierailija
4/22 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi olen huomannut, että kun keskustelemme jostakin asiasta ja selvitän hänelle asian, hän todella usein kysyy saman asian uudelleen. Mistä tämä kertoo? Siitä, että tietää kyllä, mutta haluaa vain syyn laittaa viestiä? Vai eikö hän kuuntele yhtään?

Viime torstaina hän kysyi yhtä asiaa ja vastasin miten asia on. Tänään hän kysyi asiaa uudelleen, huiman 4 päivän jälkeen. Nostin vanhan viestin esiin ja kommentoin siihen, että kyllä, kuten jo viime viikolla sanoin. 

Vierailija
5/22 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on jo huomannut, että olet erääntynyt. Reaktio siihen. 

Vierailija
6/22 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etääntynyt siis

Vierailija
7/22 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ajan myötä ihmiset voi muuttua ja tehdä mieli etääntyä. En kyllä jaksaisi jos joku haluaa väkisin pitää yhteyttä. 

Vierailija
8/22 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai myös vaklaa ja nimittelee?

Vierailija
9/22 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mieti mitä hän puhuu sinusta muille?

Vierailija
10/22 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse jaksaa ystävää, joka on vain taakka. Teillä ei taida olla oikein mitään yhteistä? Vai?

Vierailija
11/22 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina tarvitse jaksaa

Vierailija
12/22 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on raskas ystävä. 165 senttimetriä pituudeltaan ja painoa 132 kilogrammaa.  Aika raskas. 

Vierailija
13/22 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hän on sanonut kun olet hänen kanssa keskustellut tunteistasi? 

Vierailija
14/22 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin, nyt olet listannut missä ystäväsi on epäonnistunut. Seuraava vaihe on etsiä niitä ratkaisuja. 

Vierailija
15/22 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen siis pätee ja päsmäröi sinua ja silti kyselee mielipidettäsi? Melko jakautunut persoona

Vierailija
16/22 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse saat tästä ystävyydestäsi? 

Jos et mitään, päästä irti ja feidaa hänet. 

Elämäsi helpottuu. Ei riippakiviä kannata mukana raahata. 

Vierailija
17/22 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en saa oikeastaan mitään ystävyydestä tällä hetkellä paitsi stressiä ja ärtymystä. Olen yrittänyt myös pohtia asiaa syvällisemmin, mutta tämä tunne ei mene ohi. Tätä kestänyt jo monta kuukautta 

Vierailija
18/22 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en saa oikeastaan mitään ystävyydestä tällä hetkellä paitsi stressiä ja ärtymystä. Olen yrittänyt myös pohtia asiaa syvällisemmin, mutta tämä tunne ei mene ohi. Tätä kestänyt jo monta kuukautta 

Mulla oli ihan samanlainen tilanne viitisen vuotta sitten. Sitten ystävä vielä alkoi vieläkin sekavammaksi haitaten muiden elämää kuten rattijuoppous, ihmisten asioiden juoruilu jne. Kuitenkin pitkä ystävyys takana niin oli todella vaikea irrottautua, onneksi viimein tuli ns. riita josta sain tekosyyn olla ottamatta yhteyttä enää koskaan. Tuo henkilö silti aina silloin tällöin laittelee viestiä tyyliin "Hyvää juhannusta" siis wtf, emme ole olleet enää vuosiin tekemisissä ja sitten tulee tuollainen. Emme edes ystävyytemme aikana viettäneet juhannuksia yhdessä että olisi mitään muistelua edes...

Vierailija
19/22 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet viimein tajunnut, että sinun ei tarvitse tuollaista sietää. 

Vierailija
20/22 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras päätös oli itselläni etääntyä tällaisesta 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi