Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä "sisäoppilaitoksia" Suomessa on?

Vierailija
11.03.2013 |

Siis muita kuin lukioita tai ammattikouluja. Anna Tapion koulun tiedän ja siihen liittyneestä viestiketjusta mulle tulikin tää kysymys mieleen.

Mulla on sellainen muistikuva, että Turun lähellä on joku paikka, olisiko jo aiemmin adventistien tms suosiossa ollut koulu?

Entä muita?

Kommentit (24)

Vierailija
2/24 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

adventisteilla on turussa sisäoppilaitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanopistoissa on vieläkin paljon sisäoppilaitoksia. Vaikka harvemmin ihan perinteisessä merkityksessä, vaikka onhan asuntola edelleen useimmissa ammattioppilaitoksissa.

Vierailija
4/24 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käsittänyt, että Anna Tapion koulu on ainoa "oikea" sisäoppilaitos. Jos mukaan ei lasketa ammattikouluja, niiden asuntoloita tai kansalaisopistoja, joista monien yhteydessä asutaan kuten sisäoppilaitoksessa.

Vierailija
5/24 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulovammaisille on sisäoppilaitos, tai siis siellä asuvat ne, joiden koti ei ole koulun lähialueella ja lähialueelta voivat käydä koulua kotona asuen.

Vierailija
6/24 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivonlinna Piikkiössä? Tätäkö ap tarkoitti, en tosin tiedä toimiiko koulu vielä.

Vierailija
7/24 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuon annatapion koulun idea on. Miksi esiteinit hakeutuvat sinne?

Vierailija
8/24 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeillekkin on. Erään sokeen äidin melkein sokea poika meni sinne. Muistan vieläkin äidin tuskan. Vaihtoehtoja ei ollut ja äiti itki niin hirveästi.

Vierailija
9/24 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanopistot ovat siinä mielessä lähempänä sisäoppilaitosta, kuin ammattikoulujen asuntolat, että niissä on yhteisruokailut aamulla, päivällä ja illalla.

Vierailija
10/24 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikös Lapissa ole ihan peruskouluja, jotka toimivat jonkinlaisina sisäoppilaitoksina. Välimatkat on niin pitkiä, ettei ole mahdollista käydä kotoa koulua.

Vierailija
11/24 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntavammaisille ja aistivammaisille lapsille on sisäoppilaitoksia.

Vierailija
12/24 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 19:04"]

Mikä tuon annatapion koulun idea on. Miksi esiteinit hakeutuvat sinne?

[/quote]

http://www.annatapio.fi/  *muistelee kaiholla* =)

Vierailija
13/24 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 19:31"]

Kansanopistot ovat siinä mielessä lähempänä sisäoppilaitosta, kuin ammattikoulujen asuntolat, että niissä on yhteisruokailut aamulla, päivällä ja illalla.

[/quote]

On yhteisruokailuja myös ammattikouluissa, tai ainakin urheiluopistoissa. Aamupala, lounas ja illallinen/päivällinen kuuluvat asuntolassa asuville opiskelijoille. (+ kaikki illanviettojutut opistolla)

Vierailija
14/24 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruukin maaseutuopisto

Vierailija
15/24 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Toivonlinna Piikkiössä on yhä olemassa ja siellä on ainakin lukio, voi olla yläastekin. Se on kai alunperin adventisteille tarkoitettu, mutta siellä käy ihan "normaaleja" lapsiakin . Työkaverin lapsi kävi lukon siellä.

Vierailija
16/24 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna Tapio poikkeaa useimmista tässä ketjussa mainituista siinä, että a) se on uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton ja b) siellä on yläasteikäisiä. Käsittääkseni Suomessa ei ole muita sisäoppilaitoksia, joissa nämä kriteerit yhdistyisivät. Varsin omaperäinen konsepti tuo Anna Tapio kyllä on, toiset koulun käyneisä muistelevat sitä suurella lämmöllä, toiset taas eivät laskisi omia lapsiaan sinne.

Vierailija
17/24 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän teini halusi Anna Tapioon yläasteelle, mutta mä en päästänyt. Nyt teini on tosi tyytyväinen, ettei päässyt sinne. Asutaan lähikunnassa eli matka ei olisi ollut kovin pitkä. Yhden ystäväni lapsi on siellä, parin tullut takaisin. Lieviä huumeita siellä pyörii ja vaaditaan kauppaaman niitä lomilla :(

Vierailija
18/24 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanpuolustuskorkeakoulu.

Vierailija
19/24 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 17:43"]

adventisteilla on turussa sisäoppilaitos.

[/quote]

Itse asiassa se on Piikkiössä, joka on nykyisin Kaarinaa.

Vierailija
20/24 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se Ypäjä sitten on?

Olen aina ajatellut, että se olisi ns. sisäoppilaitos myös. Ne hevostytöt, jotka asuu siellä jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan