Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensisynnyttäjien keski-ikä muka 28v? Ei oo.

Vierailija
11.03.2013 |

Vaikee uskoa. tuntuu, että tuossa iässä saadaan toinen ellei jo kolmas lapsi. tätäkin foorumia lukiessa huomaa ensisynnyttäijen olevan aika nuorta porukkaa, enemmänkin 18-24v kuin yli 25v. Jos joku saa lapsen 50-vuotiaana, se nostaa keski-ikää varmasti. Itse luulen, et se on n. 23v. Mitä mieltä?

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittäkääpä löytää joltain treffipalstalta 28+ naista, jolla ei olisi lapsia, mahdoton tehtävä.

No ehkä jostai Eliittikumppanin sivuilta saattaisi löytyä lapseton, mutta ei muualta. 

Vierailija
2/81 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tunne yhtään 30+ mammaa, joka olisi vasta synnyttänyt esikoisena.

Kaikilla tuon ikäisillä on jo ala-aste ikäisiä lapsia. Ihan tuulesta temmattu tämä keski-ikä... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee vaikka tätä ketjua, niin suurin osa sai noin 23-vuotiaana. Tai kattelee vaikka blogeja, jossa kaikilla 20v naisilla on jo vauva ellei pari. 

http://www.vauva.fi/keskustelu/1082696/ketju/minka_ikaisena_sait_esikoisesi_minka_ikainen_olet_/sivu/5

Vierailija
4/81 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis wt, koska sain esikoiseni 24-vuotiaana. Kyynel.

Vierailija
5/81 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 09:15"]

Olen siis wt, koska sain esikoiseni 24-vuotiaana. Kyynel.

[/quote]

Et ole wt, olet vaan vähän vanhempi ensisynnyttäjä. 

Vierailija
6/81 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin luopuisin lasten tekemisestä jo siinä vaiheessa, kun täyttäisin 30 vuotta. Tuntuu jotenkin liian vanhalta enää yrittää siinä vaiheessa. Toisinaan taas 23-vuotiaana olisi tuntunut liian nuorelta. Työelämään vasta kunnolla päässyt yms. Mutta jokainen elää erilaista elämää ja tekee niin kuin parhaaksi näkee. 

Vierailija
7/81 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

33 ja meille tulossa kaveripiirin ensimmäinen, muut ei vielä edes suunnittele :D

Vierailija
8/81 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, no minun kaverini ovat saaneet esikoisensa 27-40 vuoden iässä, suurin osa siinä vähän päälle kolmikymppisinä, vanhempani ja isovanhempani myös aikanaan kolmenkympin molemmin puolin, mutta en yritä vetää siitä mitään tilastollisia päätelmiä koska ymmärrän, että otanta on todella pieni. Itse olen 33 ja ensimmäistä lasta yritetään, en tunne olevani liian vanha siihen hommaan ainakaan vielä. 

Vierailija
9/81 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti pääkaupunkiseudulla ja isoissa kaupungeissa ensisynnyttäjien keski-ikä on korkeampi, ehkä jopa yli sen 28. Maalla sen sijaan lapset saadaan aikaisemmin, kun ihmiset keskimäärin matalammin koulutettuja. Tottakai poikkeuksia löytyy, mutta eiköhän se niin mene, että matalasti koulutetut saavat lapsen aikaisemmin kuin esim. yliopistotutkintoa suorittavat. Itse täytän pian 30v. ja olen akateemisesti kouluttautunut. Olen aina ajatellut, että lapset tulevat ikähaitarissa 30-40. Etenkin joskus 20-25v. olisin ollut täysin kypsymätön äidiksi... silloinen parisuhdekin olisi nyt jo hajonnut. Ihmettelen hieman näitä, jotka haluavat lapsen jo todella aikaisin, miksi ei ole malttia odottaa ainakin sinne 26-29-vuotiaaksi, sitten jo vähän tuntisi itseään paremmin, parisuhteella olisi paremmat tsänssit onnistua ja aktiivisin biletysikä olisi ohitettu.

Vierailija
10/81 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 - 25v sai eniten ääniä, kun tuossa sivuilla kysyttiin milloin synnytti esikoisen. 39% vastas tuon. Eli uskokaa nyt jo :D

Vierailija
11/81 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko AP se sama ap, joka kirjoittaa mielipiteesnä joka ikisessä palstassa? Olen sitten eksynyt mihin aihepiiriin tahansa näiden vuosien aikana, niin ap: nimimerkki on ahkerasti kertomassa mielipiteensä. Asia on minua lähinnnä huvittanut.

Vierailija
12/81 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 30v. ja odotan tässä esikoistani. Vauva syntyy, kun olen 31.

Vierailija
13/81 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alaluokilla töissä. Lasten vanhempien keski-ikä on siinä 30-vuotta, kun he ovat saanneet esikoisensa. Tänään juuri heräsin todellisuuteen, että olen ollut nuori ensisynnyttäjä, 25- vuotias vaikka pidin itseäni ihan oikean ikäisenä. Lasten kanssa on ollut puhetta heidän vanhempien iästä. Minulla menee esikoinen kouluun ensi syksyllä ja olen 32- vuotias. Suurimmalla osalla esikoisten äideistä olivat neljänkymmenen molemmilla puolilla ja lapset vasta ensimmäisellä luokalla. Että kyllä tilastot taitavat paikkaansa pitää.

Vierailija
14/81 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. mietitäänpä. Otos omasta tuttava- ja sukulaispiristä, tässä pelkät iät ja lapset saatu vuoden 2010 jälkeen,laitan nyt kaikki mitkä muistan, mukana on myös muutama joille vauva on tulossa. 

37, 32, 34, 27, 20, 

Tuon enempää ei ihan pienten äitejä tule tähän hätään mieleen ja muutaman tarkkaa ikää en tiedä, mutta tuohon 25-30 välille asettuvat. 

Vierailija
15/81 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö tämä ole ihan selkeä ja tutkittu juttu.

Akateemiset naiset synnyttävät 30-40 vuotiaina esikoisensa.

Vähemmän koulutetut lisääntyvät aikaisemmassa vaiheessa.

Tilastollisesti. Yksilöllisiä eroja on. Kenenkään ei tarvitse tulla kertomaan tänne omaa poikkeamaansa. Se ei tilastoja hetkauta.

Keskiarvo asettuu siten 28-vuoden tietämiin.

Vierailija
16/81 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 22:38"]Minun ystäväpiirissäni ei ole monilla vielä lapsia ja olemme kolmekymppisiä.

Wt:t lisääntyy nuorena, koulutetut ja muuten tietyllä tapaa menestyneet myöhemmin; näin omassa tuttavapiirissäni.

Ja ei tuo tilastokeskuksen tilasto mikään mielipideasia ole.
[/quote]

Sinäkään et taida tietää mitä wt tarkoittaa :D
Ihmeellistä "muotia" viljellä sitä täällä :)

Vierailija
17/81 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lasta 25v ikään mennessä ;) Sama mies, naimisissa, omakotitalo ja molemmilla työpaikat :)

Olen wt ja eroan varmasti ennen kuin viimeisinkin on koulussa! Tai sitten en...

Vierailija
18/81 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kaikki myös löytävät lastensa isän viimeistään lukiosta, että voivat sitten "suunnitella" ja "organisoida" elämänsä niin, että lapsia voi hankkia heti kun huvittaa. Ja toisaalta raskaaksikin tullaan heti kun siltä tuntuu.

Vierailija
19/81 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksi 23-vuotiaana tai nuorempana lapsen saanutta. Kai se wt-piireissä yleistä mutta ei muualla.

Vierailija
20/81 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ap on sitten ilmeisesti käytössäsi laajempi otos kuin Tilastokeskuksella, jonka otos käsittää kaikki Suomen ensisynnyttäjät?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi