Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sitä vauvaa pitää päästä katsomaan HETI?

Vierailija
11.03.2013 |

Miksi ei voi odottaa muutamaa viikkoa, että arki lasehtuu ja äiti saa pahimmat levättyä kotona pois?

Miksi pitää heti tunkea sekä sairaalaan että kotiinkin? En ymmärrä. 

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei äiti osaa sanoa EI???

Vierailija
2/40 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole sairaalassa käynyt yhtä

kään vauvaa katsomassa, ikinä. Nehän viipyykin siellä enää korkeintaan päivän pari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kaverin vauvoja olen käynyt katsomassa sairaalassa, kun ovat pyytäneet. 

Miehen siskon vauvoja olen käynyt myös, kun ovat pyytäneet.

Muiden vauvoja en ole käynyt katsomassa sairaalassa enkä kotonakaan pariin ekaan kuukauteen, kun eivät ole pyytäneet. 

Olisikohan mahdollista ihan kysyä, pyytää ja sopia? Näin aikuiset toimivat.

Vierailija
4/40 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa äideistä on ihan ok heti synnytyksen jälkeen ja siinä vaiheessa vauvakin on yleensä helppo, nukkuu about 20 tuntia vuorokaudessa. Ja jos joku ei ole siinä kunnossa että haluaisi ottaa vieraita vastaan, niin sen voi kohteliaasti sanoa.

Vierailija
5/40 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään. Tosin ainakin itse olen kyllä myös suoraan sanonut, että ilmoittelen sitten, kun jaksan ottaa vieraita vastaan. En halua ihan vastasyntyneen lähelle jatkuvasti vieraita ihan jo infektioriskin vuoksi. Toki isovanhemmat, vanhempien sisarukset ja kummit käyvät alkuvaiheessa, muut ehkä parin kk jäålkeen.

Vierailija
6/40 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli kivaa, että sairaalassa kävi ihmisiä. Tunsin oloni tosi orvoksi, kun lapsen isä oli kuollut ja kaikilla muilla tuntui olevan se mies siellä .

Mutta itse kyllä olen pyytänyt aina vauvan saanutta sitten kertomaan, kun haluavat seuraa.

Vierailija
7/40 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas otan mieluiten vastaan heti ekojen päivien ja viikkojen aikana. Silloin kun on vielä synnytyksen jälkeen vauhdissa, niin jaksaa ottaa vieraitakin vastaan. Pari viikkoa kun kuluu, niin alkaa väsy painaa ja alun adrenaliinipiikki helpottaa. Siihen mennessä toivoisin, että kaikki kiinnostuneet olis jo käynyt.

Vierailija
8/40 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoella ei osastolle pääse vauvaa katsomaan kuin isä ja sisarukset, Isovanhemmat tuli katsomaan kun kotiuduttiin (ja autteli siinä samalla kodinhoidossa), muut odotti muutaman päivän ennen kuin tulivat vauvaa katsomaan. Silloinkin kysyivät, saako tulla... 

On mulla vaan hyvä suku ja kaverit. Tai sitten omaa kokemusta.

Vierailija
9/40 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 14:21"]

Miksi ei voi odottaa muutamaa viikkoa, että arki lasehtuu ja äiti saa pahimmat levättyä kotona pois?

[/quote]

NO kaikki ei ole mitään invalideja synnytyksen jälkeen. Kyllä meille on saanut tulla heti, ja sairaalaankin on saanut tulla oikein mielellään.

Mikä teitä oikein vaivaa, jos yksi synnytys on noin helvetin vaikeaa ja viikkokaupalla pitää sen jälkeen tasotella?

En ymmärrä. Kertokaa ihan konkreettisesti mikä on niin vaikeaa? Ja toki siis ymmärrän jos oikeasti on jotain pielessä tai äiti tai vauva oikeasti sairaita. Mutta puhutaan nyt ihan normisynnytyksestä ja sen jälkeisestä ajasta.

Vierailija
10/40 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

NO kaikki ei ole mitään invalideja synnytyksen jälkeen. Kyllä meille on saanut tulla heti, ja sairaalaankin on saanut tulla oikein mielellään.

Mikä teitä oikein vaivaa, jos yksi synnytys on noin helvetin vaikeaa ja viikkokaupalla pitää sen jälkeen tasotella?

En ymmärrä. Kertokaa ihan konkreettisesti mikä on niin vaikeaa? Ja toki siis ymmärrän jos oikeasti on jotain pielessä tai äiti tai vauva oikeasti sairaita. Mutta puhutaan nyt ihan normisynnytyksestä ja sen jälkeisestä ajasta.

Vierailija
11/40 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
12/40 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
13/40 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
14/40 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan uteliaisuutta.

Itse en mene ennen kuin pyydetään.

Vierailija
15/40 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vaan iloinen, että joku välittää. Yhden lapsen synnytin lomamatkalla lapissa aj jouduin olemaan pitkään sairaalassa keskosen kanssa. Aika surkea olo kun kukaan rakas ei käynyt miestä lukuunottamatta.

Vierailija
16/40 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sinä viikkoja tarvitset? Eikö se riitä, että olette rauhassa sairaalassa ja sen jälkeen kotona muutaman päivän. Sen jälkeen on varmasti jo ihan kiva, että joku läheisempi ihminen käy kylässä, ei kaikkien kumminkaimojen ole pakko tulla samalla kertaa. Ihan hyvin voit sanoa suurimmalle osalle kylään pyrkivistä, että on käynyt niin paljon vieraita, että täytyy levätä välillä ja ehdottaa sopivan vierailuajan vaikka viikon tai parin päähän.

Vierailija
17/40 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene katsomaan vauvoja, ellei erikseen kutsuta ja sanota täsmällistä ajankohtaa. Yleensä näen vauvat vasta ritiäisissä, ja silloin äidit kamalasti marmattaa, että kun et ole tullut katsomaan. No kun ei kutsuta enkä halua tuppautua!

Vierailija
18/40 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan syyksi ihan sitä, että aika harvoin tarjoutuu tilaisuuksia päästä näkemään vastasyntynyttä. Eli uteliaisuus ja tilanteen hyödyntäminen. Lisäksi jotkut etenkin vähän vanhemmat naiset vaan ovat vauvahulluja, eikä silläkään edes niin väliä, kenen vauva on, kunhan nyt jotain pientä vauvaa pääsee pitämään sylissä ja haistelemaan. Oon äskettäin synnyttäneiltä läheisiltä vähän kuullut, että vauvoja katsomassa lappaa semmoistakin sukuaista ja tuttavaa, jotka muuten eivät ole juuri missään tekemisissä, saati että olisivat millään muotoa lapsesta kiinnostuneita enää siinä vaiheessa kun se on isompi.

Ymmärrän kyllä hyvin myös vanhempia, jotka eivät tätä jaksa. Silloin se täytyy vaan reilusti sanoa. En mä ainakaan jaksa nyt ilman vauvaakaan monienkaan ihmisten kyläilyä, luulen että vauvallisena ja synnytyksestä toipuvana jaksaisin vielä vähemmän. Jotenkin aika vieras tilanne mulle, että pitäisi kestitä jotain kahvittelijoita ja vauvan ihastelijoita jopa useita viikkoja. Läheiset ystävät ja ihan lähin perhe (omat vanhemmat ja sisarukset) nyt tietysti asia erikseen. Siis sellaiset ihmiset, joiden edessä imettäminen esim. ei ole kiusallista, eikä tartte pingottaa minkään muidenkaan synnytyksenjälkeisten vaivojen kanssa.

Vierailija
19/40 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi parikuisessa vauvassa ei ole edes sitä hupaisaa vastasyntyneen näköä---

Vierailija
20/40 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteliaisuudesta. Ystäväsi ja läheisesti yrittävät viestiä, että sinä olet heille tärkeä ja siksi vauvakin on tärkeä.

Useimpia tuskin oikeasti kiinnostaa vauvan näkeminen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi