Väkinäisen "hauskat" radio-ohjelmat ovat niin tuskastuttavia!
Onkohan tämä tyyli jostain Radio Mafiasta aikoinaan lähtenyt, että joka kanavalla pitää olla oma "hervottoman hauska" aamuohjelma? Juuso ja Peltsi olivat oikeasti ihan hauskoja, mutta suurin osa eri kanavien radio-ohjelmista vain yrittää olla jotakin saman tyyppistä. Mun mielestä se on jotenkin kuluttavaa kuunnella tekonaurua ja feikkiä "ahhaha kyllä meillä on niin hulluja juttuja täällä" -henkistä ohjelmaa, jonka "huumorista" ei oikeasti saa mitään irti.
Radio Suomen ihanan vaatimaton ja tasapainoinen ohjelmatarjonta on ihan hunajaa korville tuollaiseen väkinäiseen tykitykseen verrattuna :D Mä kuuntelen mieluummin 20 minuuttia miten joku pappa kertoo linnunpönttöjen rakentamisesta kuin jotain feikkiä "hauskaa".
Muita?
Kommentit (56)
Kymppi saattaa olla hyvinkin oikeassa tässä asiassa.
8
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 16:06"]
Novaa en ole kuunnellut vuosiin koska vihasin sitä niin paljon aikoinaan. En tiedä onko se muuttunut jostain 5-10 vuoden takaisesta. Ennen se ainakin oli ihan kauhea"pikkusievä" keskinkertaisuuden huipentuma, jossa kaiken lisäksi vielä soitettiin samoja päätä särkeviä biisejä päivästä toiseen ja vuodesta toiseen (esim. Toton Africaa ja Eppuja.) Nova oli ainakin joskus pahimmasta päästä näissä "meidän kreisit jutut" -ohjelmissaan. Ja täynnä sitä kauheaa hersyvää tekonaurua. Hyi! En tiedä onko kyseinen kanava saanut yhtään särmää viime vuosina vai onko edelleen sellainen taviskolmekymppisen "ettei vaan ärsytetä ketään" -kanava.
ap
[/quote]
Suomipop on nykyään ottanut tämän roolin! Se musiikki...so last season.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 15:55"]
Jaajo on kyllä jotenkin menettänyt tähtensä:/ Annista pidin Voicella Niko Kivelän juontajaparina, mutta Jaajon kanssa, ei vaan pysty kuuntelemaan.
Onkohan jossain mitään vertailua, miten aamuradioiden kuulijakunta jakautuu?
[/quote]
En ole itse koskaan kuunnelut Suomipopia, joten en muutewn tiedä, mutta kuullut juttuja tästä Jaajosta.
Siinä on saattanut käydä niin, että Jaajo on itsekin tiedostanut suosionsa eikä enää laita niin paljon peliin juttuihinsa. Luulee, että suosio pysyy noin vaan ja siksi juttujen taso laskenut.
[/quote]
Kehitys loppuu tyytyväisyyteen vai mikä se sanonta onkaan.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 15:54"]
Pahin pohjanoteeraus on Suomipop nykyään. Ne luuli että pelastuvat kun Jaajo palasi, mutta oikeasti menettivät pelin kokonaan. Täysin aivotonta juttua ja se nainen siellä hirnuu Jaajon jutuille vaikka se sanoisi *paska*. Tajutonta ulvomista ja aaaaaa kun jaajo on niin hauska hahahhaah! Yritin kuunnella nyt 5 aamuna mutta ei pysty. Poistin pikavalinnoista. Radio Aalto on aamuisin se jota pystyy kuuntelemaan. Ja toisinaan Nova.
[/quote]
Aamulypsy kylläkin on Suomen kuunnelluin radio-ohjelma :) että eivät todellakaan menettäneet peliä vaan saivat kuulijansa takaisin ja hurjan määrän uusiakin (kuuluvuus alueet lisääntyneet) sillä kun Aamulypsy palasi. Otapa selvää ensin noista kuuntelijamääristä ja tuu sitten kertomaan kuka menetti pelin ja kuka ei :)
Itsekin kuuntelen - ja ihan paras radio-ohjelma!
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 15:19"]
Mäkkärissä olisi kyllä ainesta ihan oikeasti hauskaksi juontajaksi. Mutta jotekin tuo ohjelmaan kuuluva(?) väkisin vääntäminen ja juontajakavereiden "alempitasoisuus" pilaa homman.
[/quote]
Pari viikkoa sitten kuuntelin Iltapäivää ja siellä oli Esko Eerikäinen vieraana. Jotenkin tuli mieleen, että Esko voisi sopia Mäkkärin pariksi tuohon ohjelmaan. Eikös Esko joskus ollut radiossa juontamassa?
Jaajo ja Anni, yök. Hiton typerät jutut, ja Annilla inhottava metallinen ja kolkko tapa puhua. Aamupoikia inhosin myös ennen, mutta nyt olen aina silloin tällöin kuunnellut, eivätkä ole enää lainkaan niin lapsellisia. Ja olen huomannut, että Aamupojat on lähes ainoa show, jossa naisjuontaja on täysin tasa-arvoisessa asemassa. Päälle ei puhuta ja juttuja mitätöidä, vaan annetaan sama tila kuin miesjuontajillekin.
Radio Aalto tosiaan yllättänyt viime aikoina sekä musiikin että aamujuontajien suhteen. Suomipopin Jaajo on aina ollut minusta rasittavuuden huipentuma sen kikattaja -naisen kanssa. Alapääjuttujakaan ei jaksa montaa minuuttia saati tuntia kuunnella putkeen jos on yli 15 v.
NRJ:n aamupojat oli muutama vuosi sitten vielä jotakuinkin hyvä, mutta nykyään alkaa olemaan vissiin jutut vähissä niilläkin. Ainakin Rennestä on tullut erittäin rasittava besserwisser, Anssi on heistä huomattavasti parempi.
Paitsi aamupoikia ei voi kuunnella naisjuontajan takia:) vaikka olikos hän se vuoden radiopersoona.
Aamulypsy varmasti on suosituin siksi, että teini-ikäisiin ja teinimielisiin vetoaa alapääjutut ja kakkahuumori, jota aamulypsy Jaajon paluun jälkeen on tarjonnut isolla kämmenellä.
Olipa muuten ihana viime viikko, kun Renne oli lomilla. Anssi olisi niin paljon parempi yksinään.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 16:22"]
Olipa muuten ihana viime viikko, kun Renne oli lomilla. Anssi olisi niin paljon parempi yksinään.
[/quote]
Renne on täynnä itseään, Anssi vaikuttaa hyvältä tyypiltä.
täysin samaa mieltä aloittajan kanssa
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 13:57"]
Onkohan tämä tyyli jostain Radio Mafiasta aikoinaan lähtenyt, että joka kanavalla pitää olla oma "hervottoman hauska" aamuohjelma? Juuso ja Peltsi olivat oikeasti ihan hauskoja, mutta suurin osa eri kanavien radio-ohjelmista vain yrittää olla jotakin saman tyyppistä. Mun mielestä se on jotenkin kuluttavaa kuunnella tekonaurua ja feikkiä "ahhaha kyllä meillä on niin hulluja juttuja täällä" -henkistä ohjelmaa, jonka "huumorista" ei oikeasti saa mitään irti.
Radio Suomen ihanan vaatimaton ja tasapainoinen ohjelmatarjonta on ihan hunajaa korville tuollaiseen väkinäiseen tykitykseen verrattuna :D Mä kuuntelen mieluummin 20 minuuttia miten joku pappa kertoo linnunpönttöjen rakentamisesta kuin jotain feikkiä "hauskaa".
Muita?
[/quote]
Voi teitä mummeleita.
Jos te olette kuunnelleet aikanaan Radio Mafiaa, ja nyt fiilistelette edelleen jotain Juusoa ja Peltsiä, saati että olette siirtyneet Radio Suomen puolelle, ette silti tunnu tajuavan, että AIKA ON AJANUT TEISTÄ JO OHI!! Ei niitä ohjelmia esim. YleX:llä tehdä enää teille, vaan n. 20-vuotiaat on tärkeintä kohderyhmää.
Mitä veikkaatte, olisiko teidän vanhempanne myös olleet vähän kriittisempiä niitä teidän aikanaan ihailemianne radiojuontajia kohtaan? Ettei heidän mielestään vaan ollut vähän sellaista teennäistä ja noloa se meininki silloin?
Niin ja oletteko kuunnelleet ikinä uudelleen niitä teidän mielessänne upeiksi iki-vihreiksi muuttuneita entisaikojen Radio Mafian lähetyksiä? Ei meinaan välttämättä naurattaisi tänä päivänä enää niin paljon kuin aikanaan. Sitä vaan tuppaa muistamaan ne parhaat jutut eikä niitä 99 huonoa siinä yhden hyvän rinnalla.
NRJ:n Renne ja YleX:n Mäkkäri vois vaihtaa työpaikkoja keskenään. Saataisiin edes yksi hyvä aamuohjelma (Anssi ja Mäkkäri) ja Renne vois mennä YleX Iltapäivään kertomaan alatasoisia juttujaan ja pönkittämään omaa egoaan noiden saman tasoisten (Aino ja Jenni?) kanssa.
Ai niin ja nyt mä muistin yhden Ylex:n kisan joka on ehkä pahin kaikista. En tiedä tuleeko enää mutta kesällä ainakin tuli. Se, jossa kuuntelijat soittavat ohjelmaan ja sitten heidän pitää ääntelemällä (mölyämällä) ilmaista jotakin tilannetta/tunnetilaa. Tulee niin hirvä myötähäpeä ja ärsytys ohjelman typeryydestä että pakko aina vaihtaa kanavaa.
ap
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 16:45"]
Ai niin ja nyt mä muistin yhden Ylex:n kisan joka on ehkä pahin kaikista. En tiedä tuleeko enää mutta kesällä ainakin tuli. Se, jossa kuuntelijat soittavat ohjelmaan ja sitten heidän pitää ääntelemällä (mölyämällä) ilmaista jotakin tilannetta/tunnetilaa. Tulee niin hirvä myötähäpeä ja ärsytys ohjelman typeryydestä että pakko aina vaihtaa kanavaa.
ap
[/quote]
Tulee aina klo 16 jälkeen.
Huh, kuka vajakki siihen edes osallistuu?!
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 16:40"]
Voi teitä mummeleita.
Jos te olette kuunnelleet aikanaan Radio Mafiaa, ja nyt fiilistelette edelleen jotain Juusoa ja Peltsiä, saati että olette siirtyneet Radio Suomen puolelle, ette silti tunnu tajuavan, että AIKA ON AJANUT TEISTÄ JO OHI!! Ei niitä ohjelmia esim. YleX:llä tehdä enää teille, vaan n. 20-vuotiaat on tärkeintä kohderyhmää.
Mitä veikkaatte, olisiko teidän vanhempanne myös olleet vähän kriittisempiä niitä teidän aikanaan ihailemianne radiojuontajia kohtaan? Ettei heidän mielestään vaan ollut vähän sellaista teennäistä ja noloa se meininki silloin?
Niin ja oletteko kuunnelleet ikinä uudelleen niitä teidän mielessänne upeiksi iki-vihreiksi muuttuneita entisaikojen Radio Mafian lähetyksiä? Ei meinaan välttämättä naurattaisi tänä päivänä enää niin paljon kuin aikanaan. Sitä vaan tuppaa muistamaan ne parhaat jutut eikä niitä 99 huonoa siinä yhden hyvän rinnalla.
[/quote]
Heh, nauratti vähän tuo Juuson ja Peltsin "fiilistely", tuli sellainen mielikuva että haikailisin jotain kulta-aikaa takaisin ja haaveilisin Juusosta ja Peltsistä :D
Jos mä mainitsen tuon ohjelman niin ei se varsinaisesti tarkoita, että mä edelleen jotenkin "fiilistelisin" Juusoa ja Peltsiä. Mainitsin ne lähinnä siksi että tuosta se tuntui jollain tavalla lähtevän, se että radiossa täytyy aina olla ne vähintään kaksi tyyppiä heittämässä "hauskaa" läppää. Vaikkei se sitten hauskaa olisikaan. Mä olen aika varma, että Juuson ja Peltsin jutut naurattaisivat mua edelleen, ei mun huumorintaju niin paljoa ole muuttunut. Juusolla ja Peltsillä meni jutut niin hyvin yksiin ja satun tietämään että he olivat hyviä kavereita tuolloin radion ulkopuolellakin ja sen kyllä huomasi. Mitenkään yleisesti en Mafiaa fanittanut enkä tykännyt monistakaan muista kanavan ohjelmista.
Vaikka av:lla tietenkin on aina tapana olettaa aloittajan olevan tyhmempi kuin mitä itse on, niin ikävä tuottaa pettymys mutta en ole ihan niin idiootti etten tietäisi etten ole ihan Ylex:n kohderyhmää. (Olen 30-vuotias, joten en nyt toisaalta pahasti yli-ikäinenkään.) En nyt ihan mummoksikaan kuitenkaan itseäni sanoisi, esimerkiksi nuo Novat sun muut "perhekanavat" ovat aina tuntuneet niin tappavan tylsiltä ja keskinkertaisilta ettei mun pää kestä niitäkään. Tosiaan puhun tässä ihan yleisesti mukahauskoista radio-ohjelmista, joihin kuuluvat ihan erityisesti näiden "aikuisten kanavat" kuten Nova.
Viestin pointti ei siis ollut "ennen oli kaikki paremmin" niin kuin sinä näytät kuvittelevan vaan pointti oli, että radio-ohjelmat ovat ihan yleisesti päänsärkyä aiheuttavaa paskaa, ja mä kuuntelisin mieluummin ohjelmaa, jossa ei yrittämällä yritetä niin kauheasti. Itsekin siinä väsyy kuunnellessa.
Tiedätkö muuten mitä tarkoittaa "aikanaan"?
ap
Mä kuuntelen ennemmin Jari Sarasvuon monologifilosofointia tai jotain vuosikymmenien takaisia urheilukisoja Yle Puheelta, kuin yhtään musiikki/älämölö ohjelmaa radiosta. Novat, Suomipopit ja Aalto siinä samaa paskaa.
Joo "ihanaa aamupäivää sulle (maireasti)." yäk.
Mä en pysty kuuntelemaan mitään muuta aamuohjelmaa kuin YleX Ileä ja Mattia. Minusta niillä on oikea ote: välillä menee lujaa ja innostutaan jostain (kuten tänä aamuna uunit), mutta aika usein kuulostaa kuin kaksi hyvää kaverusta juttelisi niitä näitä ja jutut vaan satutaan lähettämään radiosta.
YleX iltapäivään mulla on vähän viha-rakkaussuhde. Tykkään Ainosta, mutten kestä esim. just niitä kilpailuja ja välillä vallan ottavia alapääjuttuja. Se n. klo 16:30 tuleva kilpailu on muuten Pikavoitto ja siinä pitää tosiaan _aina_ laulaa/äännellä jotenkin muuten!
YleX kyllä puolustaa paikkaansa myös tällaisen vanhemman kuuntelijan radiossa, sillä Uuden musiikin aamu- ja iltavuoro on aamushown lisäksi loistavia ohjelmia! Ei uusia eikä vanhoja hittejä vaan ihan oikeasti uutta musiikkia. Enemmän kuin usein ärsyttää kaupallisilla kanavilla kun mainostetaan, että nyt uutta SitäJaTätä: innostun vain huomatakseni, että biisiä on veivattu YleX:lla jo jopa kuukausia.
T: 36-vuotias YleX:n kuuntelija :)
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 15:55"]
Jaajo on kyllä jotenkin menettänyt tähtensä:/ Annista pidin Voicella Niko Kivelän juontajaparina, mutta Jaajon kanssa, ei vaan pysty kuuntelemaan.
Onkohan jossain mitään vertailua, miten aamuradioiden kuulijakunta jakautuu?
[/quote]
En ole itse koskaan kuunnelut Suomipopia, joten en muutewn tiedä, mutta kuullut juttuja tästä Jaajosta.
Siinä on saattanut käydä niin, että Jaajo on itsekin tiedostanut suosionsa eikä enää laita niin paljon peliin juttuihinsa. Luulee, että suosio pysyy noin vaan ja siksi juttujen taso laskenut.