Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väkinäisen "hauskat" radio-ohjelmat ovat niin tuskastuttavia!

Vierailija
11.03.2013 |

Onkohan tämä tyyli jostain Radio Mafiasta aikoinaan lähtenyt, että joka kanavalla pitää olla oma "hervottoman hauska" aamuohjelma? Juuso ja Peltsi olivat oikeasti ihan hauskoja, mutta suurin osa eri kanavien radio-ohjelmista vain yrittää olla jotakin saman tyyppistä. Mun mielestä se on jotenkin kuluttavaa kuunnella tekonaurua ja feikkiä "ahhaha kyllä meillä on niin hulluja juttuja täällä" -henkistä ohjelmaa, jonka "huumorista" ei oikeasti saa mitään irti.

Radio Suomen ihanan vaatimaton ja tasapainoinen ohjelmatarjonta on ihan hunajaa korville tuollaiseen väkinäiseen tykitykseen verrattuna :D Mä kuuntelen mieluummin 20 minuuttia miten joku pappa kertoo linnunpönttöjen rakentamisesta kuin jotain feikkiä "hauskaa".

Muita?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 01:04"]

Mä kuuntelin Juuson ja Peltsin koosteita ihan hiljattain. Kyllä ne naurattivat edelleen. Mutta taidan kyllä näin kolmekymppisenä olla myös ihan auttamatta nykykohderyhmien ja kaiken muun ulkopuolella, eikä siinä mitään. :)

[/quote]

Mistä niitä koosteita löytää?

Vierailija
2/56 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa Juuso ja Peltsi -fani, those were the days! Mutta olen kyllä jo monta vuotta sitten vaihtanut kaikki aamushowt ihan vaan Puheeseen ja Suomeen. Suomen musiikkilista ei aina ole ihan makuuni, mutta esim. lauantaisin sieltä kuuluu Kissankehto ja Lempilauluja, joissa soitetaan juontajan omia valintoja ja kuuluu jotain muutakin kuin iskelmähuttua, myös sellaista mitä harvemmin radiossa soitetaan. Puhetta kuuntelen autolla ajaessa, mutta urheilu sotkee välillä ikävästi ohjelmia :/ 

Rockin soittolistaa voisi muuten uudistaa välillä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä aamulypsy on paras! Tykkäsin kylläkin enemmän Petrasta kuin Annista (en juttujen perusteella vaan äänen). Mutta ei se mitään, kuuntelen sitä Jaajon takia. Ja olen 30+ nainen. Mielestäni nykyään ei ole enää hirveästi alapääjuttuja,  ihan hyvän maun rajoissa menee.

Vierailija
4/56 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pahinta tekopirteyttä edusta Radio Nova? Aina ollaan olevinaan niin hyvällä tuulella ja kaikki on ihanaa. Yök!

Vierailija
5/56 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunnelkaa radio helsinkiä, ei ole idioottimaista muka-hauskaa hölötystä. Ja musiikkikin on oikein mainiota!

Vierailija
6/56 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 23:38"]

Eikö pahinta tekopirteyttä edusta Radio Nova? Aina ollaan olevinaan niin hyvällä tuulella ja kaikki on ihanaa. Yök!

[/quote]

Voin kuvitella, on ollut mun inhokkikanavani varmaan 10 vuotta joten ei ole tullut kuunneltua viime aikoina...

ap

Vierailija
7/56 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 17:20"]

Mä kuuntelen ennemmin Jari Sarasvuon monologifilosofointia tai jotain vuosikymmenien takaisia urheilukisoja Yle Puheelta, kuin yhtään musiikki/älämölö ohjelmaa radiosta. Novat, Suomipopit ja Aalto siinä samaa paskaa.

[/quote]

Sarasvuon ohjelma on ihan paras! Oikeasti.

t.yleensä NRJ Aamua ja Iltaa kuunteleva 23v

Vierailija
8/56 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radio Aalto on pohjanoteeraus kaikista näistä mukahauskoista radiokanavista; kyseisen kanavan tv-mainos kertoo kyllä kaiken. Tyhjännaurajia, jotka puffaavat minuuttikaupalla että hei, kohta kerron hauskan jutun, ja sitten kun se kerrotaan, se on hauska kuin mummon tekarit maitolasissa.

Kaikkein hirvein formaattiradion ilmentymä suppeine soittolistoineen.

Vierailija
9/56 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi sanaa: Yle puhe. Mihin aikaan päivästä tahansa. Erityiseti kannattaa kuunnella Alia ja Husua Sarasvuon lisäksi!  

Ja topikki lukkoon.

Vierailija
10/56 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alivaltiosihteeristä on aika ajanut ohi. Nyt lähinnä nolottaa kaverien puolesta, kun lyhyestä ohjelma-ajasta kolme neljännestä menee niihin alku- ja loppulätinöihin, välissä vain yksi sketsi.

Vierailija
11/56 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 02:04"]

Kaksi sanaa: Yle puhe. Mihin aikaan päivästä tahansa. Erityiseti kannattaa kuunnella Alia ja Husua Sarasvuon lisäksi!  

[/quote]

Pilasivat kanavan urheilulla.

Vierailija
12/56 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuuntelin Juuson ja Peltsin koosteita ihan hiljattain. Kyllä ne naurattivat edelleen. Mutta taidan kyllä näin kolmekymppisenä olla myös ihan auttamatta nykykohderyhmien ja kaiken muun ulkopuolella, eikä siinä mitään. :)

Vierailija
13/56 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoan kaikkia kisoja, joissa kuulijat soittavat studioon, ja sitten kysytään kysymyksiä. Musta on todella tuskastuttavaa kuunnella kun kilpailijat miettivät ikuisuuden, että ottaiskohan nyt vaihtoehto a, b, vai c. Jos ei ole mitään hajua vastauksesta, niin se on ihan sama minkä vaihtoehdon arvaa. Sitten juontajat hoputtavat, että nyt on jo sen vastauksen tultava, arvaapas nyt ym. YleX joku päiväshow on ehkä pahin näistä, siinä taitaa olla vieläpä kaksi kilpailijaa plus juontajat heillä parina. Siinä vielä pohditaan kumman parin vastaus valitaan, jos eivät ole samaa mieltä. 

Vierailija
14/56 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

NRJ Aamupojat on myötähäpeän huipentuma.

Vierailija
15/56 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, niin on. Kuuntelin ennen vanhaan (siis viime vuosituhannella) Radio Cityä, se oli hauska ja hyvän musiikin siivittämä kanava. Uudistusten jälkeen kaikki hyvät tyypit lähti sieltä, ja sinne jäi vain itseään täynnä olevat "mahtitoimittajat", joiden typeristä junttiäijä-jutuista vähänkään fiksumpi (nais)ihminen tulee vaan pahalle tuulelle. Nykyään kuuntelen Radio Helsinkiä, siellä puheet on edes jollain tasolla älyllisiä eikä mitään pakkohauskoja.

Vierailija
16/56 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nuo kisat on tosi pahoja, en nyt saa millään päähäni sitä ylex:n kisaa mutta tarkoittanet 2 sitä iltapäiväohjelman kisaa? Ja Ylex:llä on monissa ohjelmissa muutenkin sitä pahemman luokan keulimista ja kiljumista ja huutamista niin kuin olisi ihan mieletön meno päällä koko ajan... Mun korviini sen on vaan tuskastuttavaa ja raskasta kuunneltavaa.

Mä en myöskään oikein tahdo jaksaa sitä, miten radiojuontajista tunnutaan lähes tarkoituksella luomaan sellaisia "brändejä", siis siinä mielessä että radiojuontajan nimeä ja persoonaa ylikorostetaan koko ajan ja se on jo olevinaan jokin "juttu" sinänsä että on tämä tietty juontaja (joka on olevinaan tosi vetävä ja hauska tyyppi tietenkin). Joistakin radiokanavista oikein huomaa sen, miten kuulijoita yritetään saada ikään kuin kiintymään niihin juontajiin sillä "tämä meidän mainio tyyppi" -mainonnalla.

ap

Vierailija
17/56 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkärissä olisi kyllä ainesta ihan oikeasti hauskaksi juontajaksi. Mutta jotekin tuo ohjelmaan kuuluva(?) väkisin vääntäminen ja juontajakavereiden "alempitasoisuus" pilaa homman.

Vierailija
18/56 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin pohjanoteeraus on Suomipop nykyään. Ne luuli että pelastuvat kun Jaajo palasi, mutta oikeasti menettivät pelin kokonaan. Täysin aivotonta juttua ja se nainen siellä hirnuu Jaajon jutuille vaikka se sanoisi *paska*. Tajutonta ulvomista ja aaaaaa kun jaajo on niin hauska hahahhaah! Yritin kuunnella nyt 5 aamuna mutta ei pysty. Poistin pikavalinnoista. Radio Aalto on aamuisin se jota pystyy kuuntelemaan. Ja toisinaan Nova.

Vierailija
19/56 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaajo on kyllä jotenkin menettänyt tähtensä:/ Annista pidin Voicella Niko Kivelän juontajaparina, mutta Jaajon kanssa, ei vaan pysty kuuntelemaan.

Onkohan jossain mitään vertailua, miten aamuradioiden kuulijakunta jakautuu?

Vierailija
20/56 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Novaa en ole kuunnellut vuosiin koska vihasin sitä niin paljon aikoinaan. En tiedä onko se muuttunut jostain 5-10 vuoden takaisesta. Ennen se ainakin oli ihan kauhea"pikkusievä" keskinkertaisuuden huipentuma, jossa kaiken lisäksi vielä soitettiin samoja päätä särkeviä biisejä päivästä toiseen ja vuodesta toiseen (esim. Toton Africaa ja Eppuja.) Nova oli ainakin joskus pahimmasta päästä näissä "meidän kreisit jutut" -ohjelmissaan. Ja täynnä sitä kauheaa hersyvää tekonaurua. Hyi! En tiedä onko kyseinen kanava saanut yhtään särmää viime vuosina vai onko edelleen sellainen taviskolmekymppisen "ettei vaan ärsytetä ketään" -kanava.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän