Väkinäisen "hauskat" radio-ohjelmat ovat niin tuskastuttavia!
Onkohan tämä tyyli jostain Radio Mafiasta aikoinaan lähtenyt, että joka kanavalla pitää olla oma "hervottoman hauska" aamuohjelma? Juuso ja Peltsi olivat oikeasti ihan hauskoja, mutta suurin osa eri kanavien radio-ohjelmista vain yrittää olla jotakin saman tyyppistä. Mun mielestä se on jotenkin kuluttavaa kuunnella tekonaurua ja feikkiä "ahhaha kyllä meillä on niin hulluja juttuja täällä" -henkistä ohjelmaa, jonka "huumorista" ei oikeasti saa mitään irti.
Radio Suomen ihanan vaatimaton ja tasapainoinen ohjelmatarjonta on ihan hunajaa korville tuollaiseen väkinäiseen tykitykseen verrattuna :D Mä kuuntelen mieluummin 20 minuuttia miten joku pappa kertoo linnunpönttöjen rakentamisesta kuin jotain feikkiä "hauskaa".
Muita?
Kommentit (56)
Suomipopin aamulypsy on kyllä paras radio-ohjelma! Kuuntelin jaajoa jo joskus 17 vuotiaana ja edelleen tykkään hänestä, nyt 26 vuotiaana. Ehkä ne alapää jutut on muutaman kerran menny yli mun sietokyvyn mut kyllä siellä muitakin aiheita puhutaan. Show on vaan parantunu tauon jälkeen :) ei mikään ihme että on suomen kuunnelluin radio-ohjelma!
Aikanaan on tulevan ajan ilmaus kuten pian.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 18:08"]
Suomipopin aamulypsy on kyllä paras radio-ohjelma! Kuuntelin jaajoa jo joskus 17 vuotiaana ja edelleen tykkään hänestä, nyt 26 vuotiaana. Ehkä ne alapää jutut on muutaman kerran menny yli mun sietokyvyn mut kyllä siellä muitakin aiheita puhutaan. Show on vaan parantunu tauon jälkeen :) ei mikään ihme että on suomen kuunnelluin radio-ohjelma!
[/quote]
Niin samaa mieltä! Aamun pelastus! Töissä on ihan tarpeeksi vakavaa meininkiä...no en mä aina niitten musaa jaksa kuunnella, mutta jutut on hauskoja. Ja mä olen sentään 40v. Jaajo, Anni ja Perälä on ihan parhaat!
[/quote]
Niin samaa mieltä! Aamun pelastus! Töissä on ihan tarpeeksi vakavaa meininkiä...no en mä aina niitten musaa jaksa kuunnella, mutta jutut on hauskoja. Ja mä olen sentään 40v. Jaajo, Anni ja Perälä on ihan parhaat!
[/quote]
Mä kuuntelen aina YLEx !! Ile ja Matti, ne on ihan parhaita, mutta, joo, kyllä Mäkkäri on kuningas !! Eikä ainopkaan ole huono, en tykkää siitä klo 11-.13-ohjelmasta, älytöntä asian kierittämistä ... Kaikki muistaa Juuson ja Peltsin, tykkäsin kovasti, mutta entäs Olli ja Tuomas, ihan legendaarinen juontajapari, ikävöin niin Tuomaksen naurua...
ja ikää on 47 v
No ei ole kuunnelluin radio-ohjelma vaan aamusöy, se lypsis.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 18:19"]
Mä kuuntelen aina YLEx !! Ile ja Matti, ne on ihan parhaita, mutta, joo, kyllä Mäkkäri on kuningas !! Eikä ainopkaan ole huono, en tykkää siitä klo 11-.13-ohjelmasta, älytöntä asian kierittämistä ... Kaikki muistaa Juuson ja Peltsin, tykkäsin kovasti, mutta entäs Olli ja Tuomas, ihan legendaarinen juontajapari, ikävöin niin Tuomaksen naurua...
ja ikää on 47 v
[/quote]
Mä en ole oikeastaan koskaan kuunnellut radiota, mutta kesät 2006 ja 2007 olin käytännössä töissä autossa, ja silloin tuli kuunneltua radiota varmaan eniten ikinä. Muistan Ollin ja Tuomaksen, niiden takia kuuntelin melkein aina samaa kanavaa. :)
Heinähässäkkä joskus 90-luvulla on se minun muistojen kuultaama aamuohjelmien esi-isä:)
Itse Heinähässäkän ja Härdellin aikoihin teini-ikääni viettäneenä, en tämän vuosituhannen puolella ole pystynyt kuuntelemaan kuin Hyppönen-Embuske-Mikäsenainenolikaan -aamukomboa sekä Cityn/Rockin Heikelä-Linnanahde -parivaljakkoa. Nykyäänkin Radio Rock on ehdoton valinta kanavaksi, jos aamuisin radiota kuuntelee.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 19:07"]
Itse Heinähässäkän ja Härdellin aikoihin teini-ikääni viettäneenä, en tämän vuosituhannen puolella ole pystynyt kuuntelemaan kuin Hyppönen-Embuske-Mikäsenainenolikaan -aamukomboa sekä Cityn/Rockin Heikelä-Linnanahde -parivaljakkoa. Nykyäänkin Radio Rock on ehdoton valinta kanavaksi, jos aamuisin radiota kuuntelee.
[/quote]
ootko tyypännyt embuske-linnanahdetta?
En, jotenkin oon aina unohtanut vaikka aikeissa on ollut katsoa.
No, nettitv korjatkoon tuonkin vääryyden lähitulevaisuudessa.
Onko show mistään kotoisin?
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 19:11"]
En, jotenkin oon aina unohtanut vaikka aikeissa on ollut katsoa.
No, nettitv korjatkoon tuonkin vääryyden lähitulevaisuudessa.
Onko show mistään kotoisin?
[/quote]
en ole katsonut tv-ohjelmaa, vaan kuunnellut silloin heidän aamuradiotaan, kun Jaajon ja Perälän jutut menee eritetasolle. Tykkään heidän suorasta tyylistä.
Mä kans tykkään Enbuskesta ja Linnanahteesta, Minnan perjantaikin on jees. Ja heidän jälkeensä tuleva Viitalan Elina tietty paras :)
Tuomaksesta muuten tykkäsin jo Kiss FM:n aikaan eli ollaan tässä samaa tahtia vanhennuttu :)
Olen paljon liikkeellä autolla, ja aika sattumanvaraista, mitä kanavia saa kuulumaan. Toisinaan tulee ihan hyviä löytöjä, mutta äsken kuuntelin noin 60 km sellonrakentajaa, jossa ärsytti suunnattomasti " joo, tuota ... " aloitus jokaisessa puheenvuorossa.
Pahin tekohauska on mielestäni lauantai-illan radio D niin kuin dementia, eli Suomi. Ei sitten ole vähääkään ajateltu, että siihen aikaan viikosta voi joku kuunnella radiota selvin päin.
Kyllä tunnustan, että aika on ajanut minusta ohi radion lisäksi myös tv:n puolella. Ei löydy enää suomalaista bumtsibumia, kohta ei taivaantulia eikä muitakaan veroamaksavan kansanosan suosikkiohjelmia.
Mutta onneksi on vielä toimiva kasettisoitin ja 1970-luvulla hankittuja kasetteja.
Radio nova raiskasi aikanaan jatkuvalla soittamisella Teleksin Siivet biisin niin, etten voi vielä tänäkään päivänä kuunnella sitä. Soittolistat on syvältä.
Tulipa vielä mieleen tuosta "aika on ajanut ohitsesi" kommentista. Viime kesänä kuuntelin netistä pätkän Salovaara showta, ja en voi kuin ihmetellä sitä, että se on ollut mielestäni erinomaisen hauska ohjelma. Aika oli todellakin kullannut muistot! Ilmeisesti jonkinlaista henkistä kasvua on tapahtunut vuosien mittaan, onneksi :)