Jos syöt suositusten mukaan, ymmärrätkö, että suurin osa ruuistasi
Kommentit (256)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on ihan sama, mitä mieltä Ap on ruokavaliostani. Asuin Ruotsissa muutaman vuoden ja aloin syömään minulle räätälöidyn ruokavalion mukaan, jonka asiantuntija teki virallisten ohjeiden pohjalta. Kyseinen ruokavalio sopii vatsalleni ja sen avulla sokeriarvot ovat normaalit. Syön paljon kalaa, pähkinöitä, marjoja, vihanneksia (parsa on suosikkini) sekä hedelmiä. Aamulla syön luonnonjogurttia myslin kanssa.
Parsaa saa vain määrättynä aikana.
Sitä saa kaupasta ympäri vuoden. Mutta sun tarkoitus oli tietenkin vain viilata pilkkua.
Parsaa et saa ympäri vuoden.
Saa, mutta tuo perulainen parsa mitä talvella saa ei kyllä pärjää kotimaiselle.
Halutaan halkoa hiuksia yllä ilmeisesti mutta onhan se yleissivistykseen kuuluva asia että parsa ja parsakaali ovat eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on ihan sama, mitä mieltä Ap on ruokavaliostani. Asuin Ruotsissa muutaman vuoden ja aloin syömään minulle räätälöidyn ruokavalion mukaan, jonka asiantuntija teki virallisten ohjeiden pohjalta. Kyseinen ruokavalio sopii vatsalleni ja sen avulla sokeriarvot ovat normaalit. Syön paljon kalaa, pähkinöitä, marjoja, vihanneksia (parsa on suosikkini) sekä hedelmiä. Aamulla syön luonnonjogurttia myslin kanssa.
Sitä saa kaupasta ympäri vuoden. Mutta sun tarkoitus oli tietenkin vain viilata pilkkua.
Et sä Suomessa saa kotimaista parsaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan. Mutta ei pärjää myöskään keski-eurooppalaiselle jota Prisman laarista keväisin saa, jos se sinua huolettaa.
Ravintopyramidissa alimpana on kaikki ne juurekset ja täysjyväviljat. Sama pätee lautasmalliin, puolet lautasesta täytetään vihanneksilla.
imekää parsaa kirjoitti:
Halutaan halkoa hiuksia yllä ilmeisesti mutta onhan se yleissivistykseen kuuluva asia että parsa ja parsakaali ovat eri asia.
Kukas täällä on parsakaalista puhunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K-kaupoista ainakin saa silloin tällöin.
Näihin keskusteluihin on aina pakko todeta, että kannattaa lukea ajatuksella viralliset suositukset. Vaihtelun ja soveltamisen mahdollisuus suositusten sisällä on valtava.
Toki jos olet ”maito ja kasviöljy ovat myrkkyä” uskovainen, virallisen suosituksen toteuttaminen ei onnistu. Ravintoon normaalisti suhtautuva voi helposti syödä makunsa ja rajoitteidensa mukaan virallisen suosituksen rajoissa.
Kyllä nämä fogelholmit suosittavat suorastaan myrkyllisiä margariineja, siemennöljyjä, rasvattomia manipuloituja maitotuotteita ja viljatuotteita ihan hemmetisti. Ei ihme, että suomalaisilla on Euroopan sairain suolisto.
Oikeaa folaattia joka ei ole sama kuin synteettinen foolihappo jota kaikki eivät pysty muuntamaan folaatiksi,saa näköjään lisäravinteena usealta valmistajalta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nämä fogelholmit suosittavat suorastaan myrkyllisiä margariineja, siemennöljyjä, rasvattomia manipuloituja maitotuotteita ja viljatuotteita ihan hemmetisti. Ei ihme, että suomalaisilla on Euroopan sairain suolisto.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No viitsisitkö vähän selventää väitettäsi, kiitos!
Aamupala: sämpylä haettuna paikallisen leipomon torikojusta, päällä juustosiivu, kinkkusiivu ja kasa tuorekurkkua. Kaksi kuppia kahvia maidolla.
Päiväruoka: Kotona valmistettu lihamakaronilaatikkoa ja kotona tehtyä sekasalaattia.
Välipala: Kaksi appelsiinia
Iltapala: mantelimaitoon tehtyä hirssipuuroa, päällä kaksi desiä itse poimittuja mustikoita.
Mikä on keinotekoista teollista kamaa päivän ruuissani?
Kinkkuleikkeleet, juusto, maidot sekä etenkin makaroni ovat keinotekoista moskaa.
Oletko sekaisin?
Makaronin valmistusaineet: täysjyvädurumvehnäjauho 70%, durumvehnäjauho ja vesi. Keinotekoista moskaa?
Mitä oikein haet? Kerrohan esimerkki "oikein koostetusta" päivän aterioista.
My point exactly. Keinotekoista moskaa ravinneköyhästä jauhosta. Kaikki tarvittavat kuidut, vitamiinit, hivenaineet ym. saa, kun syö vihanneksia, juureksia, hedelmiä, marjoja, pähkinöitä, kalaa ja lihaa sellaisinaan tai kypsennettyinä eikä mitään teollisesti valmistettua. Jos et löydä sitä sellaisenaan luonnosta, ei sitä kannata tai tarvitse suuhunsakaan yleensä laittaa.
Mä en kyllä mielellään syö kalaa enkä lihaa raakana perkaamattomana. Jos niitä luonnosta sattuisin vahingossa löytämään, olisivat varmaan jo mädäntyneitä muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Eikä kukaan edes kyseenalaista näitä "suosituksia" (paitsi omilla aivoilla ajattelevat)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No viitsisitkö vähän selventää väitettäsi, kiitos!
Aamupala: sämpylä haettuna paikallisen leipomon torikojusta, päällä juustosiivu, kinkkusiivu ja kasa tuorekurkkua. Kaksi kuppia kahvia maidolla.
Päiväruoka: Kotona valmistettu lihamakaronilaatikkoa ja kotona tehtyä sekasalaattia.
Välipala: Kaksi appelsiinia
Iltapala: mantelimaitoon tehtyä hirssipuuroa, päällä kaksi desiä itse poimittuja mustikoita.
Mikä on keinotekoista teollista kamaa päivän ruuissani?
Kinkkuleikkeleet, juusto, maidot sekä etenkin makaroni ovat keinotekoista moskaa.
Oletko sekaisin?
Makaronin valmistusaineet: täysjyvädurumvehnäjauho 70%, durumvehnäjauho ja vesi. Keinotekoista moskaa?
Mitä oikein haet? Kerrohan esimerkki "oikein koostetusta" päivän aterioista.
My point exactly. Keinotekoista moskaa ravinneköyhästä jauhosta. Kaikki tarvittavat kuidut, vitamiinit, hivenaineet ym. saa, kun syö vihanneksia, juureksia, hedelmiä, marjoja, pähkinöitä, kalaa ja lihaa sellaisinaan tai kypsennettyinä eikä mitään teollisesti valmistettua. Jos et löydä sitä sellaisenaan luonnosta, ei sitä kannata tai tarvitse suuhunsakaan yleensä laittaa.
Nälkä siinä tulis jos koko talvi saisin syödä vain sitä mitä löydän luonnosta.
Katso ruokaympyrän kuvaa, missä siinä näet prosessoitua ruokaa (paitsi maitotuotteet)?
Vierailija kirjoitti:
Katso ruokaympyrän kuvaa, missä siinä näet prosessoitua ruokaa (paitsi maitotuotteet)?
Entäs rasvat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä kukaan edes kyseenalaista näitä "suosituksia" (paitsi omilla aivoilla ajattelevat)
Mistäs näitä aivoilla ajattelevia kyseenalaistajia löytää? Ei ainakaan tästä ketjusta nimittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa sinäkään näitä ihan "omilla aivoillasi" olet keksinyt. Jotain ns. ruokagurua olet lukenut/kuunnellut kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs rasvat?
Mitä niistä?
En ole ap enkä varsinkaan fanaattinen ruoan suhteen, sillä syön itse varsin epäterveellisesti. Naurattaa silti ihmisten käsitykset ravintosuositusten "terveellisyydestä", kun ei osata kyseenalaistaa mitään.