Olisitko kateellinen, jos saisit vähemmän palkkaa kuin sukulaisesi?
Jos saat kuukausipalkan 1400-1500 kokoaikatyöstä ja tiedät esimerkiksi tuttusi saavan 1800 tai jopa 2000?
Kommentit (38)
Serkku on uudenmaan top100 eniten tienaavien listalla. En ole kateellinen, toimitusjohtajan pesti ei ole haaveenani. Toinen serkku ei tienaa ihan noin paljon, mutta on erikoislääkäri, myös professori ja tienaa aika hyvin pitämällä yksityisvastaanottoa ja luennoimalla. En todellakaan ole kateellinen. Mä olen tyytyväinen suunnittelija suunnittelijan palkalla, joka on suunnilleen suomalaisten keskipalkka. Se riittää siihen mitä haluan. Jos haluan enemmän, teen enemmän töitä. En halua niin paljon. Kateus vie vain turhaan voimia, itse asiassa olen vähän ylpeäkin siitä, että suvussani joku menestyy hyvin. Poikani on opiskelija ja tuntipalkaksi muutettuna saa osa-aikatyöstään jo nyt lähes saman. Tulee varmasti saamaan enemmän tulevaisuudessa kuin minä tai isänsä, jos työllistyy. En aio olla kateellinen, vaan iloinen.
Vierailija kirjoitti:
Onhan suuremmassa palkassa tietysti kovemmat vaatimuksensakin ja enemmän stressiäkin.
Hahhaa, vuoden vitsi.
Kaveri tienaa päälle satkun vuodessa ja sillä on ASSARI, jolla se hommansa teettää ja uhriutuu joka asiassa.
Hyvin näyttelee kyllä. Pakko myöntää. On liikekumppaneiden suosiossa vissiin tuon näyttelemisen kanssa.
Kun miehet saavat paapoa "heikkoa" naisihmistä....
Kaveriporukalla piti lähteä ruotsinristeilylle viimekeväänä. Tää ressukka ei sit saanut edes lippuja tilattua itse.
Piti toisen hoitaa noinkin yksinkertainen asia....
Sellanen pomo.
Onneks ei ole mun.
En ole. Mun palkka vaihtelee, mutta 600-1000€/kk saan. It-velho koodarisiskoni palkka on jotain 4000€/kk.
En ole kateellinen. En edes tiedä sukulaisteni palkkoja. Sen tiedän, että yksi veljistäni on kovapalkkaisessa työssä ja ilmeisesti erittäin hyvä työssään, kun huipputyötarjouksia satelee. Olen aidosti iloinen hänen puolestaan. Kateuden sijaan tunnen ennemminkin ylpeyttä hänestä.
Teen siivouskeikkaa, joskus kohteissa jossa kaikki vaatteet saa laittaa roskiin käynnin jälkeen.
Sukulaiseni ovat lääkäreitä, insinöörejä ja yrityksen johtajia. En tiedä heidän palkkoja mutta olisin ihmeissäni elleivät tienaisi enemmän kuin minä.
En todellakaan ole kateellinen. Ystäväpiirissänikin on korkeakoulutettuja uranaisia ja meillä on hieno porukka jossa kukaan ei tuijota toisten lompakkoja.
En olisi kateellinen, koska muiden palkat ei kiinnosta. Palkoista on kyllä jonkin verran tullut juteltua lähipiirissä ja tiedän olevani parhaiten palkattuja.
Oma bruttoni on 5600€/kk, isäni on noin 8000€/kk. Tietääkseni suvussani suurin osa tienaa noin 1500-3000 euron välillä. Toisaalta verot pitävät huolen, että liikaa ei rikastumaan pääse. Omista tuloista jää noin 3300€ käteen, vaimoni tulot ovat 2500€/kk, josta käteen jää noin 1800€.
No varmasti joku meidän suvussa saakin parempaa palkkaa, olisihan se melko omituista jos juuri minä olisin koko suvun paraspalkkaisin.
No jos samasta työstä saa enemmän niin olisin kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan suuremmassa palkassa tietysti kovemmat vaatimuksensakin ja enemmän stressiäkin.
Hahhaa, vuoden vitsi.
Kaveri tienaa päälle satkun vuodessa ja sillä on ASSARI, jolla se hommansa teettää ja uhriutuu joka asiassa.
Hyvin näyttelee kyllä. Pakko myöntää. On liikekumppaneiden suosiossa vissiin tuon näyttelemisen kanssa.
Kun miehet saavat paapoa "heikkoa" naisihmistä....Kaveriporukalla piti lähteä ruotsinristeilylle viimekeväänä. Tää ressukka ei sit saanut edes lippuja tilattua itse.
Sellanen pomo.
Onneks ei ole mun.
Se, että assari hoitaa käytännön asiat ei tee kaveristasi vielä saamatonta. Palkasta päätellen kaverisi on johtavassa asemassa. Kyllä siinä kivasti on stressiä, kun pitää strategiaa ja muuta mukavaa tehdä mistä firman tulos riippuu.
Itse olen nykyisin 15 henkilön esimies. Palkka nousi bruttona 800€, nettona noin 400€, kun rivimiehestä nousin esimieheksi. Välillä mietityttää, että ei stressin ja v-käyrän nosu välttämättä ole tuon 400€ arvoinen. Kyllä tälläisellä pikkupomollakin jo aika paljon enemmän on stressiä ja vastuuta verrattuna rivityöntekijään. Sitä ei vaan tiiä ennen kuin sen kokee. En itsekään tiennyt.
En tietenkaan. Miksi pitais olla. En edelleenkaan ymmarra isaani joka on tammoinen kateellinen ihminen. Nimenomaan jos kyse on omaisuudesta. Siksi en itsekaan kerro hanelle jos minulla menee rahallisesti hyvin koska hanelle tulee tarve sanoa jotain rumaa. Kun saatiin uusi auto isaani kismitti niin etta sanoi mulle etta olen lihonut koska tiesi sen loukkaavan. Muulloin ei koskaan sanonut mitaan tommoista.
Olen suvun hyvätuloisin, mutta ei mulle kukaan ole kateellinen muuta kuin oma veli. Itse en olisi kateellinen kenellekään.
En tiedä sukulaisteni palkaa, se asia ei minulle kuulu piirun vertaa.
Piensijoittaja kirjoitti:
Outo kysymys. En ole kateellinen vaikkapa isälleni, joka saa eläkettäkin enemmän kuin minä saan palkkaa. Hän nyt vain oli aikanaan ahkerampi ja todennäköisesti fiksumpikin kuin minä.
Tai sitten syntynyt 40 luvulla?
Laukku kirjoitti:
En tietenkaan. Miksi pitais olla. En edelleenkaan ymmarra isaani joka on tammoinen kateellinen ihminen. Nimenomaan jos kyse on omaisuudesta. Siksi en itsekaan kerro hanelle jos minulla menee rahallisesti hyvin koska hanelle tulee tarve sanoa jotain rumaa. Kun saatiin uusi auto isaani kismitti niin etta sanoi mulle etta olen lihonut koska tiesi sen loukkaavan. Muulloin ei koskaan sanonut mitaan tommoista.
Ei kaikki vanhemmat halua että heidän lapsillaan menisi paremmin kun heillä.Onneksi ei ole sentään enemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahhaa, vuoden vitsi.
Kun miehet saavat paapoa "heikkoa" naisihmistä....Kaveriporukalla piti lähteä ruotsinristeilylle viimekeväänä. Tää ressukka ei sit saanut edes lippuja tilattua itse.
Sellanen pomo.
Onneks ei ole mun.Se, että assari hoitaa käytännön asiat ei tee kaveristasi vielä saamatonta. Palkasta päätellen kaverisi on johtavassa asemassa. Kyllä siinä kivasti on stressiä, kun pitää strategiaa ja muuta mukavaa tehdä mistä firman tulos riippuu.
Itse olen nykyisin 15 henkilön esimies. Palkka nousi bruttona 800€, nettona noin 400€, kun rivimiehestä nousin esimieheksi. Välillä mietityttää, että ei stressin ja v-käyrän nosu välttämättä ole tuon 400€ arvoinen. Kyllä tälläisellä pikkupomollakin jo aika paljon enemmän on stressiä ja vastuuta verrattuna rivityöntekijään. Sitä ei vaan tiiä ennen kuin sen kokee. En itsekään tiennyt.
Aika hyvin kyllä mun mielestä tekee saamattoman, jos ei risteilyä pysty järjestämään...
Mitäköhän muuta jättää tekemättä?
En kyllä osaisi olla kateellinen. Olen vain tyytyväinen, ettei koko suku ole samanlaista luuseria kuin itse olen. Jos olisin meistä se kaikkein hyvätuloisin, saattaisin olla raha-asioiden suhteen vähän kiusaantunut.
Vierailija kirjoitti:
En ole. Mun palkka vaihtelee, mutta 600-1000€/kk saan. It-velho koodarisiskoni palkka on jotain 4000€/kk.
Siivoojan työstä just kyse, huomenna sinne haastattelu. En kuitenkaan halua pilata haastattelua harmittelemalla muiden parempia palkkoja. Täytyy ajatella niin, että jokaisessa työssä oma palkkansa ja tärkeintä, että sillä pärjään. Yksin asuvana ei kauheasti tarvikaan. Ja olisi edistystä edelliseen paikkaan verrattuna, joka oli tosi matalapalkkainen.
Ap
Meillä on suvussa niitä johtajia jotka tienaa kk enemmän kuin minä vuodessa, en ole kateellinen, miksi olisin? Jokainen ne omat valintansa tekevät.