Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Munakoison kokkaus

Vierailija
09.03.2019 |

Minulle vasta selvisi, että pitäisi suolalla jotenkin käsitellä itse varsinaista valmistusta. Onko näin, miten hoidetaan kokkaus kotiin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan itkettänyt munakoisoa. Ei ole ollut mitään tarvista.

Vierailija
2/7 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oon mä sitä "itkettänyt" ennen ruuanlaittoa, mutta ainakin joka puolella sanotaan, ettei se ole välttämätöntä, koska nykyiset munakoisolajikkeet eivät ole niin kitkeriä.

Sen neuvon ainakin annan, että take your sweet time! Munakoisia kypsennetään hitaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos kommenteista. Siis kun netistä katsoin jotain kokkivideota, siinä vain väitettiin, että munakoisosta tulee kitkerää ellei suolalla käsittele etukäteen. Tarkoitus siis on tehdä yhdestä koisosta kanan kylkeen kastiketta ja myöhemmin toisesta uunissa pitkään kypsytettyä pataa nautakuutioiden kanssa.

Vierailija
4/7 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan monissa ohjeissa ehdotetaan. Mun tapa on pistellä vähän terävällä veitsellä ja sitten 175°C uuniin noin tunniksi. Nam!

Vierailija
5/7 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinhan monissa ohjeissa ehdotetaan. Mun tapa on pistellä vähän terävällä veitsellä ja sitten 175°C uuniin noin tunniksi. Nam!

Thanks! No minähän sitten tästä rohkeasti kokeilemaan. :)

Vierailija
6/7 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Monet lajikkeet on nykyään sellaisia ettei niistä tule kitkerää. Jos grillaan niin sitten itketän siivut ensin mutta esim kasvisbologneseen laitan sellaisenaan 

Vierailija
7/7 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan törmännyt sellaiseen kitketään munakoisoon. Eli itkettäminen on ihan turhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi