Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 4000 euroa säästössä hyvä tulos?

Vierailija
09.03.2019 |

Kysymys otiskossa.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä jokainen säästetty euro on hyvä:) Ja toi on mun mielestä oikeen hyvä vararahasto. Ja varmaan jatkat vielä säästämistä:)

Mitä varten säästät?

Mulla säästössä noin 15k€ ja tänä vuonna haluisin että summa nousisi 20k€.

Vierailija
2/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan kelvollinen puskuri, vähän riippuu miten nopeasti säästit sen ja minkälaisista tuloista. Peruspäivärahasta puolessatoista vuodessa se on erinomaisesti säästetty, kymppitonnin kuukausituloista puolessa vuodessa säästettynä se on surkea säästö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän ihan vain elämää varten. Olen opiskelija ja kuukauden yhteistulot noin 900e. 500 euroa menee asumiseen. Kerrytän pottia pahan päivän varalle. Olen vähävaraisesta perheestä ja aina on harmittanut se, kun ei ole ollut säästöjä entuudestaan. Muiden vanhemmat kun on tuntuneet pistävän rahaa sukanvarteen...

Vierailija
4/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikein hyvä.

Olet viisas.

Vierailija
5/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan hyvältä "vararahastolta", mutta riippuu omista menoista miten iso summa tuo itse kullekin on. Monenko kuun tuloja (tai menoja) tuo sulla vastaa? Onko tuo henkilökohtaista rahaa vai perheelle?

Vierailija
6/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitit varmaan 40 000€? Tuo summa minulla on säästössä. Sillä pärjää hienosti vuoden tai jopa kaksi jos tulee joku hankala tilanne.

Eihän neljällä tonnilla saa kuin parin kuukauden menot hoidettua. Pitäisin sinuna vähintään 10t€ jemmassa pahan päivän varalle.

Vierailija
7/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4000 euroa on tosi hyvin! Onnea!

Vierailija
8/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan hyvältä "vararahastolta", mutta riippuu omista menoista miten iso summa tuo itse kullekin on. Monenko kuun tuloja (tai menoja) tuo sulla vastaa? Onko tuo henkilökohtaista rahaa vai perheelle?

Ei ole perhettä. Ihan yksin asun. Vastaa noin 6kk menoja.

Vierailija
9/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4000 euroa on tosi hyvin! Onnea!

Kiitos! Olen ylpeä saavutuksestani. Minulla ei ole ikinä ennen ollut näin paljon rahaa.

Vierailija
10/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tuloista. Itselläni on käyttötilillä tällä hetkellä yli 6000 euroa, säästöt ja sijoitukset erikseen. 

Vierailija
11/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään käsitystä, miten paljon "tavallisella" ihmisellä on säästössä. Voisiko sanoa kymppitonneja?

Ap

Vierailija
12/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitit varmaan 40 000€? Tuo summa minulla on säästössä. Sillä pärjää hienosti vuoden tai jopa kaksi jos tulee joku hankala tilanne.

Eihän neljällä tonnilla saa kuin parin kuukauden menot hoidettua. Pitäisin sinuna vähintään 10t€ jemmassa pahan päivän varalle.

Sinä pärjäät 40te kajsi vuotta mutta toisen 4000 riittää kaksi kuukautta.

Miten näin päätit?

Vierailija
13/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä summa.

Vierailija
14/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy noita dorkia jotka väittää että tuon verran putoaa takataskusta joka päivä, mutta oikeasti tuo on hyvä summa vararahastoksi. Jo se että pystyy säästämään on jo paljon. Eikös suurella osalla suomalaisista ole niin, että tili on tyhjä jo seuraavaan palkkapäivään mennessä. Jatka samaa rataa.

Vierailija
15/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI!!!!!

Vierailija
16/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon riippuu elämäntilanteesta. Mitä kerroit sinun elämäntilanteesta niin hienosti olet saanut säästetty. Ennen kaikkea olet miettinyt asiaa ja tunnut osaavan elää säästäväisesti. Saat varmasti säästettyä vielä lisää. Älä kuitenkaan elä pelkästään säästämistä varten vaan uskalla myös käyttää rahaa kun tulee sellainen hetki.

Itsellä on välillä ollut tilanne että säästössä ei ole ollut mitään nyt onneksi tilanne jo parempi. Kyllä on turvallisempi olo kun säästötilillä on edes vähän pahanpäivänvaralle.

Vierailija
17/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan kelvollinen puskuri, vähän riippuu miten nopeasti säästit sen ja minkälaisista tuloista. Peruspäivärahasta puolessatoista vuodessa se on erinomaisesti säästetty, kymppitonnin kuukausituloista puolessa vuodessa säästettynä se on surkea säästö.

Peruspäivärahasta n. 600 e/kk säästetty 1,5 vuodessa 4000e. Millä hän olisi elänyt muka kuin lisätuilla? Ei voi edes puhua erinomaisesta säästöstä tämmöisessä tapauksessa. 

Vierailija
18/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mitään käsitystä, miten paljon "tavallisella" ihmisellä on säästössä. Voisiko sanoa kymppitonneja?

Ap

Väittäisin, että "tavallisella" ihmisellä ei juuri ole säästöjä. Olen keski-ikäinen ja minulla on säästötilillä likviditeettiä noin viiden kuukauden palkan verran.

Asuntovelka on jo maksettu, joten kovin suuria puskureita ei ole välttämätöntä pitää. Enimmillään on ollut säästössä puhdasta rahaa enemmänkin, mutta silloin olen säästänyt esim auton uusimiseen.

Varsinaisesti ei ole mieltä pitää noin suuria summia rahana pankissa, mutta jos odotettavissa on joku iso hankinta, ei ainakaan kovin heiluviin instrumentteihin kannata säästöjä siirtää, sillä niiden kanssa voi joutua naimisiin, esim kurssilaskun sattuessa. Eli esim autoon säästäessä, pidän kyseiset säästöt likvidinä rahana.

Mielestäni 4000 euroa on tosi hyvin opiskelijan säästöiksi. Väittäisin, että puolella omista ikätovereistani ei ole ainakaan merkittävästi isompia puskurirahastoja. Hankinnat tehdään velaksi ja se, mikä tulee, myös menee seuraavaan tiliin mennessä.

Vierailija
19/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin tässä nyt siis asumistukeni myös tuohon 900 euroon sisältyväksi, vaikkei se taidakaan virallisesti tuloa olla laisinkaan.

Ap

Vierailija
20/42 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä! Mainio tulos tuloihisi lähden.

Itsellä työttömänä vain 1000e mutta oon tyytyväinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä