Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi luoja taas näitä ihmisiä bussissa!!

Vierailija
09.03.2019 |

Ei voi kuin ihmetellä, kuinka paljon idiootteja mahtuu yhteen lyhyeen, parinkymmenen minuutin bussimatkaan. Bussi oli todella täysi ja jouduin istumaan erään ison miehen viereen joka ei viitsinyt edes yrittää tiivistää yhtään vaan istui niin leveästi kuin suinkin pystyi niin etten meinannut mahtua omalle penkilleni.
Matkan aikana jaksoi ihmetyttää mm. eräs vanhempi nainen, joka ylimielisen näköisenä jauhoi purkkaa kovaäänisesti ja varasi yhtä penkeistä muovikassilleen. Mulkoili pahasti ympärilleen eikä tehnyt elettäkään siirtääkseen kassin pois kun bussi täyttyi entisestään. Toisella puolen käytävää istui penkillä vanhempi mies niin vinottain, että varasi samalla toisenkin vapaan penkin kokonaan itselleen.

Että mua ärsyttää nämä itsekkäät ihmiset jotka eivät selvästi tajua miten julkisissa kulkuneuvoissa tulisi olla. Olkaa hyvä ja hankkikaa auto, jos ette osaa kunnioittaa toisia tippaakaan ettekä ymmärrä sitä simppeliä asiaa, että täydessä bussissa se penkki ei ole sun ostoksia varten, vaan jonkun istumapaikka!

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä en ymmärrä ylipäänsä näitä täysin maalaisjärjellä ajateltuja asioita:

Liukuportaissa tulee olla kaksi väylää, toisessa seisotaan (oikealla) ja toisessa menee ohittajat, he joilla on kiire tai liukuportaissa seisoskelu ahdistaa tms (vasen puoli). Eli oikea ja vasen puoli. Oikealla seistään, vasen puoli pidetään tyhjänä ohittajille. Pitäisi olla täysin selvä asia, mutta jopa VR:n konduktöörit mokailevat tässä asiassa ja seisoskelevat vierekkäin liukuportaissa!

Kun juna tulee asemalle, ensiksi päästetään junasta poistujat ulos ja vasta sitten mennään sisään itse! Eli ENSIKSI PÄÄSTETÄÄN POISTUJAT ULOS!!! Ei ängetä junaan samaan aikaan kun toiset yrittää tulla sieltä pois. Aivan h*lvetin ärsyttävää!

Julkisissa kulkuvälineissä käyttäydytään asiallisesti muut huomioiden. Myös yksityisautoilijoiden täytyy huomioida toiset liikenteessä, joten samalla tavalla asia koskee teitäkin.

Julkisissa ei varata paikkaa. Jos juna tai bussi on lähestulkoon tyhjä niin sitten ok, mutta jos alkaa täyttymään niin ei todellakaan enää varata paikkaa laukulla tms. Lisäksi olisi järkevää, että jokainen istuu ikkunapaikalle jos se on vapaa, niin bussissa kuin junassakin. Älytöntä kun toiset joutuu sitten änkemään sinne ikkunapaikoille kamojensa kanssa, kun kaikki istuu vaan käytäväpaikoilla.

Nää on oikeesti ihan perusjuttuja. Luulisi jokaisen ymmärtävän, mutta ei näköjään.

Vierailija
42/66 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä muuten niitä ihmisiä, joilla on kaksi isoa kassia (esim kaksi kassillista ruokaa) että ottavat kaksi paikkaa. 

No joo se riippuu ihan siitä, paljonko sitä tavaraa on. Joskus ei vain mahdu kaikki syliin, joten sen ymmärtää. Eri asia on nämä jotka varaavat paikkaa yhdelle hiton kassille joka mahtuisi aivan hyvin syliinkin. 

Jos kassit ei mahdu syliin, niin seistään. Ei silloinkaan varata kahta paikkaa, jos bussi on täynnä. Jos on tilaa, niin silloin voi ottaa vaikka kolme paikkaa.

Missä seisot, kun ei ole tilaa aina, eikä jaksa kun on väsynyt niiden kassien kannosta jo? Muiden tielläkään käytävällä, muiden niihin kompastuen kun lastenrattaatkin on siinä keskikäytävällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette tuollaisia? Tehkää kuten minä! Minä vain istun paikallani. Minulla ei aina edes ole reppua tai kassia mukana. Ihan sama. Istun aina ikkunan puolelle, jos ikkunapaikka on vapaana. Olen oikein pannut merkille, että minun vieressäni on aina bussin viimeinen vapaa paikka.

Käyn suihkussa, ajan partani, pidän siistejä vaatteita. Varmaan minä sitten olen jostain muusta syystä luotaantyöntävä. Mutta on niin helppo olla minä: pissikset seisovat luurit korvillaan vaunutilassa, vaikka vaunuja olisi kolmet. Minulla on väljää istua, vaikken mitenkään erikseen hassaa sitä viereistä paikkaa.

Vierailija
44/66 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, ketju, johon voin purkaa ketutukseni. Mulla on jalka rikki ja se ei näy päälle päin, koska saan jo kävellä ilman keppejä, mutta lonkassa on tällä hetkellä ruuveja ja polvessa pitää käyttää polvi tukea.

Joku nainen tuli sanomaan, että mun pitää nuorempana siirtyä. Ei siis pyytänyt vaan käski. Sanoin, että sori en pysty ja tarvin tän paikan ja koetin hymyillä sillee anteeksipyytävästi. Nainen flippasi ja alkoi räyhätä, miten en kunnioita vanhempiani ja laiska kakara. Lopulta huusin jo itsekin, että suksi nyt jo helvettiin ja anna loukkaantuneen ihmisen istua rauhassa.

Hänkään ei siis ollut mitenkään vanha, varmaan alle 50 eli ei kyllä iän puolesta ois penkkiä tarvinnut. En kyllä ois liikkunut minkään mummonkaan vuoksi, koska mä en saa rasittaa sitä vieläkään liikaa enkä kaatua eli en seiso bussissa. Joku mummo ois, ironista kyllä, varmaan ymmärtänyt miksi lonkkaleikkauksen jäljiltä tahtoo istua 40min bussimatkalla.

Vierailija
45/66 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä muuten niitä ihmisiä, joilla on kaksi isoa kassia (esim kaksi kassillista ruokaa) että ottavat kaksi paikkaa. 

No joo se riippuu ihan siitä, paljonko sitä tavaraa on. Joskus ei vain mahdu kaikki syliin, joten sen ymmärtää. Eri asia on nämä jotka varaavat paikkaa yhdelle hiton kassille joka mahtuisi aivan hyvin syliinkin. 

Jos kassit ei mahdu syliin, niin seistään. Ei silloinkaan varata kahta paikkaa, jos bussi on täynnä. Jos on tilaa, niin silloin voi ottaa vaikka kolme paikkaa.

Missä seisot, kun ei ole tilaa aina, eikä jaksa kun on väsynyt niiden kassien kannosta jo? Muiden tielläkään käytävällä, muiden niihin kompastuen kun lastenrattaatkin on siinä keskikäytävällä.

Tässä voisi sanoa sen, että ota taksi.

Vierailija
46/66 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah, ketju, johon voin purkaa ketutukseni. Mulla on jalka rikki ja se ei näy päälle päin, koska saan jo kävellä ilman keppejä, mutta lonkassa on tällä hetkellä ruuveja ja polvessa pitää käyttää polvi tukea.

Joku nainen tuli sanomaan, että mun pitää nuorempana siirtyä. Ei siis pyytänyt vaan käski. Sanoin, että sori en pysty ja tarvin tän paikan ja koetin hymyillä sillee anteeksipyytävästi. Nainen flippasi ja alkoi räyhätä, miten en kunnioita vanhempiani ja laiska kakara. Lopulta huusin jo itsekin, että suksi nyt jo helvettiin ja anna loukkaantuneen ihmisen istua rauhassa.

Hänkään ei siis ollut mitenkään vanha, varmaan alle 50 eli ei kyllä iän puolesta ois penkkiä tarvinnut. En kyllä ois liikkunut minkään mummonkaan vuoksi, koska mä en saa rasittaa sitä vieläkään liikaa enkä kaatua eli en seiso bussissa. Joku mummo ois, ironista kyllä, varmaan ymmärtänyt miksi lonkkaleikkauksen jäljiltä tahtoo istua 40min bussimatkalla.

Sama täällä, mutta vanhempi nainen sanoi asian ihan fiksusti. Uskoi, kun sanoin tarvitsevani sen paikan. Silti se jotenkin harmittaa, että luullaan ylimieliseksi invapaikan varaaajaksi. Se on tämä suomalainen häpeäkulttuuri.

Vierailija
47/66 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ärsytä esim. normaalit kauppakassit vaikka penkillä, koska aina voi pyytää paikkaa.

Mutta mua ärsyttää oikeasti ihmisten isot ja ja täynnä olevat selkäreput. Siis ne jumalauta vie kahden ihmisen tilan esim. jossain käytävällä tai jonossa eikä nää ihmiset tunnut tajuavan sitä ollenkaan. Ja itselle tulee hölmö olo, kun se reppu ilmestyy jostain siihen nenän eteen ja ihminen itse on jossain kaukana edessä.

Toinen on bussissa metelöivät teinit. Onko pakko helvetti huutaa ja hirnua niin, että toisilla korviin sattuu??? Energiajuomatko sen tekee, että käydään niin ylikierroksilla, että normaali (edes vähän kovaäänisempi) keskustelu ei onnistu?

Vierailija
48/66 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istut vaan sen laukun päälle.

Miksi ei voi ystävällisesti sanoa laukun omistajalle, että haluaa istua sille penkille, jolla laukku on tai kysyä, voiko siihen istua? 

Miksei sitä laukkua voi ystävällisesti ottaa heti syliinsä, kun istahtaa penkille?

Vierailija
49/66 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on joskus 3 kassia ja reppu, eikä mahdu kaikki jalkatilaan. Sori.

Et ole maksanut kuin yhdestä paikasta. Jos se ei riitä, pyydä 2 lippua tai tee useampi matka, että mahdut kasseinesi yhdelle penkille.

Ai kun naurattaa, kun joku kovaääninen nainen kerran piti semmoisen ripityksen kahden penkin valtaajalle, että se jäi punaisena seuraavalla pysäkillä pois.

Vierailija
50/66 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ärsytä esim. normaalit kauppakassit vaikka penkillä, koska aina voi pyytää paikkaa.

Mutta mua ärsyttää oikeasti ihmisten isot ja ja täynnä olevat selkäreput. Siis ne jumalauta vie kahden ihmisen tilan esim. jossain käytävällä tai jonossa eikä nää ihmiset tunnut tajuavan sitä ollenkaan. Ja itselle tulee hölmö olo, kun se reppu ilmestyy jostain siihen nenän eteen ja ihminen itse on jossain kaukana edessä.

Toinen on bussissa metelöivät teinit. Onko pakko helvetti huutaa ja hirnua niin, että toisilla korviin sattuu??? Energiajuomatko sen tekee, että käydään niin ylikierroksilla, että normaali (edes vähän kovaäänisempi) keskustelu ei onnistu?

Kävely ja pyöräily ovat liikkumisen aatelia yksityisautoilun ohella. Naurattaakin koko ajatus joukkoliikenteestä. Siis ihminen joukkona muka olisi jotenkin miellyttävä tapa liikkua paikasta toiseen jokaikinen päivä. Joukkoliikenne ideana ihan ok mutta siitä kannattaa poistaa ne joukot eli liikennevälineen täyttöaste mielellään alle fiftysixty niin vielä menettelee edes jotenkin. Mutta joku 80 ja yli - on siinä piättämistä.

Vierailija
51/66 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole maksanut kuin yhdestä paikasta. Jos se ei riitä, pyydä 2 lippua tai tee useampi matka, että mahdut kasseinesi yhdelle penkille.

Ai kun naurattaa, kun joku kovaääninen nainen kerran piti semmoisen ripityksen kahden penkin valtaajalle, että se jäi punaisena seuraavalla pysäkillä pois.

Varo karvavittuinen valas, ette virtsaa Sloggeihisi.

Vierailija
52/66 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kuulokkeet päässä aina ja musa kovalla, joten en kuule mitä muut tekee. Katson ikkunasta ulos. EI ongelmaa. Jos joku pitää kassia penkillä, niin pitäkööt. Seison sen 8 minuuttia kuulokkeet päässä.

Klassinen esimerkki että vain minulla on väliä!

En minä bussissa juttele vaan istun ja olen kuulokkeet päässä ja kuuntelen musiikkia. Onko se nyt jotenkin väärin?? Pitäskö nyt sit istua paikallaan ja tuijotella muita ihmisiä ja kuunnella pentujen itkemistä ja muiden yskimistä. Eli mikä vtun klassinen esimerkki toi on? . Mua ei kiinnosta yhtään kuunnella kenenkään jorinoita ja itkuja työpäivän alkaessa eikä päättyessä, kun kuljen yleisillä. Ja mua ei haittaa jos joku pitää sitä kassia siinä penkillä, voin seisoa kyllä. Se on sulle ongelma, kun tämä tyyli matkustaa on itsekästä ja klassinen esimerkki.

Vai pitäskö rupee sellaiseksi matkustajaksi, joka huutaa noille lapsille ja pikkuvauvojen äideille, että voitko tukkii pentus suun. Sellasia on paljon busseissa, jotka avautuu kunnolla.

Kyllä minä matkustan ennemmin kuuulokkeet päässä ja olen omissa oloissani.

Vierailija
53/66 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä voisi sanoa sen, että ota taksi.

Ei ole varaa. Ostan viikon ruuat kerralla.

Vierailija
54/66 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa voisi sitten sanoa niille valaille jotka vievät 2 paikkaa.

Vierailija
55/66 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa voisi sitten sanoa niille valaille jotka vievät 2 paikkaa.

Tämä! Ja sitten ne "isomunaiset" miehet jotka pitävät niitä jalkojaan sivupagaattiasennossa, vieden 2 paikkaa.

Vierailija
56/66 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten on niitä jotka istuvat käytävän puolella ja se ikkunan viereinen paikka on tyhjä. Sen on näköjään merkki siitä, että älkää vttu tulko luuserit mun viereeni.

Ei välttämättä. Voi olla, että käytävän vieressä istuva on kohta jäämässä bussista pois, eikä halua jumittua sinne ikkunan viereen. Jos sanot, että menisit istumaan, hän nousee ylös ja päästää Sinut ikkunan viereen.

Voi myös olla vikaa jaloissa/jalassa. Itseltä meni ristiside jalasta/polvesta, enkä saanut jalkaa taivutettua kun oli teipattu suoraksi, mutta duunissa piti käydä. En mitenkään olisi päässyt ikkunanviereiselle paikalle. Kaikki vammat ei näy naamasta.

Vierailija
57/66 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istut vaan sen laukun päälle.

Miksi ei voi ystävällisesti sanoa laukun omistajalle, että haluaa istua sille penkille, jolla laukku on tai kysyä, voiko siihen istua? 

Miksi ihmiselle joka on niin tyhmä ja itsekäs että varaa paikkaa laukulleen, pitäisi olla ystävällinen ja alkaa vielä nätisti PYYTÄMÄÄN josko viitsisi nostaa laukkunsa?

SIKSI PYYDÄT, koska olet fiksu ja kohtelias, ja silloin on Sinullakin mukavampaa matkustaa.

Vierailija
58/66 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina yrittänyt ottaa katsekontaktin "tyhjyyteen tuijottavan" matkustajan suuntaan, en saa katsekontaktia, sitten olen ottanut pokkana sen käsilaukun/ruokakassin/treenikassin/whatever siitä omaan kätöseen, istahtanut penkille ja käännähtänyt maireasti hymyillen kassin omistajan puoleen. Useimmiten kassin omistajan tyhjyyteen tuijotus on kadonnut ja hän on kiinnittänyt siinä vaiheessa huomionsa minuun (usein hyvinkin äkäisen näköisenä) ja haluaa ottaa kassinsa syliin. Jos näin ei jostain syystä kävisi, asettaisin kassin lattialle. 

Vierailija
59/66 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä syyt miksi ajan yksityisautolla. En halua kulkea idioottien kanssa samalla kulkuvälineellä. Asun helsingissä ja voisin käyttää julkisia, mutta en kestä katsella idiootteja. Julkisissa haiseekin aina pahalle.

Sama mulla. Vaikka työmatka on 15km, niin menen autolla ennemmin, kun olen sillipurkissa aamulla ja iltapäivällä. Aamulla dösissä haisee 10 eri hajuvettä, kun ihmiset ui siinä ja osa haisee kun ei pese vaatteita ja hampaita ja sellanen haisuli kun takapenkille tulee hönkimään niskaan eilisiä valkosipulin tuoksuja, niin päivä on jo valmiiksi piloilla.. Takasin tullessa sama juttu, mutta kaikki haisee hielle ja paskalle ja röökille ja dösä aivan turvoksissa. Kesä on pahinta aikaa ruuhkadösissä. Kaiken päälle ne viidet vaunut ja huutavat pennut. No thanks.

Vierailija
60/66 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme