Voi luoja taas näitä ihmisiä bussissa!!
Ei voi kuin ihmetellä, kuinka paljon idiootteja mahtuu yhteen lyhyeen, parinkymmenen minuutin bussimatkaan. Bussi oli todella täysi ja jouduin istumaan erään ison miehen viereen joka ei viitsinyt edes yrittää tiivistää yhtään vaan istui niin leveästi kuin suinkin pystyi niin etten meinannut mahtua omalle penkilleni.
Matkan aikana jaksoi ihmetyttää mm. eräs vanhempi nainen, joka ylimielisen näköisenä jauhoi purkkaa kovaäänisesti ja varasi yhtä penkeistä muovikassilleen. Mulkoili pahasti ympärilleen eikä tehnyt elettäkään siirtääkseen kassin pois kun bussi täyttyi entisestään. Toisella puolen käytävää istui penkillä vanhempi mies niin vinottain, että varasi samalla toisenkin vapaan penkin kokonaan itselleen.
Että mua ärsyttää nämä itsekkäät ihmiset jotka eivät selvästi tajua miten julkisissa kulkuneuvoissa tulisi olla. Olkaa hyvä ja hankkikaa auto, jos ette osaa kunnioittaa toisia tippaakaan ettekä ymmärrä sitä simppeliä asiaa, että täydessä bussissa se penkki ei ole sun ostoksia varten, vaan jonkun istumapaikka!
Kommentit (66)
Mun kaveri aina kysyy tommosissa tapauksissa "onko sun laukullakin oma bussilippu" tai jotain vastaavaa, kyllä menevät aina hiljaisiksi ja antavat paikan.
Kerran joku poika kuunteli musiikkia täysillä ilman kuulokkeita kunnes eräällä nuorella naisella kilahti ja hän huusi kurkku suorana nyt se musiikki kiinni en pidä musiikistasi!!!!!
Rakastan näitä rohkeita yksilöitä jotka uskaltaa sanoa suoraan ja kaikki muutkin kiittää. Myönnän, etten esim. Itse oikein kehtaa sanoa tuollaisista asioista eikä kehtaa moni muukaan. Sitten löytyy näitä tiettyjä yksilöitä joilla on rohkeutta sanoa suoraan ja selkeästi. Oikeasti kaikki kiittää! 😂👍 Kyllä oli koko bussi todella helpottunut kun se jätkä laittoi sen p*skan musiikkinsa pois. Oli muutenkin todella ärsyttävän oloinen ihminen eikä välittänyt pätkääkään kanssamatkustajista.
Ei ole välttämättä itsekästä vaan itsesuojelua. Kerran olin menossa bussin kyytiin 40 min matkalle ja samalta pysäkiltä tuli kyytiin noin 50-vuotias mies. Bussi oli lähes tyhjä, ehkä kolme ihmistä meidän lisäksi kyydissä ja mies änki minun viereeni istumaan! Hän selosti koko matkan vaikeasta elämästään ja sekakäytöstään ja yritti udella missä asun ja mitä teen työkseni. Olin jo silloin melkein 30-vuotias, vaikka saatoin näyttää nuoremmalta, enkä tosiaankaan aikonut kertoa täysin tuntemattomalle kaikkea itsestäni! Yritin olla kohtelias, mutta koin tilanteen todella ahdistavaksi, mies nojasi koko ajan minun puolelleni ja oli melkein naamassa kiinni. Lopulta päätin painaa summeria aikaisemmin ja jäädä pois ja kävellä loppumatkan. Nykyään aina, kun matkustan puolityhjässä bussissa laitan laukkuni/reppuni/kauppakassini ikkunapenkille ja istun itse viereiselle. Joskus kun bussi on alkanut täyttyä, joku on kohteliaasti kysynyt, että anteeksi, onkohan siinä tilaa ja tietysti luovutan toisen paikan! Pitää vaan osata nätisti kysyä, eikä olla heti naama näkkärillä...
Seison keskiovien luona jos matka lyhyt tai bussi täysi. Istun myös aina käytävän puoleisella paikalla ja ikkuna vapaana, mahdollisimman lähellä etu- tai keskiovea, takaovien lähelle en mene. Väistän toki jos joku viereeni haluaa mutta päästän ikkkuna paikalle ja istun itse käytävän puolelle. Muut tavat aiheuttavat niin suuren ahdistuksen että välttelen viimeiseen asti. Näin taktikoin myös sen että pääsen bussista ulos sillä jos ihmiset käytävällä tukkeena tai käytäväpaikalla oleva ei nousekkaan enkä pääse pois oikealla pysäkillä menen täysin toimintakyvyttömäksi. En menisi julkisilla mutta ei oikein ole vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kurjaa, kun jotkut eivät saa ruuhkabussissa polviaan vierekkäin. Tuollainen Voi luoja -otsikointi saa minut kuitenkin pohtimaan, että valitsitkohan nyt varmasti parhaan aiheen, mistä valittaa.
En nyt ihan ymmärrä, miten nuo kaksi asiaa liittyvät toisiinsa? Miten olisi pitänyt asia ilmaista niin että olisi ollut uskottavampi?
Köyhät luuserit joutuu matkustamaan karjavaunuissa. Menestyneet fiksut ihmiset kulkevat yksityisautolla.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävää on myös se, kun joku jumittaa poistumisoven edessä, vaikka muualla olisi tilaa.
Kovaan ääneen puhelimeen kailottavat ja huutamalla keskenään keskustelevat.
Jep. Yksi päivä keski-ikäinen nainen bussissa oli päättänyt kovapäisesti jäädä seisomaan keskiovien vieressä oleville portaille vaikka muuallakin olisi ollut tilaa, niin että kaikki joutuivat väistelemään häntä ja pahimmillaan änkeämään itsensä ohi kun nainen ei siirtynyt. Puhisi ja katseli ikävästi ympärilleen kun ihmiset kävelivät ohitse.
Vierailija kirjoitti:
Istut vaan sen laukun päälle.
Miksi ei voi ystävällisesti sanoa laukun omistajalle, että haluaa istua sille penkille, jolla laukku on tai kysyä, voiko siihen istua?
Vierailija kirjoitti:
Köyhät luuserit joutuu matkustamaan karjavaunuissa. Menestyneet fiksut ihmiset kulkevat yksityisautolla.
Näit tilaisuutesi tulla nostamaan itsesi ja kaltaisesi jalustalle. Monella bussia käyttävällä olisi kyllä varaa autoon, mutta ovat fiksuja ja päättävät säästää luontoa ja rahaa käyttämällä bussia.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten on niitä jotka istuvat käytävän puolella ja se ikkunan viereinen paikka on tyhjä. Sen on näköjään merkki siitä, että älkää vttu tulko luuserit mun viereeni.
Voihan siihen ikkunapaikalle muutkin istua...
Vierailija kirjoitti:
Fiksut ihmiset? Kuljen itse yksityisautolla, mutta en oikeastaan koe että kanssamatkustajat tuolla liikenteessä olisi kovinkaan fiksua porukkaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voi ystävällisesti sanoa laukun omistajalle, että haluaa istua sille penkille, jolla laukku on tai kysyä, voiko siihen istua?
Miksi ihmiselle joka on niin tyhmä ja itsekäs että varaa paikkaa laukulleen, pitäisi olla ystävällinen ja alkaa vielä nätisti PYYTÄMÄÄN josko viitsisi nostaa laukkunsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näit tilaisuutesi tulla nostamaan itsesi ja kaltaisesi jalustalle. Monella bussia käyttävällä olisi kyllä varaa autoon, mutta ovat fiksuja ja päättävät säästää luontoa ja rahaa käyttämällä bussia.
Hän on Porvoosta
Pidän kasseja penkillä, kun on tilaa. Se on ihan normaalia. Nostan ne syliin, kun bussi täyttyy. Sekin on ihan normaalia.
Nykyään näkee enemmän ja enemmän koiria bussien penkeillä. Se ei ole normaalia, mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten on niitä jotka istuvat käytävän puolella ja se ikkunan viereinen paikka on tyhjä. Sen on näköjään merkki siitä, että älkää vttu tulko luuserit mun viereeni.
Voihan siihen ikkunapaikalle muutkin istua...
Hä? Hyppäämällä voltin istujan yli vai?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä muuten niitä ihmisiä, joilla on kaksi isoa kassia (esim kaksi kassillista ruokaa) että ottavat kaksi paikkaa.
No joo se riippuu ihan siitä, paljonko sitä tavaraa on. Joskus ei vain mahdu kaikki syliin, joten sen ymmärtää. Eri asia on nämä jotka varaavat paikkaa yhdelle hiton kassille joka mahtuisi aivan hyvin syliinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiselle joka on niin tyhmä ja itsekäs että varaa paikkaa laukulleen, pitäisi olla ystävällinen ja alkaa vielä nätisti PYYTÄMÄÄN josko viitsisi nostaa laukkunsa?
Tilavassa bussissa on ihan normaalia pitää laukkua viereisellä penkillä. Mutta sääntönä on, mitä lähempänä olet ovia eli mitä parempi paikka, niin sen enemmän pitää pitää laukut sylissä. Parhaimpia paikkoja ei varata kahta.
Ja jos on ahtaan paikan kammo, niin bussin täyttyessä siirrytään seisomaan, eikä varata kahta istumapaikkaa.
Minun puolesta tyhjässä bussissa saa vaikka maata ienjeillä.
Vierailija kirjoitti:
Pidän kasseja penkillä, kun on tilaa. Se on ihan normaalia. Nostan ne syliin, kun bussi täyttyy. Sekin on ihan normaalia.
Nykyään näkee enemmän ja enemmän koiria bussien penkeillä. Se ei ole normaalia, mielestäni.
Toki niitä kasseja voi siinä penkillä pitää jos ei bussi ole täysi, mutta heti jos tila alkaa loppua niin fiksu nostaa tavaransa syliin ettei vie jonkun toisen istumapaikkaa.
Nämä "Osta auto"-tyypit on kyllä yksisilmäistä porukkaa.
Julkinen liikenne on olemassa sitä varten, ettei kaikkien tarvitse kulkea autolla, vaikka olisi ajokortti olemassa. Jokaisella on halutessaan oikeus käyttää busseja, mutta tuota auto-ohjetta noudattamalla saataisiin vain kaikki fiksut aikuiset lopettamaan julkisten käyttö ja jäljelle jäävät vain teinit ja ne huonokäytöksiset.
Samalla tavalla vastataan usein niille, jotka toivoisivat muut ihmiset huomioivaa käytöstä kerrostaloihin. Kun joku ystävällisesti toivoo, että talon järjestyssääntöjä noudatettaisiin, "osta auto"-tyyppi sanoo vihaisesti: "Muuta omakotitaloon, jos et kestä muita ihmisiä!" Taas, jos ohjetta noudatettaisiin, kerrostaloon jäisi asumaan pelkät itsekkäät i-di-oo-tit.
Mitä jos ihmiset opettelisivat peruskäytöstavat, niin jokainen voisi asua missä tykkää ja kulkea sillä kulkuneuvolla, jolla kätevintä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä muuten niitä ihmisiä, joilla on kaksi isoa kassia (esim kaksi kassillista ruokaa) että ottavat kaksi paikkaa.
No joo se riippuu ihan siitä, paljonko sitä tavaraa on. Joskus ei vain mahdu kaikki syliin, joten sen ymmärtää. Eri asia on nämä jotka varaavat paikkaa yhdelle hiton kassille joka mahtuisi aivan hyvin syliinkin.
Jos kassit ei mahdu syliin, niin seistään. Ei silloinkaan varata kahta paikkaa, jos bussi on täynnä. Jos on tilaa, niin silloin voi ottaa vaikka kolme paikkaa.
Sun varmaan kannattaisi ja osta sellanen iso pakettiauto, jotta sun iso egosi myös mahtuu siihen.