Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tradenomiksi opiskelu kolmekymppisenä, onko järkeä ja työllistyykö?

Vierailija
09.03.2013 |

Olen lapseni hankkinut ja ollut useita vuosia työelämässä duunarihommissa. Mietin nyt kouluttautumista. Olen pohtinut tradenomia, onko näin 30v:nä mahdollisuus vielä luoda uraa? Tai olisin oikeastaan 35 kun valmistuisin. Haluaisin parempaa palkkaa ja mahdollisuuden edetä työssä. Mitä mieltä olette, onko järkiratkaisu? Onko kokemuksia aikuiskoulutuksesta?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Siwojen ja Alepojen kassoilta aina löytyy paikka näpsäkälle tradenomille! :)

Vierailija
2/13 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko opiskella aikuiskoulutuksessa vai kokoaikaisena? Mitä haluasit tehdä työksesi viiden vuoden päästä? ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomeja on kyllä ihan valtavasti ja tosiaan moni niistä joutuu työskentelemään niissä duunarinhommissa ihan, tyyliin kaupan kassa. Itse valitsisin jonkun muun koulutuksen.

Vierailija
4/13 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valmistuin tradenomiksi 42-vuotiaana enkä ole vielä töitä löytänyt. Erilaisia duunarihommia minunkin CV:stä löytyy, lukuisien aukkojen lisäksi. 

Opiskelin ihan tavallisessa päiväohjelmassa ja kyllä siinä ensimmäisen viikon kakisteli sitä, että kaikki muut olivat puolta nuorempia. Minulle koulutuksen sisältö oli kuitenkin se juttu ja viihdyin hyvin opintojen parissa ja luonnollisesti olin myös luokan priimus. Aiemmat opinnot minulta ovat jääneet kesken, joten olen kyllä nyt toiveikkaampi työllistymisen suhteen kun on edes joku tutkinto. Meidän koulutusohjelmassa oli aika vähän porukkaa, joten en ole sitä ihan pahinta tradenomimassaa. Suurin osa muista vuosikurssini opiskelijoista on työllistynyt ihan mukavasti.

Vierailija
5/13 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kaupan kassalle, nyt jos paremmissa hommissa. Mikä olisi sitten parempi vaihtoehto? Onko tradenomit tosiaan noin huonoissa hommissa...! ap

Vierailija
6/13 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 22:57"]

En halua kaupan kassalle, nyt jos paremmissa hommissa. Mikä olisi sitten parempi vaihtoehto? Onko tradenomit tosiaan noin huonoissa hommissa...! ap

[/quote]

Tradenomeja on hyvissäkin hommissa, mutta sinä tulisit nyt alalle kokemattomana aika huonoon taloudelliseen aikaan ja tilanteeseen jossa tradenomeja on koulutettu ihan liikaa jo vuosikaudet.

Toki, itsestäsi riippuu paljon ja on mahdollista että pääset vaikka minne tradenomina. Mutta mikään niitä varmimpia teitä hyviin hommiin kyseinen koulutus ei ole. 

Vierailija
7/13 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo itse koulutus ole tae mistään. Mun miehellä on sama koulutus kuin mulla, ollaan tosin restonomeja eikä tradenomeja, mutta vähän vastaava juttu. Mä oon paskalla palkalla ravintolassa vuoroesimiehenä, mies on JOHTAJA! PRKL että mua ottaa päähän. Mies valmistui viitisen vuotta sitten samoihin aikoihin kuin mä, ja mies on edennyt duunarista johtajaksi tuossa ajassa, mä teen tota paskaa duunarihommaa. Että ei se koulutus mistään kerro, kyllä se on persoona jolla hyviä töitä saadaan.

Vierailija
8/13 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu minkä alan tradenomiksi lukee. Laskentatoimen tradenomeilla on tainnut olla parhaimmat työllistymismahdollisuudet ainakin viime vuosina. 

Vierailija
9/13 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä koulutus on positiivinen juttu, varsinkin iässäsi antaa kuvan, että haluat kehittyä ammatillisesti. Totta on että tradenomeja ylikoulutetaan ja sitä kautta työllistyminen on tosiaan vaikeaa, varsinkin mitä pohjoisemmaksi mennään. Kuten yllämainittiin, taloushallinnon puoli työllistää nyt parhaiten. Itse kouluttauduin lukion jälkeen tradenomiksi, aikani tein hanttihommia, hain turhaan parempaa työtä, tympäännyin, ja jatkoin yliopistossa opiskelua paremmin työllistävällä alalla. 

Vierailija
10/13 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeustradenomeja ei ainakaan vuosi sitten ollut ollenkaan työttömänä. 

Vierailija
11/13 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa ajassa aikuinen valmistuu maisteriksi. Asutko yliopistopaikkakunnalla tai sellaisen lähellä? Itse menin yliopistoon 35-vuotiaana ja kolmessa vuosessa valmistuin maisteriksi. Ei ongelmaa työllistymisessä tai uralla etenemisessä.

Vierailija
12/13 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi huonosti on töitä. Olen liiketalouden tradenomi ja uudelleenkouluttaudun nyt terveysalalle. Valmistun 36-vuotiaana.

Vierailija
13/13 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 09:18"]

Samassa ajassa aikuinen valmistuu maisteriksi. Asutko yliopistopaikkakunnalla tai sellaisen lähellä? Itse menin yliopistoon 35-vuotiaana ja kolmessa vuosessa valmistuin maisteriksi. Ei ongelmaa työllistymisessä tai uralla etenemisessä.

[/quote]

Minkä alan maisteriksi valmistuit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän