Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bussimatkasta painajainen: Äiti yritti hyssytellä itkevää vauvaansa, kuljettaja kieltäytyi ajamasta ennen kuin lapsi vaikenee

Vierailija
09.03.2019 |

Nuori äiti kokee tulleensa vanhemman mieskuljettajan toimesta nöyryytetyksi muiden bussimatkustajien edessäHelsingistä Vantaalle matkustaneen pienen vauvan äiti ihmettelee linja-auton kuljettajan käytöstä.

Kommentit (340)

Vierailija
261/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja mitä ääliöitä tässä ketjussa.

Niin että äitiysvapaalla oleva nainen laittaa burkhan päälle ja jää himaan istumaan ettei vaan häiritse ketään vauvoineen???

Jos on varaa hankkia lapsia niin pitäisi olla myös varaa omaan autoon, jolla voi matkustaa lapsen kanssa mukavasti aiheuttamatta kenellekään häiriötä.

Vierailija
262/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä h#lvettiä  liikkuu äidin päässä, joka ei ihan oma-aloitteisesti ymmärrä poistua bussista vauvoineen jos/kun lapsi huutaa pää punaisena?

Joo, on tyhmää ja p*skaa mutta kun se bussi ei ole hänen yksityiskyyti niin muitakin ihmisiä pitää osata ajatella.

Miksei muut ihmiset voi lähteä, jos huuto häiritsee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin äiti on vastuuton eikä yhtään mieti miten paljon hiilijalanjälkeä lapset tuottavat. Olisi sekin matkustanut vaikka Gambiaan lastenteon sijasta. 

Vierailija
264/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että nämä nykyäidit on sitten fiksuja. Huudattaa lasta bussissa ja kiusata matkustajia..

Tuon ikäisen voi ihan hyvin vaikka nostaa rattaista syliin ja mennä istumapaikalle

Eiköhän tuo äiti kokeillut kaikki mahdolliset konstit. Voin sanoa, että mun muksuni ei olisi raivarin kourissa syliin nostamisesta rauhoittunut, päinvastoin olisi vain lisännyt volyymejä kirkumiseensa.

Siis mikä teidän pentuja vaivaa?! Omassa lähipiirissä ei onneksi ole tuollaisia saatanoita😑

Olet oikeasti aikuisena ihmisenä hämmästynyt siitä, että maailmassa on erilaisia lapsia? Tai siitä että lapset voivat itkeä,huutaa ja kiukutella ilman että rauhottuisivat vanhempansa syliin,kosketukseen tai puheeseen? Onneksi omassa lähipiirissä ei ole noin tyhmiä ihmisiä jotka vielä kutsuvat toisten lapsia "pennuiksi" ja "saatanoiksi".. Sääliksi käy lapsiasi.

Lässyn lässyn. Kaikki eivät vaan osaa kasvattaa pentujaan. Silloin ois paras osata edes pitää ne haarat kiinni.

Nyt puhutaan 1-vuotiaasta taaperosta. Sen ikäistä ei vielä kasvateta eikä voida olettaa tunteidensäätelytaitoja. Tuon ikäinen ei useimmiten osaa vielä kävellä, ei puhua eikä ymmärrä jos hänelle kasvatuksellisesti kertoo ettei saa huutaa tai häiritä muita matkustajia. Hän on vielä hyvin pitkälti vauvamainen.

Tolla naisella oli 2km matkaa kotiin siitä paikasta. Oli hyvä sää, niin miksi ei kävellyt sitä matkaa. kokonaiset 2km. Se lapsi olis nukahtanut siihen ja äiti olis saanu raitista ilmaa. 99% vaunulaisista, jotka tulee bussiin ja lapsi huutaa, niin se äiti tuijottaa puhelintaan eikä keskity siihen huutavaan lapseen. Se on helvtin ärsyttävä näky nykypäivänä julkisissa. Sit kun niille sanoo, niin ne suuttuu.

Bussilla 2 km kestää noin 3-4 minuuttia, jos on pari pysäkkiä. Sitä aikaa ei kestä lapsen itkua? Olet aikamoinen voittaja :).

Vierailija
265/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää kun olisitte bussiluski ja joutuisitte työpäivän aikana kuuntelemaan huutavia vauvoja/lapsia vähän väliä. Muutenkin stressaavaa työtä. Olen täysin kuskin puolella.

Stressaavaa??! Kaikki ajurit ovat umpi-idiootteja ja ihan itse valinneet paskaduuninsa, kun muuhun ei kyvyt kanna. Joku prkele viellä kuvittelee, että tuollaisia rnkkareita pitäisi tervehtiä ja niille näädille hymyillä?

Vierailija
266/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti, joka ei kahta kilometriä jaksa vaunujen kanssa kävellä, voi hyvä luoja. Kannattaako tehdä lapsia, jos se on noin rasittavaa? Ne lapset vain vilkastuvat iän myötä, pitäisi jo totutella siihen ja alkaa aktivoitumaan eikä vain läsöttää ahterillaan bussin penkissä. Ei ihme, ettei raskauskilot karise... ja kummasti kertyy lisääkin päälle.

Vierailija
267/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä h#lvettiä  liikkuu äidin päässä, joka ei ihan oma-aloitteisesti ymmärrä poistua bussista vauvoineen jos/kun lapsi huutaa pää punaisena?

Joo, on tyhmää ja p*skaa mutta kun se bussi ei ole hänen yksityiskyyti niin muitakin ihmisiä pitää osata ajatella.

Miksei muut ihmiset voi lähteä, jos huuto häiritsee?

Johan maalaisjärkikin sanoo, että häiriön aiheuttaja on se, joka poistuu kulkuvälineestä? Pääseekö Hgissä/Vantaalla muuten ilmaiseksi vaunujen kanssa kuten Tampereella?

Vierailija
268/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikää kun olisitte bussiluski ja joutuisitte työpäivän aikana kuuntelemaan huutavia vauvoja/lapsia vähän väliä. Muutenkin stressaavaa työtä. Olen täysin kuskin puolella.

Stressaavaa??! Kaikki ajurit ovat umpi-idiootteja ja ihan itse valinneet paskaduuninsa, kun muuhun ei kyvyt kanna. Joku prkele viellä kuvittelee, että tuollaisia rnkkareita pitäisi tervehtiä ja niille näädille hymyillä?

Sinä olet varmasti hyvin sivistynyt ja erittäin korkeasti koulutettu :D

Vierailija
269/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi sota tulla ja parisataatuhatta kuollutta, niin loppuisi tällainen keskustelu. Ei lapsen itkua kestetä. Pitäisi tuollaiset valittajat sotkea suohon.

Vierailija
270/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep ;).

Vierailija
271/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vain mietin että onko aivan mahdoton vaatimus että lapsi ei huutaisi? Voiko tuollaista vaatia lapselta? Itse olin aina hyvin rauhallinen lapsi, enkä ainakaan legendan mukaan ollut kova huutamaan. Ymmärrän jos lapsi huutaa vaikka minuutin ajan, mutta siinä vaiheessa kun huuto menee 20 minuutinkin mittaiseksi, niin voisi miettiä, että voisiko joku kehitellä esim. jonkun rauhoittavan aineen lapsille tällaisia tilanteita varten? Hmm?

Vierailija
272/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep ;).

Ihan varmasti, jo kirjoitustyylistäsi päätellen :D

Vierailija
273/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä vain mietin että onko aivan mahdoton vaatimus että lapsi ei huutaisi? Voiko tuollaista vaatia lapselta? Itse olin aina hyvin rauhallinen lapsi, enkä ainakaan legendan mukaan ollut kova huutamaan. Ymmärrän jos lapsi huutaa vaikka minuutin ajan, mutta siinä vaiheessa kun huuto menee 20 minuutinkin mittaiseksi, niin voisi miettiä, että voisiko joku kehitellä esim. jonkun rauhoittavan aineen lapsille tällaisia tilanteita varten? Hmm?

No siinä mulla lehmänhermo 20 min. ja bentso lakselle :D. Ei vttu että olet taistelija.

Vierailija
274/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti, joka ei kahta kilometriä jaksa vaunujen kanssa kävellä, voi hyvä luoja. Kannattaako tehdä lapsia, jos se on noin rasittavaa? Ne lapset vain vilkastuvat iän myötä, pitäisi jo totutella siihen ja alkaa aktivoitumaan eikä vain läsöttää ahterillaan bussin penkissä. Ei ihme, ettei raskauskilot karise... ja kummasti kertyy lisääkin päälle.

Itsekin olen usein ihmetellyt sitä kun äidit matkustavat vaunuineen vain yhden tai kahden pysäkinvälin verran, oli ilma sitten kuinka kaunis tahansa. Sen vertaa ei jakseta kävellä?

Vierailija
275/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep ;).

Ihan varmasti, jo kirjoitustyylistäsi päätellen :D

Ihan riittävästi. Terveisiä yläfraktiilin 1% sakista. Tällaisia palstaharrastuksia meilläkin on.

Vierailija
276/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään rattaiden kanssa kulkevana aina ymmärrä niitä jotka menee vain pari pysäkinväliä, mutta eihän heistäkään voi tietää mikä on taustalla. Jos on vaikka oikeasti kiire johonkin. Itse ainakin olen todella hidas kävelijä ja askeleeni on kauhean lyhyitä. Vaikka yrittäisin kuinka tempoa nopeasti, niin kävelen silti hitaasti ja lähinnä sotkeudun jalkoihini kun yritän olla ripeä. Silloin voi tuntuakin hyvältä ajatukselta nousta bussiin jos se on juuri sopivasti tulossa.

Vierailija
277/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ymmärrän pahan mielen, mutta miksi nykyään pyydetään korvauksia? Ei se sitten kovin paha mieli ollutkaan, jos se saadaan pyyhittyä rahalla pois.

Vierailija
278/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukkoliikenne on sitä varten että ihmiset pääsevät paikasta a paikkaan b. Joukkoliikenne ei ole sitä varten että rentoudutaan työpäivän jälkeen kivasti istuskelemalla. Matkustajia on kaikenlaisia ja tottakai sääntöjä pitää noudattaa, eli ei esim juoda alkoholia bussin kyydissä tai tehdä ilkivaltaa. Mutta sääntöihin ei kuitenkaan kuulu se että vauvoilta ja pieniltä lapsilta on itkeminen kielletty. Näin ollen itkevää vauvaa ei voi heittää pois kyydistä eikä vauvan seurana olevan aikuisen tarvitse poistua kyydistä vauvoinensa. Jos tämä äänihäiriö käy muille matkustajille sietämättömäksi, voivat he itse poistua kyydistä. Ai miksi ei se vauva? Koska se vauva ei tee mitään kiellettyä eikä joukkoliikenteen tarkoitus ole tarjota rentouttavaa aikaa kuten vaikkapa teatteriesityksessä tai ravintolaillallisella. Sellaisissa paikoissa voidaan katsoa sopivaksi että vauvan seurassa oleva aikuinen poistuu vauvoinensa paikalta jos itku ei vaan millään lopu. Bussi ei kuitenkaan sellainen paikka ole. Eihän kukaan kaukoliikenteen junastakaan voi poistua ennen päämäärän saavuttamista. Tai pyytää että lentokone tekee välilaskun äänekkään vauvan takia.

Vierailija
279/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joukkoliikenne on sitä varten että ihmiset pääsevät paikasta a paikkaan b. Joukkoliikenne ei ole sitä varten että rentoudutaan työpäivän jälkeen kivasti istuskelemalla. Matkustajia on kaikenlaisia ja tottakai sääntöjä pitää noudattaa, eli ei esim juoda alkoholia bussin kyydissä tai tehdä ilkivaltaa. Mutta sääntöihin ei kuitenkaan kuulu se että vauvoilta ja pieniltä lapsilta on itkeminen kielletty. Näin ollen itkevää vauvaa ei voi heittää pois kyydistä eikä vauvan seurana olevan aikuisen tarvitse poistua kyydistä vauvoinensa. Jos tämä äänihäiriö käy muille matkustajille sietämättömäksi, voivat he itse poistua kyydistä. Ai miksi ei se vauva? Koska se vauva ei tee mitään kiellettyä eikä joukkoliikenteen tarkoitus ole tarjota rentouttavaa aikaa kuten vaikkapa teatteriesityksessä tai ravintolaillallisella. Sellaisissa paikoissa voidaan katsoa sopivaksi että vauvan seurassa oleva aikuinen poistuu vauvoinensa paikalta jos itku ei vaan millään lopu. Bussi ei kuitenkaan sellainen paikka ole. Eihän kukaan kaukoliikenteen junastakaan voi poistua ennen päämäärän saavuttamista. Tai pyytää että lentokone tekee välilaskun äänekkään vauvan takia.

Mutta kun ne äidit huutavine lapsinensa ei poistu edes sieltä teatteriesityksestä tai ravintolaillalliselta. Ihmiset alkavat olla väsyneitä siihen, että joka paikassa pitäisi vain tyynesti sietää lapsen huutoa.

Vierailija
280/340 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun mukaan tämä äiti bussista poistuttuaan itki hysteerisesti. Miksi, kuoliko joku? Ihminen on henkisesti niin heikko, että itkee hysteerisesti tuollaisessa tilanteessa, miten kestää ihan oikeasti vaikeita asioita elämässään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme