En enää jaksa asentohuimausta. Apua!!!
Hermot menee ja usko alkaa olla ihan lopussa. Itkenyt koko kaks päivää. Antakaa kun kerron.
Alkoi ti-ke välisenä yönä sängyssä ololla, että nyt pyörii ja pahasti. Heräsin aikaisin aamulla siihen, että huone pyörii.
Paheni päivän mittaan mutta pystyin kuitenkin liikkumaan. Illalla yritin mennä nukkumaan, mutta huone pyöri niin pahasti silmissä, sänky näytti aaltoilevata, verhot lainehtivat sekä kuuli erittäin kiusallisia ja kovia ääniä. Kuulin kun joku olisi tehnyt remonttia pääni sisällä sekä hakannut kattilan kansia vastakkain.
En enää pystynyt olemaan sängyssä joten lähdin päivystykseen taksilla.
Ottivat minut koko yöksi seurantaan, EKG ja veriarvot ok. Pääsin kotiin klo 6 aamulla. Pääsin sänkyyn ja nukahdin heti. Heräsin joskus seuraava iltapäivänä klo 16 aikaan siihen, että päässä soi ihan jäätävä humina ja jyskytys. Kävin keittiössä juomassa ja meinasin pyörtyä, koko ympäristö oli yhtä karuselliä. Takaisin sänkyyn ja nukuin iltaan asti. Illalla olo vähän helpotti.
Seuraavana päivänä sain ajan lähetteen korva-, nenä-, ja kurkkutautien poliklinikalle, jonne olin saanut lähetteen päivystyksestä.
Tehtiin erilaisia testejä ja asentohoitoja ja hetken aikaa tuntui että olo alkaa helpottaa ja ehdin jo toivoa, josko tämä olisi ollut tässä.
Äsken taas heräsin kamalaan rytinään ja jyskeeseen pääni sisällä, ja huone pyörii silmissä. Tein asentohuimauksen hoito-ohjeita joita sain poliklinikalta mutta eivät ne auta.
Näin painajaisia koko yön.
Olen nuori nainen ja maanantaina pitäisi olla työkykyinen, mutta pelkään etten ole. En taaskaan uskalla nousta sängystä kun koko maailma pyörii. Nytkin korvissa kuuluu vaikka minkälaista remontin ryskettä ja junaradan kohinaa. Pitääköhän taas lähteä päivystykseen.
Anteeksi huono teksti, mutta olen vaan niin loppu ja pelkään eikö tämä lopu koskaan. Onko teillä ollut, ja kauanko on kestänyt? Auttaako mikään hoito tai lääke?
Uusiiko tämä iän myötä, vai voiko tästä parantua?
Olen menettänyt uskoni :(
Kommentit (29)
Jos kuulon alenemaa, pitäisi mennä lääkäriin, että Menieren tauti suljettaisiin pois.
Kuvattiinko sinun pääsi? Tuo kohina tuossa nyt häiritsee, tulee väkisinkin mieleen Iltalehden tms. juttu aivoverenvuodosta. Siinä oli näillä oireilla. Suosittaisin päivystystä, jos ei helpota.
Aivokasvaimet on aika harvinaisia. Tarvitsist kunnon lääkärin tukea, joka teettäisi oikeat tutkimukset. Jotkut fysioterapeutit osaavat tehdä asentohoitoa. Myös hyvä akupunktioterapeutti voisi auttaa.
Itsellä ei ole ollut mutta mies poti tuota useamman viikon, nykyään jso meinaa huimata niin tekee niitä asentoharjoituksia ja menee ohi. yritä tsempata ja tehdä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Kuvattiinko sinun pääsi? Tuo kohina tuossa nyt häiritsee, tulee väkisinkin mieleen Iltalehden tms. juttu aivoverenvuodosta. Siinä oli näillä oireilla. Suosittaisin päivystystä, jos ei helpota.
Ei kuvattu päätä. Lääkäri ei katsonut sitä tarpeelliseksi koska niin vahvasti epäili tätä joksikin korvaperäiseksi. Tämä kohina ja muut äänet kyllä ihmetyttää
En halua pelotella, mutta mulla lääkäri koitti kovasti hoitaa asentohuimausta, vaan kyseessä olikin agressiivisena puhjennut ms-tauti.
Hakeudu päivystykseen jos olo on kamala.
Kyllä se ohi menee. Onko mahdollista, että sulla olis tinnitusta siinä samalla? Allergiaa?
On ollut miehellä ja oksenteli 2 päivää. Ei voinut nousta sängystä vaan toin ruuatkin sänkyyn. Ne asentohoidot on ainoat mitkä auttaa. Teki niitä monen monta kertaa.
Ei ole Luojan kiitos uusiutunut! Tsemppiä, niitä asentohoitoja täytyy toistaa ja toistaa.