En "osaa" syödä ellei mulla ole kova nälkä.
Jotenkin en osaa pitää kiinni mistään ruokarytmistä koska osaan/tajuan syödä vain kun minulla on tarpeeksi kova nälkä. En edes tajua tehdä ruokaa valmiiksi vaan vasta kun se kova nälkä iskee niin alan kiireellä kokkaamaan. Olen ihan aikuinen ihminen ja vasta vähän aikaa sitten olen alkanut miettiä mistä tämä johtuisi?
Kommentit (8)
Oletko hokka? Jos ollet, niin mun mielestä pidät ruokarytmin sellasena, joka palvelee kroppaasi parhaiten. Kaikkien ptäis kuunnella kehonsa signaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Oletko hokka? Jos ollet, niin mun mielestä pidät ruokarytmin sellasena, joka palvelee kroppaasi parhaiten. Kaikkien ptäis kuunnella kehonsa signaaleja.
Juu olen aina ollut ja olen edelleen hoikka. Ap
Minäkin unohdan aika usein syödä kunnolla. Aamupuuro, päivällä joku banaani jos kerkii. Illemmalla sitten kun kaikki muu kotihomma tai muu tehty muistan vasta 'ruokkia' itseni. En tiiä harvoin edes on niin nälkä. Hoikka oon 58/170
Mielummin noin päin. Mä taas mättäisin IHAN KOKO AJAN jotain jos en lihoisi. Syön 2-4 x päivässä ja joka ruokailukerralle olen tehnyt päätöksen mitä syön. 99 % tapauksista en pysy päätöksessäni vaan mätän aivan järkyttäviä määriä ja syön itseni ähkyyn asti ja sitten on kamala turvotus, mahakipu ja ilmavaivat. Ihmisiä pääsee lihavuusleikkaukseen pienemmillä syömishäiriötestipisteillä kuin mitä minä saan. Tiedän että mulla on ongelma mutten voi tälle mitään. Painoa tulee koko ajan lisää :( Elämäni ainoa hyvä asia on ruoka.
Monilla adhd/add/jne-ihmisillä ei ole ruokahalua normaaliin tapaan. Itselläni on add, eikä minulle tule juuri koskaan halua syödä.
Vierailija kirjoitti:
Monilla adhd/add/jne-ihmisillä ei ole ruokahalua normaaliin tapaan. Itselläni on add, eikä minulle tule juuri koskaan halua syödä.
Kuulukohan asperger tähän samaan kastiin?
Itsellä vähän samanlaista. En tunne juurikaan nälkää ja helposti menee niin, että juon aamukahvin aamulla ja syön vasta iltapäivällä n. Klo 14. Seuraavan kerran syön yleensä iltapalaa klo 21. Joskus huomaan miettiväni iltapäivällä, etten ole muistanut syödä lainkaan, eli syöminen ei käy edes mielessä. Olen ehkä hiukan masentunut, niin olen miettinyt johtuisiko ruokahaluttomuus siitä. Varmasti olisi parempi syödä säännöllisesti.
Sinulla ei ainakaa ole ongelmaa kylläisyyshormonien kanssa, eli kaikki on varmasti paremmin kuin monella muulla. Noinhan sen pitäisi ollakin, että syö vain nälkäänsä.