Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaupungin vuokratalossa asuva kuitenkin samanarvoinen IHMINEN?

Vierailija
09.03.2019 |

Eli itse asun omistusasunnossa kerrostalossa. Usein mietin vastapäisen vuokratalon asukkaita. Ovatko hekin IHMISINÄ samanarvoisia minun kanssani? Siis siitä huolimatta, että ovat pahasti epäonnistuneet unelmissaan hankkia omistusasunto.

Piritta, Espoo

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä että jonkinlainen provohan tämä on, mutta vastataanpa nyt sitten kun kerran kysytään.... Eli kyllä he ovat.

Minäkin asun "omistusasunnossa", ihan oikeassa omakotitalossa jopa. Hienossakin sellaisessa. Mitä vikaa silti on vuokralla asumisessa? Eivät kaikki halua asua omistusasunnossa. Vuokralla asuu niin rikkaita kuin köyhäkin (vaikkei se ihmisen arvoon liitykään). Mielestäni (todellisuudessa tämä ei edes ole mielipidekysymys) myös kaupassa vastaani tullut juoppo tai koditon on täysin yhtä arvokas ihminen kuin minä (ja sinä). Ei piiruakaan vähempiarvoinen.

Vierailija
22/31 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä provo.

Boring...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä että jonkinlainen provohan tämä on, mutta vastataanpa nyt sitten kun kerran kysytään.... Eli kyllä he ovat.

Minäkin asun "omistusasunnossa", ihan oikeassa omakotitalossa jopa. Hienossakin sellaisessa. Mitä vikaa silti on vuokralla asumisessa? Eivät kaikki halua asua omistusasunnossa. Vuokralla asuu niin rikkaita kuin köyhäkin (vaikkei se ihmisen arvoon liitykään). Mielestäni (todellisuudessa tämä ei edes ole mielipidekysymys) myös kaupassa vastaani tullut juoppo tai koditon on täysin yhtä arvokas ihminen kuin minä (ja sinä). Ei piiruakaan vähempiarvoinen.

Ei ole yhtä arvokas kuin minä. Miksi väität niin? Minulla on omistusasunto, onko hänellä? Ei ole.

AP

Vierailija
24/31 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sinä päätät mitä ajattelet muista ihmisistä, ei voi kukaan tulla neuvomaan sinua ihmisenä kasvussa. Ei ole uhmaa arvostaa itseään.

Vierailija
25/31 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yhtä arvokas kuin minä. Miksi väität niin? Minulla on omistusasunto, onko hänellä? Ei ole.

AP

Minäpä omistankin koiran! Olenko arvokkaampi kuin ne, jotka ei koiraa omista? 🤔

Vierailija
26/31 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kysymään ovatko he omasta mielestään ihmisiä, samalla mitkä ovat heidän unelmansa.

Ai niin, minullapas ei ole velkaa.. hups..  olenko siis yläpuolellasi?

Vierailija
27/31 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kaupungin vuokratalossa ja säästän asunnon sijaan osakkeisiin. Ei kiinnosta muiden mielipiteet asumisratkaisustani.

Vierailija
28/31 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun kaupungin vuokratalossa ja säästän asunnon sijaan osakkeisiin. Ei kiinnosta muiden mielipiteet asumisratkaisustani.

Yle Puheessa oli tänään juuri juttua siitä miten edullisiin asuntoihin päätyy jostain syystä hyvin toimeentulevat ja köyhät joutuvat asumaan kalliisti Satolla, Lumolla jne. ja sitten ihmetellään miksi asumistukia maksetaan paljon.

Vierailija
29/31 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Minäpä omistankin koiran! Olenko arvokkaampi kuin ne, jotka ei koiraa omista? 🤔

Periaatteessa, mutta suhteessa kissanomistajaan olet luuserisarjaa.

Vierailija
30/31 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap 💯 % oikeassa.

Vierailija
31/31 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, en tiedä mutta arvostan itseäni vaikka asun kaupungin vuokratalossa. En määrittele omaisuuden perusteella ihmisiä. Typerä aloitus aikuiselta ihmiseltä, kertoo aikuisten ajatusmaailman pienuudesta.

Tyhmyydestä tuo kertoo. Ei voi muuta olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän