Onko kaupungin vuokratalossa asuva kuitenkin samanarvoinen IHMINEN?
Eli itse asun omistusasunnossa kerrostalossa. Usein mietin vastapäisen vuokratalon asukkaita. Ovatko hekin IHMISINÄ samanarvoisia minun kanssani? Siis siitä huolimatta, että ovat pahasti epäonnistuneet unelmissaan hankkia omistusasunto.
Piritta, Espoo
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä että jonkinlainen provohan tämä on, mutta vastataanpa nyt sitten kun kerran kysytään.... Eli kyllä he ovat.
Minäkin asun "omistusasunnossa", ihan oikeassa omakotitalossa jopa. Hienossakin sellaisessa. Mitä vikaa silti on vuokralla asumisessa? Eivät kaikki halua asua omistusasunnossa. Vuokralla asuu niin rikkaita kuin köyhäkin (vaikkei se ihmisen arvoon liitykään). Mielestäni (todellisuudessa tämä ei edes ole mielipidekysymys) myös kaupassa vastaani tullut juoppo tai koditon on täysin yhtä arvokas ihminen kuin minä (ja sinä). Ei piiruakaan vähempiarvoinen.
Ei ole yhtä arvokas kuin minä. Miksi väität niin? Minulla on omistusasunto, onko hänellä? Ei ole.
AP
Itse sinä päätät mitä ajattelet muista ihmisistä, ei voi kukaan tulla neuvomaan sinua ihmisenä kasvussa. Ei ole uhmaa arvostaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä että jonkinlainen provohan tämä on, mutta vastataanpa nyt sitten kun kerran kysytään.... Eli kyllä he ovat.
Minäkin asun "omistusasunnossa", ihan oikeassa omakotitalossa jopa. Hienossakin sellaisessa. Mitä vikaa silti on vuokralla asumisessa? Eivät kaikki halua asua omistusasunnossa. Vuokralla asuu niin rikkaita kuin köyhäkin (vaikkei se ihmisen arvoon liitykään). Mielestäni (todellisuudessa tämä ei edes ole mielipidekysymys) myös kaupassa vastaani tullut juoppo tai koditon on täysin yhtä arvokas ihminen kuin minä (ja sinä). Ei piiruakaan vähempiarvoinen.
Ei ole yhtä arvokas kuin minä. Miksi väität niin? Minulla on omistusasunto, onko hänellä? Ei ole.
AP
Minäpä omistankin koiran! Olenko arvokkaampi kuin ne, jotka ei koiraa omista? 🤔
Mene kysymään ovatko he omasta mielestään ihmisiä, samalla mitkä ovat heidän unelmansa.
Ai niin, minullapas ei ole velkaa.. hups.. olenko siis yläpuolellasi?
Asun kaupungin vuokratalossa ja säästän asunnon sijaan osakkeisiin. Ei kiinnosta muiden mielipiteet asumisratkaisustani.
Vierailija kirjoitti:
Asun kaupungin vuokratalossa ja säästän asunnon sijaan osakkeisiin. Ei kiinnosta muiden mielipiteet asumisratkaisustani.
Yle Puheessa oli tänään juuri juttua siitä miten edullisiin asuntoihin päätyy jostain syystä hyvin toimeentulevat ja köyhät joutuvat asumaan kalliisti Satolla, Lumolla jne. ja sitten ihmetellään miksi asumistukia maksetaan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
APMinäpä omistankin koiran! Olenko arvokkaampi kuin ne, jotka ei koiraa omista? 🤔
Periaatteessa, mutta suhteessa kissanomistajaan olet luuserisarjaa.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, en tiedä mutta arvostan itseäni vaikka asun kaupungin vuokratalossa. En määrittele omaisuuden perusteella ihmisiä. Typerä aloitus aikuiselta ihmiseltä, kertoo aikuisten ajatusmaailman pienuudesta.
Tyhmyydestä tuo kertoo. Ei voi muuta olla.