Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

en halua unisex vessoja, koska miehet on niin epäsiistejä. En myöskään haluaisi et 11v. tyttäreni olisi

Vierailija
08.03.2019 |

yhtäaikaa vessassa aikuisten miesten kanssa. lakatkaa siis höpöttämästä niistä vessoista

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en todellakaan halua, että minun tyttäreni johonkin julkiseen vessaan mennessään joutuvat pelkäämään, että siellä on joku pervessi eli mies esittelemässä munaansa tytöille tai tekemässä näille vaikka jotain paljon pahempaa.

Vierailija
62/92 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en todellakaan halua, että minun tyttäreni johonkin julkiseen vessaan mennessään joutuvat pelkäämään, että siellä on joku pervessi eli mies esittelemässä munaansa tytöille tai tekemässä näille vaikka jotain paljon pahempaa.

Ja jos siinä unisex-vessassa on pisoaarit, peniksiä on siellä esillä normaalistikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kustannusten kannalta on halvempaa järjestää miehille pisoaarit kuin kaikkien pissapaikkojen ympärille seinät. Minua tämä alkaa kiinnostaa siinä vaiheessa, kun ne kustannukset maksetaan verorahoilla.

Vierailija
64/92 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no haluat kuitenkin OOH!

ISOKALUINEN SETÄ

Vierailija
65/92 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vessaan menee vain yksi ihminen kerrallaan, ihan sama onko unisex vai sukupuolitettu.

Jos on iso vessa, jossa on monta pientä koppia ja lavuaaririvistö, en kannata unisexiä. Kiusallista siinä peilien edessä korjailla meikkiä, ronkkia hampaiden välistä pinaattia, asetella rintoja liiveihin, nostella sukkahousuja yms. jos miehiä on vieressä pesemässä käsiä.

Täsmälleen. Nuoret tytöt ei käytä villahousuja, mutta itse välillä täällä pohjoisen kovilla pakkasilla käytän, ja otan ne vessassa pois.  En voisi niin tehdä, jos paikalla olisi miehiä.

Entä eikö teitä meikkaavia naisia haittaisi se, että miehet näkisivät, miten tälläätte sotamaalaustanne vessassa? Sehän vähentää naisen ulkonäköefektin vaikutusta, esim. ravintolassa: "ahaa, se onkin noin feikki", aattelee mies vessakäynnin jälkeen. :)

Minusta tuntuu, että nuoret naiset ei näe tässä ongelmaa, koska heille ei juuri mikään ole enää intiimiä. 

Vierailija
66/92 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa mieltä kanssasi miesten epäsiisteydestä. Kus-ta lorotetaan mihin sattuu, yök. Esim lentokoneiden vessat o kamalia.

Ja samasta syystä en halua käyttää unisex vessoja.

Naisen värkithän ovat pytyllä istuessa ilmassa niin mitään vaaraa ei ole. Sen sijaan yhdessä tuollaisessa unisex vessassa ihmettelen miten istuirengas oli onnistuttu kusemaan ympriinsä sisäpuoleltakin. Mutta naisillahan varsinkin synnyttäneillä kusi roiskuu minne sattuu kuin rikkinäisestä sadettimesta.

Vierailija
67/92 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi porukka ei kehtaa vaihtaa siteitä jos vessassa on muitakin ? Oletteko aikuisia edes? Ja miksi ei 11v tyttö ja 47v mies voi käydä samassa vessassa? Kotonakin tekevät niin.

Olen mä joskus kuullut unisex vessassa kuin karkkipapereiden rapinaan ja ei ole vaikea arvata mitä siellä tehtiin.

Vierailija
68/92 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin vähän aikaa sellaiessa firmassa töissä, missä oli vain yksi yhteinen vessa. Se avain piti aina erikseen hakea taukohuoneen seinältä, ja siinä mukana iso puukapula. Toiset syövät ja kysyvät onko se vessa nyt vapaa. Ihantuon tuon ällö vessan vuoksi en ollut siellä kauan töissä. Lupasin kyllä tulla lomien aikaan sitten tulla kiiretöihin, sain sieltä melkein 2 kertaa paremman palkan kuin vakivirastani. Kaverini omisti sen firman ja en kehdannut kieltäytyä kun hän halusi minut sinne. Ihan muuten kiva paikka ja loistavat työtoverit. Koitin aina käydä vain kotona vessassa.

Vierailija
69/92 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kustannusten kannalta on halvempaa järjestää miehille pisoaarit kuin kaikkien pissapaikkojen ympärille seinät. Minua tämä alkaa kiinnostaa siinä vaiheessa, kun ne kustannukset maksetaan verorahoilla.

Miksei kaikkialla miestenvessoissa voi olla niitä vedettömiä pisoaareja, jotka ovat toisistaan erotettuina lyhyillä, mutta korkeilla seinillä?

Ärsyttää seinättömät tai matalaseinäiset vessat, joissa ei ole mitään yksityisyyttä. Sellaiseen korkeaan seinän pätkään ei paljoa kustannuksia tule, ja silloin ei joudu esittelemään vehjettään kaikelle kansalle.

Vierailija
70/92 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkialla missä on unisex vessoja ja istuin jätetty alas, niin en muuten nosta.

Vierailija
71/92 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienellä peilillä voisi yrittää nähdä kopin seinän alta vilauksen pillusta:)

Minun römpsän näkemiseen ei sinulla pieni peili riitä.

Vierailija
72/92 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä.

Vessa johon menee yksi kerrallaan, voi olla vessa, ilman mitään mies-nainen-kylttiä, mutta ei todellakaan vessa jossa on monta pyttyä.

Vierailija
73/92 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan!

Miehet eivät edes pese käsiään, kun käyvät vessassa!

Vierailija
74/92 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse myös inhoan unisex-vessoja. Tuntuu epämiellyttävältä olla miesten kanssa usein pienessä wc-tilassa ja kirjailla meikkiä tms.
Ja voi vain sääliä teinityttöjä, jotka näissä joutuvat käymään keski-ikäisten miesten kanssa.

Miksi säälisit niitä teinityttöjä? Hehän elävät eri maailmoissa ja todennäköisesti ne miehet olisivat siinä hienotunteisempia iän tuomasta fiksuudesta johtuen. Jos taas samanikäiset teinitytöt- ja pojat olisi samassa vessassa, se voisi olla jännitteisempää. 

Vierailija
75/92 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin eroon vessoista joissa on monta koppia ja tilalle yksittäisiä vessoja joissa saa olla rauhassa. Esim. lukiossani oli aikoinaan vain yhden hengen unisex-vessoja ja kaikki olivat tyytyväisiä. Nyt taas töissä on aivan tuskaa kun vessassa ei saa olla rauhassa vaan kuulee kaiken mitä viereisessä kopissa tapahtuu. Itselläni on vielä todella herkkä vatsa...

Vierailija
76/92 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse myös inhoan unisex-vessoja. Tuntuu epämiellyttävältä olla miesten kanssa usein pienessä wc-tilassa ja kirjailla meikkiä tms.

Ja voi vain sääliä teinityttöjä, jotka näissä joutuvat käymään keski-ikäisten miesten kanssa.

Maailman pahuus asuu keski-ikäisissä miehissä. Mikään ei ole yököttävämpää kuin 52-vuotias mies, jolla on tarvis päästä vessaan. Onneksi teinitytöt käyvät vessassa vain karkauspäivisin, eivät piere ja kohtelevat kaikkia toisia ihmisiä kunnioituksella.

Kun ne teinitytöt nyt ovat taivaan enkeleitä, jotka eivät ikinä piere, pissaa tai kakkaa, niin minkä hiton takia he ainakin ennen viettivät välituntinsa vessassa? Jos joku tyttöparka, seiskaluokkalainen, sinne yläkoulun vessaan meni asioille, niin piti varomalla varoa, ettei pieru kajahda, kakka molskahda tai pissa sihise.

Pitäisikö teinitytöille opettaa, että on täysin tahditonta arvostella sitä, mitä toiset tekevät vessassa? Ilmeisesti.

En minäkään pidä siitä, että vessan lattia on märkä. Yököttää ajatus siitä, että se olisi kusta. Aikanaan oli muuten mainio valokuvapari nuorisotalon seinällä vessojen kunnosta limudiskon jälkeen. Tyttöjen vessassa oli paperit ja roskat pitkin lattiota kopeissa ja niiden ulkopuolella, peilit tuhrittuna meikeillä ja lattia märkänä. Poikien vessa oli siisti.

Minun on vaikea vertailla, kun en käy naistenvessoissa. Mutta ehkä moni nainen tässäkin keskustelussa käy miestenvessassa, siltä vaikuttaa. Minua ei sitäpaitsi rassaa mitenkään valtavan paljon teinityttöjen sielunelämä. Nättejä, mutta tyhmiä rääpäleitä. Kun tulen vessakopista, haluan päästä pesemään käteni. En todellakaan halua, että siinä peilin edessä naamaansa tupsuttaa minuuttikaupalla joku pissis.

Vierailija
77/92 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa mieltä kanssasi miesten epäsiisteydestä. Kus-ta lorotetaan mihin sattuu, yök. Esim lentokoneiden vessat o kamalia.

Ja samasta syystä en halua käyttää unisex vessoja.

Naisen värkithän ovat pytyllä istuessa ilmassa niin mitään vaaraa ei ole. Sen sijaan yhdessä tuollaisessa unisex vessassa ihmettelen miten istuirengas oli onnistuttu kusemaan ympriinsä sisäpuoleltakin. Mutta naisillahan varsinkin synnyttäneillä kusi roiskuu minne sattuu kuin rikkinäisestä sadettimesta.

Mutta reidet ja pakarat eivät ole ilmassa. Niillä joutuu istumaan sen virtsaroiskeiden kuorruttaman istuinrenkaan päälle joka on tavallinen näky miesten vessoissa.

Olen tehnyt siivoustyötä, ja tiedän mistä puhun. Naisten vessoissa ei joutunut kuuraamaan eritteitä. Mutta miesten vessat....keltaisessa töhnässä istuinrengas, lattia, usein seinätkin siinä pöntön vieressä. Myös vessan vetäminen tuntui olevan ylivoimainen ponnistus monille. Ja tämä oli iso toimistorakennus, ei mikään pultsarien räkälä, joten tämä on ilmeisesti se ihan normaalien miesten wc-hygienian taso.

Vierailija
78/92 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan että on miesten vessa, naisten vessa ja erillinen unisex-vessa vaikka yhdistettynä invavessaan. Win-win kaikille.

Vierailija
79/92 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miesten vessoissa toimii tuo pisoaarihomma? Onko jokaisen pisoaarin vieressä vessapaperirulla, jolla pippeli kuivataan pisun jälkeen? Kantavatko miehet pisun jälkeen niitä pisupapereita jonossa roskikseen, kun siihen pisoaariinhan voi laittaa vain nesteitä? Siinä roskiksen vieressä on varmaan lavuaarit, joissa pestään kädet. Ainakin toivon, että pestään.

Vierailija
80/92 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin eroon vessoista joissa on monta koppia ja tilalle yksittäisiä vessoja joissa saa olla rauhassa. Esim. lukiossani oli aikoinaan vain yhden hengen unisex-vessoja ja kaikki olivat tyytyväisiä. Nyt taas töissä on aivan tuskaa kun vessassa ei saa olla rauhassa vaan kuulee kaiken mitä viereisessä kopissa tapahtuu. Itselläni on vielä todella herkkä vatsa...

Minäkään en tykkää asioida niissä kopeissa, mutta on niissäkin puolensa. Vessanpönttöjä mahtuu enemmän samaan tilaan, jos jokaisen lähelle ei tarvitse mahduttaa omaa käsienpesu- ja kuivausmahdollisuutta sekä peiliä. Silloin kun menen vessaan vain peilin takia, minulla on parempi omatunto asiasta kun tiedän, että kukaan ei laske alleen minua odotellessa.