Minkä ikäisenä teiltä on vielä kysytty henkkareita ostaessanne alkoholia / tupakkaa?
Mielenkiinnosta kyselen. Itse kun oon vielä 22, henkkareita kysellään.
Kommentit (44)
Olen 35-vuotias ja edelleen alkossa kysytään melkein joka kerta, ruokakaupassa harvemmin
Vierailija kirjoitti:
Olen 26, nyt se on oikeastaan loppunut vuoden sisään.
Tai no toisaalta ostan kaupasta alkoholia ehkä kerran vuodessa ja Alkosta kerran ööö kolmessa vuodessa?!
Mutta baarissa ei kysytä.
37-vuotiaana en saanut ostettua tupakkaa kaupasta kun ei ollut esittää muuta kuin vanhentunut henkilöllisyystodistus jota kassa ei siis hyväksynyt, mitä väliä vaikka ikää olisi ollut tuplat ostaa se aski.
Tää on kyllä vissiin joillekin kaupoille markkinointikeino, eli tunnutaan kyselevän selvästi aikuisilta papereita sina välillä. Ihmisillä kun tulee siitä hyvä mieli ja hyvä mieli yhdistettynä juuri siihen tiettyyn kauppaan on kauppiaalle hyvä juttu.
Olen 41 ja viimeksi tänään kysyttiin.
41v ja on useamman kerran kysytty. Nyt jo kyllä harventunut, ehkä noin 1/5 kerrasta kysytään ja jos vieraampi paikka siis.
Onko teille koskaan käynyt niin, ettei oo suostuttu kaupassa myymään kumppanille alkoholia, koska teillä ei ole ollut henkkareita mukana? :D
Vierailija kirjoitti:
36 alkossa. Järkytti, ja alettiin myyjän kanssa molemmat nauramaan. En näytä mitenkään poikkeuksellisen nuorelta ikäisekseni.
En ymmärrä, mitä nauramista siinä on. Ohjeistuksen mukaan alle 30-vuotiaan näköisiltä pitää kysyä, joten eihän siinä ole kuin 6 vuotta heittoa. Olen saman ikäinen, ja papereita kysytään edelleen aina välillä. Ei ole ollut tuollaista tilannetta, että myyjä olisi alkanut nauraa. Myyjä on todennut "kiitos" ja antanut henkkarit takaisin.
38. Jatkuvasti kysellään edelleen papereita. Kuitteja annan, jos tuommoisia kyselevät ja jos sen perään henkkareita, sanon niiden olevan housuissa.
Mielenkintoista alkossa tosin on se, että viiniä voi kantaa kassalle vaikka kärryllisen, ei kysytä papereita. Otat muutaman maisteluoluen tai vaikka rommia "papeeerit". Vituttaa tuomoinen pelleily.....
Vierailija kirjoitti:
39-vuotiaana, siideriä ostin S-marketista. Kassa oli mies ja mieheni epäili, että kassa halusi vain saada henkilötietoni, kun kerroin tästä hänelle.
Aivan samaa olin tulossa kertomaan! 39-vuotiaana, ja paikka oli S-market. Ja ostin vieläpä siiderin. Ja kassa oli mies, paljon minua nuorempi.
49. Ostin saunakaljaa S-marketista. Olin nuorisolaisvaatteissa (huppari jne.) ja itseäni vähän vanhemmalla kassarouvalla taisi olla vähän likaiset moniteholasit. Ei kuitenkaan ilmekään värähtänyt ajokorttia katsoessa.
Täytän tässä kuussa 38 ja viimeksi olutta ruokakaupasta ostaessani toissa viikonloppuna kysyttiin papereita; ehkä joka toinen kerta alkoholia ostaessani kysytään nykyisellään.
Viime viikolla kysyttiin, olen 38.
35 ja kysytään. Ilahdun joka kerta!
Ei ole kysytty montaa kertaa koskaan. Olen 48v. Ostelin aikoinaan väkeviä 18 ja 19 vuotiaana ja vain kerran jouduin poistumaan alkosta ilman pulloja.
Aina ei kysytty edes juuri täysi-ikäisenä ja nykyään ne harvat kerrat kun ostan saunajuoman tms. olen itse heti tyrkyttämässä papereita. Papereita tyrkyttäessäkin niitä ei aina edes vilkaista. Ihan ikäiseni näköinen olen ja pitäisi kyllä kysyä.
N24
Vierailija kirjoitti:
49. Ostin saunakaljaa S-marketista. Olin nuorisolaisvaatteissa (huppari jne.) ja itseäni vähän vanhemmalla kassarouvalla taisi olla vähän likaiset moniteholasit. Ei kuitenkaan ilmekään värähtänyt ajokorttia katsoessa.
Kassa halusi vaan tietää kuka olet ;)
Nelikymppisenä viime kesänä kun kävin ostamassa Aroma-topan.
t. jasmin oulusta a/k/a vinttimölli