Monen unettoman yön jälkeen nukuin kunnolla, kun tein päätöksen
Päätin hakea uutta työpaikkaa ja itseasiassa eilen naputtelinkin hakemuksia menemään. Työskentelen alalla, jolla on pulaa työntekijöistä ja uskon ja toivon löytäväni uuden työpaikan pian. Ratkaisuun ajoi koko alkuvuoden kestänyt sietämätön tilanne työpaikallani. Uusi lähiesimies toi mukanaan sellaisia toimintamalleja, joita en ole valmis noudattamaan. Työskentelen terveydenhuollossa tehtävässä, jossa päivän aikana on useita asiakaskontakteja, minulla yleensä 40-70 asiakasta työpäivän aikana. Uuden esimiehen mukaan kuulemma palvelen asiakkaita liikaa, mm. etsin tietoa, joka helpottaa asiakkaan jatkohoitoa. Se ei uuden esimiehemme mukaan ole yksikkömme tehtävä. En ymmärrä, kuinka se on työtehostani pois, jos haluan asiakastani näin auttaa. Kävijämääriä seuraamalla olen yksikkömme tehokkain työntekijä ja tämä uusi esimies on taas sitä häntäpäätä.
Harmi sinänsä, sillä pidän nykyisestä työstäni ja asiakkaista, joista moni on tuttu jo useamman vuoden ajalta. Mutta oma terveys on liian kallis hinta, sillä olen jo kaksi kertaa sairastanut työuupumuksen. Taas ollaan siinä tilanteessa, että jos unettomuuteni jatkuu, niin tiedän uupumuksen olevan lähellä.