Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lasten talvivaatteet on vedenpitävät, niin eikö sen pitäisi riittää?

Vierailija
10.12.2023 |

En ihan tajua. Esikoulusta tuli viime viikolla viestiä, että muistattehan, että talvellakin mittarin näyttässä nollaa tai yli, ulkoiluissa käytetään aina kurahousuja, kurarukkasia ja kumisaappaita. Mutta miksi, jos lapsella on hyvät vedenpitävät talvivaatteet, rukkaset, ja kengät? Ymmärrän oikeat kurakelit, mutta lumi on yleensä puhdasta, eikä erityisemmin sotke vaatteita.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla ei kuitenkaan ole niitä vedenpitäviä, joten helpompi varmaan, että kaikille tulee kurikset, eikä tarvitse arpoa, mitä kenellekin

Vierailija
2/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haittaa siitä sulle on? Ethän sinä ole niitä siellä pukemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se minua muuten haittaa, mutta lapsi ei ole koskaan tykännyt siitä monen kerroksen pukemisesta.

Vierailija
4/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kuullu tän joka syksyisen itkun jo 24 vuotta, kun esikoinen oli eskarissa. Ei tietenkään sun lapsukaisen tarvitse noudattaa sääntöjä ja parasta onkin aina ruikuttaa aiheesta niille joille se ei kuulu.

Vierailija
5/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kuullu tän joka syksyisen itkun jo 24 vuotta, kun esikoinen oli eskarissa. Ei tietenkään sun lapsukaisen tarvitse noudattaa sääntöjä ja parasta onkin aina ruikuttaa aiheesta niille joille se ei kuulu.

Oletko siellä töissä vai missä olet kuullut jo 24 vuotta?

Vierailija
6/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki villahaalarit tai paita ja housut (tai fleece, mutta siitä irtoaa mikromuovia ja on hiostavampaa kuin villa) ja niiden päälle kuravaatteet. Ovat mukavan ohuet päällä verrattuna ainaiseen toppapuvun käyttöön.

Toppavaatteiden ei tarvitse olla vedenpitäviä, koska ne ovat liian hiostavat vesitiiviinä ja  pakkasella  riittää, että ovat lämpimät. Kovalla pakkasella voi pukea toppavaatteiden alle villavaatteet.

Syy miksi toppavaatteet eivät käy on, että  joskus vahingossa päiväkodissa ne kuivatetaan kuivauskaapissa, jolloin niiden ominaisuudet tuhoutuvat.Toppavaatteet ovat hankalat, koska vievät liikaa tilaa kuivumassa ja ovat vaikeat huuhdella kurasta.

Vierailija
7/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedenkestävät kamppeet riittää. Meillä kolmen pojan kanssa ei eskari-iässä enää kuriksia ostettu eikä päälle laitettu. Mitään marinaa, huomatusta, pyyntöä tai lappua ei saatu kertaakaan. Ja vaikka olisikin, en isoja poikiani kuriksiin vastentahtoisesti pukisi. Ei ole minun vika, ettei joissain perheissä panosteta lasten kunnollisiin säänkestäviin ulkovaatteisiin. Ei omatkaan tulot korkeat ole, mutta lasten ulkovaatteissa en pihistellyt. Alesta saa laatukamppeita edullisesti. Muutaman tupakka-askin tai parin baari-illan hinnalla saa kunnollisen haalarin. Märkänä paleleminen on kamalaa. Maalaisjärjen käyttö olisi sallittua myös päiväkodissa ja eskareissa.

Vierailija
8/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko siellä töissä vai missä olet kuullut jo 24 vuotta?

Mulla on useampi lapsi ja olen palstaillut vuodesta 1998. Tää on ihan vakioitku.

Vierailija
9/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne "vedenpitävät" ei usein sitä ole, vaan jäävät aamu-ulkoilun jälkeen märiksi ja niitä ei joko voi kuivattaa kuivauskaapissa, ne eivät mahdu sinne tai ne eivät muuten ehdi kuivua ennen iltapäiväulkoilua. Meidän päiväkodissa ei ketään pakoteta kurahousuihin jos lapsella ei niitä ole, vaan se jää ihan perheen omaksi ongelmaksi jos lapsi joutuu ulkoilemaan märissä vaatteissa.

Vierailija
10/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se minua muuten haittaa, mutta lapsi ei ole koskaan tykännyt siitä monen kerroksen pukemisesta.

6-7-vuotiaan pitäisi varmaan jo oppia siihen, että joskus voi joutua tekemään jotain, mistä ei välttämättä tykkää, eikä siitä vedetä itkupotkukohtausta. Eikä kurahousun tai kurahanskan pukeminen ole mikään ylivoimaisen vaikea tehtävän tuon ikäiselle.

Vierailija
11/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki villahaalarit tai paita ja housut (tai fleece, mutta siitä irtoaa mikromuovia ja on hiostavampaa kuin villa) ja niiden päälle kuravaatteet. Ovat mukavan ohuet päällä verrattuna ainaiseen toppapuvun käyttöön.

Toppavaatteiden ei tarvitse olla vedenpitäviä, koska ne ovat liian hiostavat vesitiiviinä ja  pakkasella  riittää, että ovat lämpimät. Kovalla pakkasella voi pukea toppavaatteiden alle villavaatteet.

Syy miksi toppavaatteet eivät käy on, että  joskus vahingossa päiväkodissa ne kuivatetaan kuivauskaapissa, jolloin niiden ominaisuudet tuhoutuvat.Toppavaatteet ovat hankalat, koska vievät liikaa tilaa kuivumassa ja ovat vaikeat huuhdella kurasta.

Eipä taida nollakelissä riittää, jos on vain villavaatteet ja kurikset!

Vierailija
12/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankalimpia varmaa on ne kelit, kun aamulla on selvästi pakkasta, iltapäivällä plussalla. Aamulla laitetaan tietysti toppavaatteet, iltapäivällä sitten hikoillaan toppavaatteet+kurahousut-paketissa.

Vierailija
13/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ongelma enemmän äidin vai lapsen? Lapset pukee ryhmänä, joten ei se varmaan siellä rupea kitisemään.

Vierailija
14/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, meillä on laitettu kotonakin loskaan usein lapsille nuo kurikset ja kurahanskat ja kumpparit enkä tajua, miksi se olisi niin vaikeaa, että siitä pitää ruikuttaa

Vierailija
15/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin aikoinaan hoitajalle, että lapseni ulkovaatteet ovat vedenpitävät ja niissä on teipatut saumat. Hän ei tarvitse kuravaatteita. Vaatteet saa likaantua. Meillä on pesukone. Ja saan kaikki tahrat pois. Ongelma ratkaistu. 

Vierailija
16/19 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla verenpitävät. Sen verran huonoksi on turvallisuus mennyt. 

Vierailija
17/19 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mutta lumi on yleensä puhdasta, eikä erityisemmin sotke vaatteita."

Kysynpä vaan, että missä lumi pysyy puhtaana loskasäässä? Täällä on äkkiä harmaata mössöä vaikka olisi vielä vähän pakkasen puolella.

Vierailija
18/19 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä Ap:n lapset on olleet ennen esikoulua? Tarkoitan, että normikäytäntöhän tuo on päiväkodissa ja esikoulussa, eikä kuravaatteita viedä talveksi sieltä pois.

Vierailija
19/19 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aiotte käyttää lapsella marras-joulukuun 0-5 astetta säällä? Eka syystalvi edessä päiväkodissa. Toppahaalari sitten nollasta pakkaseen vai jo nyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän