Ovatko kaikki hyvät (yli 30-v) miehet jo varattuja?
Olen seurustellut teinistä lähtien, on ollut useamman vuoden kestäviä suhteita muutaman eri poikaystävän kanssa. Kukaan näistä ei kuitenkaan ollut "se oikea", loppuelämän kumppani. Nyt 33-vuotiaana herään siihen, että sillävälin kun olen tuhlannut aikaani näiden "väärien" kanssa, muut ovat perustaneet perheitä ja rakentaneet taloja jne. Ja tosiaan, näyttää siltä, että kaikki kunnon miehet ovat varattuja. Ainakin tällaisessa pienehkössä kaupungissa (n. 65 000 as) sinkkumarkkinat on aika... äh.
Sanokaa, olenko väärässä? Onko teitä/niitä vielä jossain?
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 12:30"]
kyllä ne on, niin kuin esim. minä. kyllä on tyrkkyä mutta olen vain oman kullan omaisuutta, muista en välitä pennin vertaa.
[/quote]
Noin on moni laulanut, kunnes kopsahtaa. Ei sille voi mitään.
Opit sitten myöhemmin, kun elämäsi saa lisää ulottuvuuksia. Tietenkin tynnyrissä elävä minimoi riskit ihastua ja tavata kiinnostavia ihmisiä, kumppaniaan kiinnostavampia ja kultaisempia.
Myöskään ketään ei voi omistaa. On herttaista kuulla millainen rakkautenne on "omaisuus" sanan kautta. Sana silti sisältää hieman synkkiäkin puolia. Ymmärrän toki että tarkoitit sanalla hyvää, mutta omistaa ihminen tai sielu edes romantiikan tasolla on pimeän puolen ajatus.
Pimeys voi olla romanttista juu. Aikansa.
[/quote] Sinun kannattaisi varmaan hiukan miettiä, miksi sinulle on noin valtava uhka että joku on liitossaan onnellinen.
Noh, onko ollut havaintoja ko. yksilöiden olemassaolosta? (hyvä, vapaa yli 30-vee mies?)
Sori, mä vein just viimeisen ;)
Totta, että ne hyvät miehet on harvassa tässä vaiheessa. Kyllä se onni potkaisee vielä, jos siihen uskoo. Ja monet tuttavani jotka ovat "ikisinkkuja", niin sortuvat täydellisen miehen metsästykseen. En usko täydelliseen itse, mutta omalle kohdalle sattui osumaan mies, joka täyttää kaikki vaatimukset ja enemmänkin. En tosin vaadi niin paljon mieheltä... pitää vaan olla rikas, komee ja kiltti... ;)
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 07:12"]
On varattu. Kuten hyvät naisetkin.
t. Mies, 30v
[/quote]
ok. Mäkin olen ollut tähän asti varattu viimeiset n. 18 vuotta. Mutta nyt siis sillä hetkellä kun erosin edellisestä miesystävästäni 4 vuoden suhteen jälkeen musta tuli "huono" nainen?
Pohtii ap
Ei tietenkään. Hyviä miehiä vapautuu koko ajan, koska kaikilla hyvillä miehillä ei ole hyvää naista. Omani löysin 33-vuotiaana, mies oli 34.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 07:23"]
t. Mies, 30v
[/quote]
ok. Mäkin olen ollut tähän asti varattu viimeiset n. 18 vuotta. Mutta nyt siis sillä hetkellä kun erosin edellisestä miesystävästäni 4 vuoden suhteen jälkeen musta tuli "huono" nainen?
Pohtii ap
[/quote]
Kyllä. Muutenhan hän olisi jatkanut kanssasi.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 08:20"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 07:23"]
t. Mies, 30v
[/quote]
Pohtii ap
[/quote]
Kyllä. Muutenhan hän olisi jatkanut kanssasi.
[/quote]
Hän olisi halunnut jatkaa kansniin, mutta erosimme minun aloitteestani.
ap
Mitä ongelmattomampi on, sitä helpommin pariutuu. Ongelmat toki voivat olla muutakin kuin alkoa ja väkivaltaa. Vaikka huonoa itsetuntoa tai yksinäisyyttä. Syömishäiriöistä ja työttömyydestä puhumattakaan. Tuollaiset ihmiset eivät kohtaa toisiaan yhtä helposti kuin onnelliset ja aktiiviset.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 03:12"]
Olen seurustellut teinistä lähtien, on ollut useamman vuoden kestäviä suhteita muutaman eri poikaystävän kanssa. Kukaan näistä ei kuitenkaan ollut "se oikea", loppuelämän kumppani. Nyt 33-vuotiaana herään siihen, että sillävälin kun olen tuhlannut aikaani näiden "väärien" kanssa, muut ovat perustaneet perheitä ja rakentaneet taloja jne. Ja tosiaan, näyttää siltä, että kaikki kunnon miehet ovat varattuja. Ainakin tällaisessa pienehkössä kaupungissa (n. 65 000 as) sinkkumarkkinat on aika... äh.
Sanokaa, olenko väärässä? Onko teitä/niitä vielä jossain?
[/quote]
Miksei samanlaisessa tilanteessa olevia miehiä olisi? Moni perustaa perheenkin väärän kanssa. Ei nuorena oikeasti valita tarkkaan kumppania (miten se sillä elämänkokemuksella edes onnistuisi?). Moni ottaa melkein ensimmäisen kenelle sattuu kelpaamaan...
Jos kaupungissasi ei ole yliopistoa, tilanne on kyllä huono mikäli etsit akateemista.
Useat myös eroavat kolmenkympin korvilla, jos ei ole lapsia (toiset vaikka oliskin). Taustalla tosin saattaa olla monenlaisia ongelmia.. Monet eronneet ovat kaikkea muuta kun niitä "hyviä" miehiä. Toiset miehet myös syystä tai toisesta kasvavat aikuisiksi vähän myöhemmin, ja ovat valmiita kestävään suhteeseen vasta 30v.
Miksi ap on tuhlannut aikaansa epäsopivien kumppaneiden kanssa? Kuulostaa siltä että itselläsikin on monenlaista ongelmaa taustalla, etkä oikein tiedä mitä haluat. Kyllä hyvän kumppanin tietenkin voi löytää minkäikäisenä tahansa, kunhan itse säilyttää avoimen mielen. Ja tarviiko sen kumppanin olla yli 30, jos itse olet 33?
[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 11:38"]
Kyllä parhaat on varattu jo parikymppisinä.
[/quote]
Mäkin olin varattu parikymppisenä. Ja kolmikymppisenä. Nelikymppisenä taas vapailla markkinoilla.
No mä olen kyllä kuullut, että yli kolmekymppisillä on vaikeuksia pariutua, mutta toisaalta: sähän juuri vapautit yhden reilu-kolmekymppisen, josta joku saa varmaan sen lastensa isän. Eli kun näitä 30+ -eroja kerran tapahtuu, niin jos oletetaan, että yhtä suuri osa miehistä ja naisista haluaa kumppanin, niin noiden pitäisi heteropiireissä mennä +/- 0 eli sullekin pitäisi löytyä joku. Mutta tietysti valikoima on aika pieni, kun monet on jo tekemässä lapsia tai pikkulapsivaiheessa tuossa iässä. Ehkä jos katselisit hiukan vanhempia miehiä?
Mä olen muuten lukenut ja kuullut useita kertoja tarinan, jossa (heterosuhteessa) mies on koko ajan ehkä se "vähemmän ihastunut", ja lopulta pari eroaa ja alle vuoden sisällä mies on naimisissa ja/tai saattanut uuden naisen raskaaksi. Eli jos kuvittelee sut tuohon uuden naisen rooliin niin kyllähän tuollaista tapahtuu.
Ja, tunnen yhden erittäin kunnollisen ja kivan ja kohteliaan ja vastuuntuntoisen miehen, joka seurusteli ekan kerran vasta 30-vuotiaana. Hän on kyllä hieman erikoinen joissain asioissa (perfektionisti), mutta ei missään nimessä mikään peräkammarinpoika tms. No, hän on yhä tuon ekan tyttöystävänsä kanssa.
Taitavat ne olla, harmi :(