Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduttaneet!

Vierailija
15.04.2013 |

Laihdutin viime syksynä 30 kiloa, paino ovat pysynyt aika helpolla uusissa lukemissa liikunnalla ja ruokavaliolla. Nyt olen herännyt sellaiseen asiaan, että mua palelee nykyisin koko ajan. Paleleeko muita normaalipainoisia ihmisiä? Suojeliko läski kylmältä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, olen itse ylipainoinen ja ihmetellyt aina miten ihmisiä niin kovasti palelee!

Vierailija
2/19 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä enemmän palelen. Paino pysynyt samassa, ylipainoa ei ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä laihduin 23 kiloa, mut tuli yllättäen ihana raskaus siihen, mul jäi kymmenisen kiloo uudellee laihduttaa siihe mitä olin kun aloin odottaa,(olin siis melkolail norm. painone sillo)mut ei haittaa, tästä se taas alkaa :) ei mul sillon aiemmin ollu kylmä kyllä enneku tulin raskaaks eli kysymys kuuluu... ooks sä raskaana ;) jos oot nainen.

Vierailija
4/19 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen palellut koko ikäni, vaikka en ole koskaan ollut ylipainoinen tai laihduttanut, olen 168/63

Vierailija
5/19 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua paleili kyllä läskinäkin... Et mulla ei ainakaan läskit mitään lämmittäneet.

Vierailija
6/19 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei palellut koskaan läskinä, talvet kuljin ilman välikalsareita joskus pelkkä t-paita päällä. Nyt mulla on monta kerrosta vaatetta päällä ja silti palelee.

Vierailija
7/19 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt normaalipainossa vai alipainon puolella/liian lähellä alipainoa? Luultavasti painosi on vaan sinun kehollesi liian vähän. Itse palelin anorektikkona jatkuvasti (ja ihohan kasvattaa pientä nukkaa lämmittääkseen, kun rasvakerrosta ei ole tarpeeksi), ja oireet loppuvat vasta kun BMI on 23, sitä alemmassa en selvästikään ole terve. Epäreilua ehkä, mutta mun keholle terveellisin paino on selvästi enemmän, kun kauneusihanteet sanois.

Vierailija
8/19 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siis edelleen ylipainoa, 160 cm/ 65 kg, mutta voiko olla niin, että mun keho ei tunne painoa omakseen kun aina vaan palelee?

Vierailija
9/19 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kilpirauhasesi kunnossa? Jos olet ollut rajulla karppauskuurilla, se voi vaikuttaa hormonitoimintaan.

Vierailija
10/19 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 162 cm ja olen laihduttanut yli 110 kilosta 65 kiloon eli olen nyt normaalipainon ylärajalla, bmi 25. Minäkin palelen aina paitsi saunassa. Viime kesänä oli tasan yksi päivä jolloin en palellut ja pystyin pitämään hihatonta mekkoa. Saa nähdä helpottaako tämä yhtään ajan myötä. Kuulemma vaihdevuosissa saattaa käydä niin, että ei tule kuumia aaltoja, on vain välillä sopivan lämmin.

Vierailija
11/19 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihduin 12kg viime syksynä ja minuakin palelee, vaikka BMI on 23.3.

Vierailija
12/19 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei palele.

t. normaalipainoinen/hoikka koko elämäni

Vierailija
13/19 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yksi palelija! Palelee koko ajan, iltaisin pahimmin.

Laihdutin viime syksynä melkein 20 kiloa ja olen nyt normaalipainon ylärajoilla.

Vierailija
14/19 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on aina palellut hoikkana tosi helposti, mutta kun välillä olin 20 kg läskimpi, niin eipä tosiaan palellut. Kyllähän se rasvakudos on hyvä lämmöneriste niin ihmisellä kuin vaikka arktisilla vesillä elävillä hylkeilläkin ;-) 

Vierailija
15/19 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama. Mutta mun laihdutuksesta on jo aikaa kolme vuotta. Vasta viime aikoina mua on alkanut paleltaa. Olen normaalipainoinen ja kilppari tutkittu, kunnossa on.

Vierailija
16/19 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiavajeessa (=laihduttaessa) keho menee säästöliekille ja alkaa säästää energiaa esimerkiksi lämmittämisen kustannuksella. Sulla on pitkälliset miinuskalorit takana, joten veikkaisin että johtuu siitä. Lämmöntuottoa voi koittaa käynnistellä vaikka liikunnalla tai sitten koitat syödä vähän enemmän.

Vierailija
17/19 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joskus palelee ja joskus ei.Olen huomannut että erittäin runsas veden litkiminen paleluttaa minulla, jos olen juomatta niin ei palele. Juo kuumaa tai lämmintä vettä niin helpottaa(siis siinä tapauksessa että tykkäät litkiä vettä pitkin päivää).

Vierailija
18/19 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole raskaana ja lääkärin mukaan kaikki arvot ok. Lohduttavaa, että muilla on samanlaista! Ap

Vierailija
19/19 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aktiivinen sun päivä on, kehonhan saa lämpimäksi kun liikkuu. Jos rupeat heilumaan arkiaskareissa aktiivisemmin tai vetämään jotain haaraperushyppyä silloin tällöin, käyt avantouinnissa ja syöt enemmän korvataksesi sitä energiankulutusta, niin lämpöä pitäisi riittää paremmin. Ja varmaan niitä hormonitasoja kannattaa tarkastuttaa myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi