Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysely ruokailutottumuksista

Utelias
08.03.2019 |

Keskustelua aiheesta ilman riitelyä kiitos.

Kysely ruokailutottumuksista

Vaihtoehdot

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasyöjä mutta tunnen siitä omantunnontuskaa, paljon.

Vierailija
2/24 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kasvissyöjä jo vuosia.

Lapsesta asti olen ollut erittäin eläinrakas, ja huolissani siitä miten esim.tuotantoeläimiä kohdellaan.

Näin joskus nuorena videon teurastus tilanteesta. Videolla kuvattiin kun lehmä käveli teurastamolla miestä kohti, tällä miehellä oli pulttipyssy kädessään. Pelko ja kauhu näkyi tämän lehmän kauniista silmistä, ei ollut mitään vaihtoehtoa poistua tilanteesta. Elämä päättyi siihen.

Satutin itseäni todella paljon katsoessani tuon videon, kyyneleet tulee silmiin kun tästä nyt kirjoitankin.

Vegaaniksi siirryn pikkuhiljaa, haluan tehdä sen korvaamalla kaiken tarvittavan fiksusti ja terveellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekasyöjä, mutta suosin ruokavaliossani enemmän kasviksia kuin lihaa/kalaa

Vierailija
4/24 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut teinistä asti kasvissyöjä (nyt 29 v.) mutta nyt raskaana ollessani syön kalaa 3-4 kertaa viikossa. Imetyksen loputtua palaan takaisin kasvissyöjäksi. 

Vierailija
5/24 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaikkea muuta paitsi punaista lihaa. Ehkä vielä joskus luovun siipikarjasta ja kalasta.

Vierailija
6/24 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen flexaaja. Syön pääsääntöisesti vegaanisti mutta noin kerran viikossa on maitotuotteita, kananmunaa tai (harvoin) kalaa lautasella.

Äänestin sekasyöjä kyselyssä.

Vierailija
7/24 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöjä, mutta yleensä ulkona syödessä valitsen vegaanista ruokaa. Kotona käytän välillä kananmunia ja maitotuotteita.

Vierailija
8/24 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin sekasyöjää, koska syön kalaa ja joskus harvoin kotimaista riistaa. Syön kuitenkin kasvispainotteisesti ja olen pyrkinyt vähentämään maitotuotteita ruokavaliossani (OT: ja on muuten auttanut ongelmaihooni!), paitsi piimää juon päivittäin.

Vierailija
9/24 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut teinistä asti kasvissyöjä (nyt 29 v.) mutta nyt raskaana ollessani syön kalaa 3-4 kertaa viikossa. Imetyksen loputtua palaan takaisin kasvissyöjäksi. 

Kasvissyöjä vuodesta 1995. Kolme lasta saanut enkä ole siihen kalaa tarvinnut.

Vierailija
10/24 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasyöjä. Tykkään lihasta, nam.

Vierailija
11/24 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekasyöjä, mutta punaista lihaa syön vain harvoin.

Vierailija
12/24 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sekasyöjä, mutta suosin ruokavaliossani enemmän kasviksia kuin lihaa/kalaa

Samoin, mutta kasvikset aiheuttavat mahaongelmia (turvotusta, ilmaa ja liian pehmeitä ulosteita) niin paljon, että en voi syödä niin paljon, kuin ehkä muuten.

Vierailija
13/24 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasyöjänä mietin, että mitä niille tuotantoeläimille tehtäisiin jos niitä ei kukaan söisi? Varmaan ne tapettais kaikki, koska ei niitä vapaaksikaan päästettäis. Sitten vois jostain vanhoista valokuvista ihailla, että joskus oli lehmiä.

Vierailija
14/24 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän hetkisten tulosten mukaan palstalaisista kasvissyöjiä on kaksi kertaa enemmän kuin väestössä keskimäärin. Mikä ei tietenkään yllätä, kun enemmistö palstalaisista on nuoria naisia.

Vierailija
15/24 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan oli mansikki ja mustikki, nykyään on numerosarjoja jotka on lätkitty korvaan. Poikkeuksia voi toki olla.

Toivoisin enemmän kunnioitusta näitä eläimiä kohtaan, ja parhaat mahdolliset olot elämässä.

On tiloja, joissa lehmät eivät pääse koskaan ulos. Ei pääse nauttimaan kesätuulesta ja tuoreesta nurmesta.

Vierailija
16/24 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasyöjä. Olin 2,5 vuotta vegaani. Aluksi söin n. kerran kuussa lihaa, mutta viimeisen vuoden olin täysin vegaani. Viimeinen puoli vuotta oli yhtä tuskaa, kun en pystynyt keskittymään mihinkään. Lyhyidenkin viestien lukeminen tuotti tuskaa. Lapsen opettajan laittamien wilma-viestien lukeminen oli ihan mahdotonta, kun ne ovat niin pitkiä. Kirjojen lukemista en voinut edes ajatella. Kun aloin syömään taas lihaa, keskittymiskyky parani heti huomattavasti, ja muutaman viikon kuluttua se oli jo ihan normaali.

Vierailija
17/24 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekasyöjä. Olin 2,5 vuotta vegaani. Aluksi söin n. kerran kuussa lihaa, mutta viimeisen vuoden olin täysin vegaani. Viimeinen puoli vuotta oli yhtä tuskaa, kun en pystynyt keskittymään mihinkään. Lyhyidenkin viestien lukeminen tuotti tuskaa. Lapsen opettajan laittamien wilma-viestien lukeminen oli ihan mahdotonta, kun ne ovat niin pitkiä. Kirjojen lukemista en voinut edes ajatella. Kun aloin syömään taas lihaa, keskittymiskyky parani heti huomattavasti, ja muutaman viikon kuluttua se oli jo ihan normaali.

Mistä luulet sen johtuvan? Vegaanin pitää olla erittäin perehtynyt ruokavalioonsa.

Vierailija
18/24 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ns. maltillinen vegaani, eli syön vegaanista ruokaa, mutta käytän toisinaan salaateissa ja kasvispaistoksissa hiukan vuohenjuustoa.

Kaikki eivät hyväksy sitä, että kutsun itseäni vegaaniksi, joten useimmiten määrittelen itseni vuohenjuustoa nauttivaksi kasvissyöjäksi riitojen välttämiseksi.

Vierailija
19/24 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä luulet sen johtuvan? Vegaanin pitää olla erittäin perehtynyt ruokavalioonsa.

Tosin vegaanit ei ymmärrä, mitä ihminen ravinnokseen tarvitsee.

Vierailija
20/24 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön joka aamu graham-puuroa ja kaurakermaa. Muilla aterioilla syön mitä milloinkin, pääasiassa kuitenkin kasviksia ja kalaa. Toisinaan kyllä lihaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi