Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysely ruokailutottumuksista

Utelias
08.03.2019 |

Keskustelua aiheesta ilman riitelyä kiitos.

Kysely ruokailutottumuksista

Vaihtoehdot

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön vain lihaa, mielellään punaista, ja muita eläinkunnan tuotteita.

Vierailija
22/24 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvissyöjä, viime vuoden lopussa luovuin vihdoin siitä pari kertaa vuodessa syötävästä lohestakin. Syön noin pari lämmintä ateriaa päivässä, sekä kevyitä välipaloja ja tuorepuristettuja mehuja. Käytän nykyisellään hyvin vähän maitotuotteita, aina joskus juustoja ja jos esim. leivon ihan kotosalla, niin käytän kananmunaa. Pidän myös suklaasta, eli aina joskus tulee ostettua maitosuklaata ja sour cream -sipsit on kanssa lempiherkkua, niin niistä löytyy maitojauhetta, näitä nyt tietty tulee ostettua kerran kuussa-kahdessa, niin ei ole mitenkään yltiömässäilyä.

Liikun aika paljon ja käytän b12- ja monivitamiinilisää, pimeään vuodenaikaan myös d-vitamiinia, kuukautisten aikaan rautaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekasyöjä. Olin 2,5 vuotta vegaani. Aluksi söin n. kerran kuussa lihaa, mutta viimeisen vuoden olin täysin vegaani. Viimeinen puoli vuotta oli yhtä tuskaa, kun en pystynyt keskittymään mihinkään. Lyhyidenkin viestien lukeminen tuotti tuskaa. Lapsen opettajan laittamien wilma-viestien lukeminen oli ihan mahdotonta, kun ne ovat niin pitkiä. Kirjojen lukemista en voinut edes ajatella. Kun aloin syömään taas lihaa, keskittymiskyky parani heti huomattavasti, ja muutaman viikon kuluttua se oli jo ihan normaali.

Mistä luulet sen johtuvan? Vegaanin pitää olla erittäin perehtynyt ruokavalioonsa.

Tietysti, koska se ei ole ole luonnollista ihmiselle. 

Vierailija
24/24 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön joka aamu graham-puuroa ja kaurakermaa. Muilla aterioilla syön mitä milloinkin, pääasiassa kuitenkin kasviksia ja kalaa. Toisinaan kyllä lihaakin.

Tuo puuro on hyvää kyllä. Mutta itse pidän enemmän mansikkakeitosta puuron höysteenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä