Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaisiko miehesi analysoida kattavasti P-Korean tilannetta?

Vierailija
08.03.2013 |

Olisiko hänellä tarpeeksi tietoa historiasta, politiikasta, taloudesta jne. että pystyisi siihen? Entä sinä?

Meidän perheessä minä pystyisin ehdottomasti paremmin, mutta en silti kovin laajalti. Ehkä eniten poliittisesta näkökulmasta osaisin kuvailla tilanteen syntyä ja mahdollisia seurauksia.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 21:47"]

Mieheni pystyy puhumaan mistä vain kysyisin. Ihmettelen aina että mistä sitä tietoa aina tulee. Todella hyvä yleissivistys ja tietää historiasta paljon sekä nykyajan asioista. Joten kyllä pystyisi. Minä itse taas en. Olen todella huono politiikassa yms, joten ei tulis jutunjuurta koreastakaan.

[/quote]

Tasan sama meillä. Miehellä laaja yleissivistys, muistaa paljon ja nippelitietoa löytyy. Ja pystyy tuottamaan järkevää puhetta ja analyysiä, mikä kuulostaa mun äitiys/synnytys/hormonimuhjuaivoihini ihan käsittämättömän vaikealta. :D

Vierailija
22/27 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti

Työnsä kautta saa sellaista tietoa, jota ei julkisuudessa ole esillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä kumpikaan ei ole alan asiantuntija, tietomme perustuvat median antamaan kuvaan ja kirjallisuuteen. Enpä usko, että Suomessa kattavasti asiaa osaa analysoida enemmän kuin kymmenkunta ihmistä. Tuskin kukaan heistä on palstamamma

Vierailija
24/27 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on äärimmäisen kiinnostunut kansainvälisestä politiikasta, mutta ei hänellä mitään sisäpiirin tietoa asiasta ole. Hän on myös erittäin vahvojen mielipiteiden mies, ja niin aktiivisesti kuin hän ottaakin kantaa maailman tapahtumiin koko ajan, sovellan kyllä hänenkin näkemyksiinsä tervettä lähdekritiikkiä.

Vierailija
25/27 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 20:25"]

Tuntee sen historian, miten Koreat erosivat toisistaan. Tietää nykyoloista kuten varmaan me kaikki. Taloudesta tietää sen mitä varmaan me kaikki, eli ihmiset ihan köyhiä, valtio rakentelee silti ydinaseita.

[/quote]

Jos tohon loppuu tietosi niin et tiedä mitään. Minkälainen politiikka siellä on? Mikä on Pohjois-Korean politiikan ydin? Mitä tiedät Pohjois-Korean talouden toiminnasta?

Vierailija
26/27 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 21:53"]

Ei kaikki ole arvailua. Ihmisiä on tuolta paennut ja heidän kertomuksistaan on kirjoitettu kirjoja. Satelliittikuvat paljastaa keskistysleirien olemassaolon ym.

[/quote]

Kai ymmärrät että valtion pettureihin ei voi luottaa? Sanoihan Irakistakin paenneet että Saddamilla on joukkotuhoaseita. Kaikki olivat keksittyä.

Vierailija
27/27 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 00:18"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 21:53"]

Ei kaikki ole arvailua. Ihmisiä on tuolta paennut ja heidän kertomuksistaan on kirjoitettu kirjoja. Satelliittikuvat paljastaa keskistysleirien olemassaolon ym.

[/quote]

Kai ymmärrät että valtion pettureihin ei voi luottaa? Sanoihan Irakistakin paenneet että Saddamilla on joukkotuhoaseita. Kaikki olivat keksittyä.

[/quote]

Ovatko mielestäsi nuo kaksi asiaa verrannollisia keskenään? Fiksu ihminen suhtautuu aina kriittisesti ihan kaikkeen, mitä hän kuulee, näkee ja lukee, mistä tahansa mediasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi