Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaisiko miehesi analysoida kattavasti P-Korean tilannetta?

Vierailija
08.03.2013 |

Olisiko hänellä tarpeeksi tietoa historiasta, politiikasta, taloudesta jne. että pystyisi siihen? Entä sinä?

Meidän perheessä minä pystyisin ehdottomasti paremmin, mutta en silti kovin laajalti. Ehkä eniten poliittisesta näkökulmasta osaisin kuvailla tilanteen syntyä ja mahdollisia seurauksia.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies osaisi kertoa kaiken mahdollisen Pohjois-Korean käytössä olevasta asearsenaalista, mutta alueen tilanteen syitä tai kehityskulkuja hän ei osaisi analysoida pätkääkään. Se on välillä ärsyttävää. Ihme, että voi tietää niin paljon yhdestä osa-alueesta, mutta ei mitään niistä muista. 

Vierailija
2/27 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu vähän siitä mitä tarkoitetaan käsitteillä 'analysoida kattavasti'. On kyllä kiinnostunut politiikasta ja historiasta, joten varmasti jotakin osaisi analysoida. Itsekin olen jonkin verran tutustunut aiheeseen, joten pystyisimme kyllä keskustelemaan aika pitkäänkin asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen todella huolissani tilanteesta ja olen keskustellut asiasta mieheni kanssa.

Vierailija
4/27 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä varmaan. Minäkin voisin jotain sanoa aiheesta. (Tai ainahan sitä voi analysoida vaikka mitä, eri asia onko se tulos sitten relevanttia.... )

Vierailija
5/27 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntee sen historian, miten Koreat erosivat toisistaan. Tietää nykyoloista kuten varmaan me kaikki. Taloudesta tietää sen mitä varmaan me kaikki, eli ihmiset ihan köyhiä, valtio rakentelee silti ydinaseita.

Vierailija
6/27 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 20:25"]

Tuntee sen historian, miten Koreat erosivat toisistaan. Tietää nykyoloista kuten varmaan me kaikki. Taloudesta tietää sen mitä varmaan me kaikki, eli ihmiset ihan köyhiä, valtio rakentelee silti ydinaseita.

[/quote]

Ai niin, minä itse? Historiaa en tunne juurikaan, mutta nykyoloja sen, mitä lehdetkin kirjoittavat. 

Vierailija
7/27 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni tuskin on harmainta hajua Pohjois-Korean asioista.

Itse olen melko hyvin perillä ja kiinnostunut ko. maan oloista ja politiikasta ja seuraan kansainvälisiä uutisia asiasta ja mm. vankileireiltä paenneiden juttuja olen lukenut/kuunnellut.

Vierailija
8/27 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tietää kaiken karatesta ja p-koreasta. Hän on expertti taistelulajeissa ja ihannoi p-korean ihanaa systeemia. Toivoisi Suomeen samaa.

Vierailija
9/27 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 20:30"]

Itse olen melko hyvin perillä ja kiinnostunut ko. maan oloista ja politiikasta ja seuraan kansainvälisiä uutisia asiasta ja mm. vankileireiltä paenneiden juttuja olen lukenut/kuunnellut.

[/quote]

Ne nyt on on usan propagandaa

Vierailija
10/27 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 20:30"]

[/quote]

Ne nyt on on usan propagandaa

[/quote]

ihan miten vain. kuuntelen avoimin korvin kaiken ja suodatan sen sitten pikku aivoissani sopivasti omaksi mielipiteekseni.

Vierailija
11/27 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilvi on laillista P-Koreassa.

Vierailija
12/27 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kirjaa "Leiri 14 - Pako Pohjois-Koreasta". Ehkä sen jälkeen asiaan osaa suhtautua sen vaatimalla vakavuudella.

Vierailija
13/27 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies osaisi, minä en. :)

Vierailija
14/27 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies varmaan osaisi paremmin kuin minä, hän on minua vanhempi ja seurannut tarkemmin maaailman menoa. Kyllä minäkin tiedän varmasti pääpiirteittäin, mutta ei se ole koskaan niin paljon kiinnostanut että olisin mitenkään perehtynyt aiheeseen, aika paljon on normaalin median varassa ja historia koulun perua.

Vierailija
15/27 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kysyy, että kuka määrittelee mikä on tarpeeksi?

Vierailija
16/27 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse osaisin, mies ei. Voin puhua mistä vaan oikeastaan. Mies voi puhua vain määrätyistä asioista, muuten yleismaailmallisista asioista puhuttaessa tekee itsestään pikkusen hassun kuvan, ku ei ole seurannut aktiivisesti uutisia.

Vierailija
17/27 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni pystyy puhumaan mistä vain kysyisin. Ihmettelen aina että mistä sitä tietoa aina tulee. Todella hyvä yleissivistys ja tietää historiasta paljon sekä nykyajan asioista. Joten kyllä pystyisi. Minä itse taas en. Olen todella huono politiikassa yms, joten ei tulis jutunjuurta koreastakaan.

Vierailija
18/27 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan pysty oikeasti kertomaan muuta

kuin , että siellä on kurjaa. Muu on arvailua

Vierailija
19/27 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa? Pilvi on laillista.

Vierailija
20/27 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ole arvailua. Ihmisiä on tuolta paennut ja heidän kertomuksistaan on kirjoitettu kirjoja. Satelliittikuvat paljastaa keskistysleirien olemassaolon ym.