Naistenpäivä ja mies huomioi työkaverinaiset, ei minua!
Mies osti eilen kaupasta isot määrät suklaata jotka vei töihin naistenpäivän kunniaksi tänä aamuna. Mies ei ole missään esimies tms asemassa eli ei ole ns. velvoitetta mitenkään viedä nameja naisille.
Mies tuli kotiin kahden jälkeen töistä aamuvuorosta, eikä elettäkään että minulle olisi mitään naistenpäiväksi. Tokaisi lehtensä ja kahvikupin takaa tuossa että "ai niin onnea naistenpäivänä". Siinä kaikki.
Aloin tehdä sitten ruokaa. En minä mitään isoa fanfaaria olisi odottanut mutta ehkä pullat tai joku parin euron suklaakin olisi saanut mieleni paremmaksi. Puhumattakaan vaikka kukkakimpusta tai syömään menosta. Ja kun kehtasi vielä töihin viedä suklaita kyllä naistyökavereille.
Ottaa päähän! Olisi sitten edes vienyt salaa multa ne naistyökavereille, tuo tuntuu todella loukkaavalta että jotkut työkaverit kyllä huomioidaan.
Suhde on tuore, ollaan oltu vasta 8 kk yhdessä, luulisi että edes tässä vaiheessa mies huomioisi joskus vaan ei.
Kommentit (48)
Mitä mies sanoi, kun keskustelitte asiasta?
Naislasten parkuminen on niin huvittavaa.
Se on naistenpäivä ei naisen päivä
Vierailija kirjoitti:
En kai mä nyt voi mennä ääneen toivoamaan että haluan naistenpäivälahjan tms? Jos ei mies sellaista itse ymmärrä (ja kehtasi vielä viedä töihin naisille suklaata) niin ei se taida kyllä ymmärtää... Emme ole mitään teinejä siis vaan melkein 30-vee.
Myönnän että kuulostan turhasta valittavalta prinsessalta mutta ottaa silti päähän! Harvaa naista kyllä ei ottaisi jos olisi tilanteessani.
Taidan huomenna käydä leivoskahveilla naapurikaupungissa, yksin. Ja sanon palattuani tiettyyn ääneenpainoon että missä olin.
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kai mä nyt voi mennä ääneen toivoamaan että haluan naistenpäivälahjan tms? Jos ei mies sellaista itse ymmärrä (ja kehtasi vielä viedä töihin naisille suklaata) niin ei se taida kyllä ymmärtää... Emme ole mitään teinejä siis vaan melkein 30-vee.
Myönnän että kuulostan turhasta valittavalta prinsessalta mutta ottaa silti päähän! Harvaa naista kyllä ei ottaisi jos olisi tilanteessani.
Taidan huomenna käydä leivoskahveilla naapurikaupungissa, yksin. Ja sanon palattuani tiettyyn ääneenpainoon että missä olin.
Kuulostat pikkulapselta, jolta on viety kaikki karkit ja lelut, mutta sillä erolla että pikkulapsi osaa ottaa vastuuta tilanteesta ja kertoo mikä harmittaa eikä kiukuttele yksinään.
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#girl power #voimaantuminen
Eihän tätä päivää enää olekaan yhtään jäljellä.
Mullapas vasta sankari on tuohon ap:n asiaan verrattuna.
Kertonut kuinka aina kävivät eksän kanssa syömässä naistenpäivänä koska eksä halusi. No varmaan halusi, en sitä kyseenalaistakaan.
Mun kanssa ollut nyt 3 v. Yhtenäkään naistenpäivänä ei mitään kivaa mulle, toivotti kyllä aamulla naistenpäivät mutta siinä kaikki.
Yhtälailla: en kai mä nyt voi mennä kerjäämään että minäkin haluaisin mennä ravintolaan tänään, eli että pyytäisin että veisit mut syömään. Tiedän että joillain naisilla on pokkaa mutta olen sen verran erilainen etten "voi" alkaa sitä pyytämään, tuntisin itseni typeräksi, kun huomionosoituksetkin täytyy kerjätä.
Viimeksi käyty ulkona syömässä syyskuussa, paikka oli Kotipizza.
Mun mielestä miehen tehtävä on ehdottaa noita juttuja, se osoittaa että haluaa ilahduttaa naistaan.
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö 30v? Ei uskois, mutta muista tosiaan toi äänenpaino.
Eihän kukaan vaivaa päätään itsestäänselvyyksillä, kai sen nyt tiedät?!
Vierailija kirjoitti:
Eihän tätä päivää enää olekaan yhtään jäljellä.
Asumme sivummalla ja mies tuli autolla töistä kotiin, olisihan nyt sillä matkalla tuonut kukkia tms, jos olisi ylipäänsä. Kotimme lähellä ei ole palveluita monen kilometrin päässä, joten kyllä kukat saa joku muu kuin minä.
Ja otin ruoanlaittotarvikkeita esille jne, eli olisihan mies tässä vaiheessa sanonut jos haluaisi yllättää viemällä mut naapurikaupunkiin syömään.
Lupaan tulla ketjuun illalla ilmoittamaan jos joku käsittämätön yllätys tulee mutta epäilen vahvasti, olisi se jo tullut.
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ihmettele jos moni suomityttö hakee miehet ulkomailta, jos miehet on tätä tasoa, että nainen on vain kodinkone joka antaa palveluja myös makuuhuoneessa. Ulkomaalaiset kyllä osaa naisten käsittelyn taidon.
Itse kylläkin pitäydyn näissä suomipojissa mutta toisaalta kyllä ymmärrän sen että moni suomityttö on sulaa vahaa näiden kohteliaampien ulkomaalaisten suhteen.
Ap:n mies on moukka!
Vasta 8 kk oltu yhdessäö / mies tuli kotiin. Nopeaa toimintaa. Ei siinä kannata ihmetellä, ettei mies huomioi, jos muuttaa yhteen muutamassa kuukaudessa. Eihän teillä ole ehtinyt olla "honeymoonia" ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on naistenpäivä ei naisen päivä
Kuten vanha sanonta menee: Ei ne puheet vaan teot. AP:n tapauksessa oli vain puheet. Teot tehtiin sitten duunikavereille eli vietiin suklaat. Voisin veikata että siellä on sutinaa jollekin, ei muuten joku perusduunari vie suklaata duunin naisille! En ainakaan itse ole koskaan ollut työpaikassa jossa joku perusjannu toisi kaikille naisille naistenpäiväsuklaat. Jossain firmassa on johto tuonut pari suklaarasiaa yhteiseksi kahvihuoneeseen naistenpäivänä, that´s all.
Kurjaa, että sulle tuli paha mieli. Itse en näe naistenpäivää kuitenkaan lainkaan minään maaliskuisena ystävänpäivä tai muuna parisuhderomanttisena tapahtuma.
Olen nainen siis itsekin ja koen naisten päivän tarkoituksen enemmän sellaiseksi ajatusten herättäjäksi. On kiva muistaa miten paljon on menty eteenpäin (jos olisin syntynyt 100 vuotta aikaisemmin, olisin mm. joutunut hakemaan erityisvapautta sukupuoleni aiheuttamista haitoista päästäkseni yliopistoon!) - ja hyvä myös huomata miten paljon tasa-arvon saralla on maailmassa vielä tekemistä.
Mukavaa naistenpäivää!
hennariitta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ihmettele jos moni suomityttö hakee miehet ulkomailta, jos miehet on tätä tasoa, että nainen on vain kodinkone joka antaa palveluja myös makuuhuoneessa. Ulkomaalaiset kyllä osaa naisten käsittelyn taidon.
Itse kylläkin pitäydyn näissä suomipojissa mutta toisaalta kyllä ymmärrän sen että moni suomityttö on sulaa vahaa näiden kohteliaampien ulkomaalaisten suhteen.
Ap:n mies on moukka!
Ja ap on rohkea itsenäinen nainen joka ottaa tilanteesta todellista vastuuta?
Vierailija kirjoitti:
Vasta 8 kk oltu yhdessäö / mies tuli kotiin. Nopeaa toimintaa. Ei siinä kannata ihmetellä, ettei mies huomioi, jos muuttaa yhteen muutamassa kuukaudessa. Eihän teillä ole ehtinyt olla "honeymoonia" ollenkaan.
Totta on että liian pian muutettiin yhteen, on tullut muitakin yllätyksiä mitkä olisin halunnut tietää etukäteen. Olisi pitänyt se klassinen vuosi ainakin asua eri osoitteissa, että olisi nähnyt millainen mies. Toki silloinkin voi käydä niin että mies on erilläänasumisajan hirveän fiksu ja heti kun on yhteen muutettu niin alkaa kaikenkarvainen kaameus. Ei sentään piereskele eikä röyhtäile, vielä ainakaan! Eksä oli melkoinen kaljanlipittäjä ja tämä ei nyt sitä ole ainakaan, ehkä siihen sitten ihastuin että sain sinänsä fiksun miehen joka ei kaljoittele jatkuvasti.
Mutta näillä mennään, ehkä ensi kerralla olen viisaampi jos se päivä tulee.
No, olet iso tyttö jo voit tehdä ihan omia valintoja miten tästä eteen päin. Opitko elämään asian kanssa tai ...