Uskomatonta, näin tapahtui minulle kun rupesin syömään päivittäin roskaruokaa
Olen ennen syönyt hyvin terveellisesti, isoja salaattiannoksia, hedelmiä ja vihanneksia ym. Nyt työkireiden takia itsestä huolehtiminen on "muka" jäänyt ja olen käynyt päivittäin syömässä pikaravintoloissa hampurilaisia. Ensin rupesi lihakset kipeytymään ja väsyttämään, mutta koska en korjannut tuossa vaiheessa vielä ruokavaliotani vaikka olisi pitänyt niin nyt olen hyvin allapäin ja ärtynyt, elämäniloton ja kovin masentunut. Voiko ruokavalio olla oikeasti näin isossa roolissa psyykkiseen ja fyysiseen terveyteen.
Kommentit (27)
Tuntuu olevan todella yksilöllistä, omat kokemukset aivan päinvastaisia. Kokeilin monipuolista, yleisten suositusten mukaista terveellistä ruokavaliota reilun vuoden ja huomasin olevani kuin takalistoon ammuttu nalle. Kun sitten annoin itselleni luvan "roskaruokaan" elämänlaatu parani jo muutamassa viikossa. Suosikkipaheeni on 1€ juusto, pidän sitä länsimaisen ruokakulttuurin ehdottomana huippuna. Jatkuva ihmetyksen aihe itselleni on ihmiset jotka eivät ymmärrä olevansa yksilöitä, luulevat että on olemassa kaikille sopiva dieetti.
Tarkkaile itseäsi, älä naapuria
Kyllä vain huonoruokavalio vaikuttaa lihasjumeihin. kuona-aineet jäävät lihaksiin ja jumituttavat ne eikä kehon normaalit virtaukset toimi oikein... Eli ruuan laatu kyllä vaikuttaa lihaksiin, kuten yleensäkin koko kehoon.
Kyllä vain huonoruokavalio vaikuttaa lihasjumeihin. kuona-aineet jäävät lihaksiin ja jumituttavat ne eikä kehon normaalit virtaukset toimi oikein... Eli ruuan laatu kyllä vaikuttaa lihaksiin, kuten yleensäkin koko kehoon.
Päivittäinen roskaruoan syöminen ei varmasti ole parantanut oloasi, mutta jos kerran "mäkkärillä" käyt niin miksi et ota salaattia tai ainakin ranskalaisten tilalle salaatin tai ruishampurilaiset. Huono olo johtunee lisäksi mainitsemistasi työkiireistä ja muusta elämäntilanteestasi eikä vain "roskaruoasta", mutta kuten sanottua niin huonot ruokailutottumukset ja kiire eivät varmasti paranna oloa.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 10:55"]
Nro 18, on ihan varma että jos syöt yleensä hiilareita hyvin vähän ja sitten yhtäkkiä paljon, tulee ikävä olo. Se johtuu pääosin ihan siitä että nestetasapaino kehossa muuttuu erittäin äkillisesti, ja samoin voi olla ettei keho joka on totutettu vähemmälle hiilarille, ei osaa enää ihan yhtä sujuvasti verensokeriakaan tasata kuin ennen.
Itse karppasin jossain vaiheessa ja ihan pelästyin sitä miten kamalat oireet tuli jos jossain juhlissa söin hiilaria enemmän. Ajattelin että se kyllä todellakin todistaa ettei ole mun ruokia leivät ja pullat ja vastaavat. Mutta kun se karppaus ei minua laihduttanut, jossain vaiheessa ajattelin että en taida sitä jatkaa kun olisi nini kätevä syödä vaikka työpaikkaruokalan tavallisia ruokia jotka ei ole karppeja. Vähitellen kroppa on taas tottunut hiilihydraattiruokiin enkä enää saa niistä oireita.
[/quote]
Joo, ymmärrän kyllä tämän mutta täytyy sanoa etten tässä varsinaisesti laihduta tai ole millään Atkinsilla/muuten tiukalla hiilarittomalla dieetillä, pääasia vain että ns. turhat hiilarit on pois. Kaurapuuroa saatan syödä joskus, samoin ruis- tai näkkileipää jos tekee mieli, myös jogurttia/rahkaa ja joitakin hedelmiä. Pääasia vain että sellaiset turhat kuten ylenmääräinen leivän syöminen, pastat, leivokset, peruna on minimissään ja hyvien rasvojen saantiin kiinnitetty huomiota.
18
supersize me on leffan nimi. siinä toimittaja elää kuukauden mcdonaldsin eväillä lääkärin valvonnan alla.
kauheet kattoo!
Kyllä voi jumittaa, jos esim. jää b-vitamiinien,proteiinien ja magnesiumin saanti liian vähälle. hölömö.[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 11:11"]
Heh, no ei se ruokavalio hartioita jumita :DDDDDDD. Ap, hoida hartiajumitus kuntoon niin lakkaa pyörryttämiset.
[/quote]