Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä lapselle liikuntalalajiksi, jossa EI kilpailla?

Vierailija
07.03.2013 |

Ja kyse on 7-vuotiaista lapsista, jolle etsimme liikuntaharrastusta. Tuntuu, ettei sellaista lajia olekaan? Vai onko?

Kaikki lapsen ykköstoiveet on jo kartoitettu ja niissä kaikissa kisoja/pelejä on paljon.

Suomalaiset ovat niin kilpailuhenkisiä, ettei ilmeisesti vaan sitten löydy sellaisia valmentajia, joille riittäisi se, että lapset oppivat taitaviksi ja pysyvät hyvässä kunnossa, vaan aina pitää mennä kilpailemaan.

Lapseni sanoi itse, että hän ei halua kilpailla, mutta haluaisi luistella, voimistella tai uida muutaman kerran viikossa jonkun porukan kanssa. Eikä siis mitään pupuhyppelyä, vaan ihan kunnon treeniä.

Asumme Helsingissä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuossa vaatimuksessa on tavallaan ristiriita: pitäisi oppia taitavaksi/hyväkuntoiseksi jne. mutta muihin vertaaminen on kielletty. Miten se onnistuu?

Vierailija
2/23 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseänikin kiinnostaa! omilla lapsilla sama tilanne, ikää 10 v ja 7 v. MIKÄÄN kilpailu ei kiinnosta yhtään, mutta hauska, tehokas ryhmäliikunta kiinnostaa kumpaakin.

Mites nuo tanssit, street ja hiphop, voiko niitä aloittaa "vanhana", eli 10 v? Tai itämaiset lajit, onko aina jotain kisoja sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meilläpäin uinti, tennis ja kamppailulajit ovat sellaisia, joita voi harrastaa ilman että kilpailee. Toki onhan monessa ryhmälajissakin sellainen harrasteporukka, joka harjoittelee vain sen 1-2 krt viikossa.

Vierailija
4/23 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssissa ei tarvitse kilpailla ja ryhmiä löytyy kaiken ikäisille, myös alkeisryhmiä isommille lapsille ja aikuisille. Hyvää treeniä jossa kunto kohoaa. Ei myöskään ole vanhemmilla pakkotalkoita eikä tarvitse viettää kaikkea vapaa-aikaa kentän reunalla ja/tai viikonloppuja turnauksissa.

Helsingissä on todella paljon tanssiseuroja, aloita vaikka tästä: www.helsingintanssiopisto .fi

Vierailija
5/23 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirkus. Todella rankkaa treeniä, ei tarvitse kilpailla.

Vierailija
6/23 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkour.

Vierailija
7/23 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa mun 8-vuotias voimistelee OVO:ssa. Eivät kilpaile. Kauden lopuksi on vain näytös. Käsittääkseni luistelukoulujakin on, joissa ei tähdätä mihinkään sen kummempaan.

Vierailija
8/23 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itämaisista lajeista ainakaan Suomessa harrastettavissa aikidon tyylisuunnissa ei kilpailla lainkaan. Mutta riippuu sitten asuinpaikasta, pääseekö 7-vuotias jo mukaan.

Vierailija
9/23 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirkuskoulu, itämaiset lajit esim hapkido, monissa voimisteluseuroissa ei ole kilpailuja vaan kevätnäytös (Kieppi).

Vierailija
10/23 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niissä voi osallistua ihan vaan niihin treeneihin, ei niihin kilpailuihin ole pakko osallistua jos ei nappaa. Kerrotte vaan valkulle että näillä mennään. saman te siitä joudutte maksamaan kun nekin jotka sitten juoksevat peleissä ja turnauksissa, mutta se tuskin on tässä se ongelma?

Vierailija
11/23 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirkuskoulu myös kiva harrastus jossa ei minkäänlaista kilpailua, vaihtoehtoja löytyy googlaamalla Helsingistäkin.

Vierailija
12/23 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytänössä kaikista lajeista löytyy harrasteryhmiä. Oma tytär (9v) on telinevoimistelussa taitojensa takia pyydetty useampaan kertaa mukaan kilparyhmään, mutta tyttö ei halua. Niin ei tarvitse,

Vierailija
13/23 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on sanonut tuon sirkuskoulun, se siis vastaa ihan kunnon voimistelua. Tosin meillä sirkuskoulun vetäjä oli niin vaativa, että kun kehittyi riittävästi, niin ei saanut jatkaa enää siinä huvikseen-ryhmässä vaan olisi pitänyt siirtyä esiintymisryhmään, jolla treenit kolmesti viikossa. Siihen loppui se harrastus.

Meidän lapset on 7-vuotiaana käyneet ihan voimisteluseuran lastenjumpassa. Koko perheellä on käyty suunnistuskoulussa ja suunnistamassa. Siinä lajissa on paljon harrastajia, jotka eivät kilpaile lainkaan. Uimassakin on käyty perheenä ja kavereita mukaan, jos siltä on tuntunut.

No nää ei nyt olleet niitä lajeja mitä ap haki, mutta hyviä kilpailu-vapaita lajeja kuitenkin.

Vierailija
14/23 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skeittaus.

Vierailija
15/23 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Turunseudulla melkeen lajissa, kun lajissa saa valita harraste-ja kilpapohjaisista ryhmistä.

Ja omilla lapsillani on ihan kavereita, joiden kanssa käy uimassa, urheiluhallin salissa pomppimassa sellaiseen vaahtomuovialtaaseen,  pelaamassa jalka-,koripalloa ja jääkiekkoa. Ja tuota jalkapalloa pelaataan välillä ihan isä ja poika porukalla.

Vierailija
16/23 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumilautailu, skeittaus, tanssi, suunnistus tulee ekana mieleen. Näitä olen itse aikoinaan harrastanut ilman kilpailua. Jaa joo, olen Nainen:). Lapset vielä niin pieniä, etten tiedä mihin he suuntaavat.

Vierailija
17/23 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 15:15"]

Lumilautailu, skeittaus, tanssi, suunnistus tulee ekana mieleen. Näitä olen itse aikoinaan harrastanut ilman kilpailua. Jaa joo, olen Nainen:). Lapset vielä niin pieniä, etten tiedä mihin he suuntaavat.

[/quote]

Miten sukupuolesi liittyy tähän?!

Vierailija
18/23 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 15:19"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 15:15"]

[/quote]

Miten sukupuolesi liittyy tähän?!

[/quote]

Nii-i...Kukapa sukupuolen alleviivaisi, ellei nainen itse.

Vierailija
19/23 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista lapsesi haluamista lajeista voimistelussa on paljon enemmän harrasteryhmiä kuin kilparyhmiä. Eli sinne vain.

Lisäksi lajit joissa harvemmin on kisoja on tanssi, ratsastus, moni kamppailulaji ja esim. lumilautailu. Lisäksi monelta paikalta löytyy sählykerho erillisenä varsinaisesta seuratoiminnasta, jossa pelejäkin.

Mietin vain miksi kartat niin paljon tuota kilpailua?

Vierailija
20/23 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 14:38"]

Kyllä niissä voi osallistua ihan vaan niihin treeneihin, ei niihin kilpailuihin ole pakko osallistua jos ei nappaa. Kerrotte vaan valkulle että näillä mennään. saman te siitä joudutte maksamaan kun nekin jotka sitten juoksevat peleissä ja turnauksissa, mutta se tuskin on tässä se ongelma?[/quote] ei joudu samaa maksamaan kuin kilpaileva lapsi, esim lisenssiä ei tarvita ja mahdollisi kisavaatteita ja välineitä, matkoja, yöpymisiä.. vain sen perus kuukausimaksun. 

monessa seurassa voi myös käydä harvemmin treeneissä kuin kilpailevat lapset. esim 12 v poika on harrastanut korista neljä vuotta, mutta treenien paljous alkoi syömään vapaa-aikaa, niin käy vaan kaksissa treeneissä, eikä käy peleissä. turnauksiin valmentaja on pyytänyt kahdesti mukaan ja toiseen osallistui. että turnaus kerrallaan katsotaan ja niistä tulee tietty lisämaksunsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi