Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa, kiltit, mikä auttaa kurkkukipuun! En pysty kunnolla nielemään

Vierailija
06.03.2013 |

kuin haaleaa vettä. Tänään en ole voinut syödä mitään enkä puhua. Mulla on kuumetta, mutta angiinan merkkejä ei ainakaan vielä kurkussa näy. Kotikonsteja kaipaisin, koska olen yksin enkä jaksaisi lähteä apteekkiin ainakaan vielä. Voin kyllä pyytää jonkun tuomaan jotakin.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Buranaa mulla on ja aamulla sitä jo otinkin. En ole ihan varma, mitä apteekista löytyy (en ole Suomessa), mutta eiköhän kaikkea mahdollista. Eikä mulla ole hunajaakaan :( Taidan pyytää työkaveria tuomaan sitä kaupasta, jos kehtaan vaivata. En muistanutkaan, millainen on kunnon kurkkukipu!

ap

Otitko tarpeeksi Buranaa? Ota 800 mg kolmesti päivässä eli kahdeksan tunnin välein. 2400 mg vuorokaudessa on vielä turvallinen määrä satunnaisessa käytössä. Tärkeää on myös, että otat sen säännöllisesti 8 tunnin välein, etkä odota, että kipu palaa.

Vierailija
42/52 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Olette ihan superihania :) Mulla on jäitä ja sitruunaa. Jäätelöä voisi toimituttaa kaupasta illemmalla.

ap

Kylmä on hyväksi, mutta älä ota jäätelöä tai muitakaan maitotuotteita! Ne lisäävät bakteerikasvustoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purskuttele suuta ja kurlaa apteekista saatavlla Paroex suuvedellä, tappaa bakteerit kurkusta ja suusta. Ei saa niellä ;)

Vierailija
44/52 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Särkylääke.

Se on jännää miten ihmiset unohtaa, että kurkkukipukin on kipua johon auttaa särkylääke.

Ei auta aina. Itse söin angiinaan 3x 600 buranan päivässä ja edelleenkin kurkku hyvin kipeä... Edes sylkeä ei pystynyt nielemään, sekin raapi ja sattui. Mutta meni aikanaan ohi kun viimein sai antibiootit (ensin testin mukaan ei angiina, ei peitteitä, sitten olikin kuitenkin ja pahentunut. Aikaa yli vko)

Panacod saattaisi auttaa. Sitä kokeilen seuraavaksi, jos se kamala tauti joskus palaa...

Vierailija
45/52 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut tässä viimeiset päivät järkyttävää kurkku kipua jonka kanssa en ole voinut nukkua tai syödä ja johon ei ole tepsinyt särkylääkkeet (joita olen ottanut max. määrän), kurkku pastillit tai tee. Pitää varmaan koettaa hunajaa, sitruunaa ja suolavettä👍 tänään olen kyllä menossa lääkäriin selvittämään mikä siinä on ja toivottavasti saan semmoiset mömmöt sieltä mukaan, että saan nukuttua ja syötyä.😃

Vierailija
46/52 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö hunajaa💗

Vierailija
47/52 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jallua pullo huiviin. Jos ei kipu lähde, on ainakin kivempi olo sairastaa.

Vierailija
48/52 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota äijältä lasti suihin ja nielaise.

Vierailija
49/52 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkylääke auttaa kipuun.

Vierailija
50/52 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota äijältä lasti suihin ja nielaise.

Muuten hyvä vinkki, mutta ap:n ongelma oli maaliskuulta 2013.

Lasti kyllä menee helposti.

Vierailija
51/52 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvaa teetä, 1-2 tl hunajaa, ja kunnon loraus rommia. Toimii ainakin minulla, ja maistuukin paremmalle, kuin keinotekoisesti makeutetut yskänlääkkeet.

Vierailija
52/52 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin ollut sama kurkkukipu jo 3päivää eikä tunnu lähtevän millään pois vaikka kaikkea on kokeiltu. Hunajaa, suolavettä, buranaa, strepsils, lämmin glögi.