Ajat muuttuu, mutta valtaosan automyyjien asenne ei muutu.
Olimme tässä taannoin mieheni kanssa kiertämässä autoliikkeitä. Olimme jo ennalta katsoneet vaihtoehtoja ja etenimme mielenkiinnon mukaan liikkeestä toiseen. Heti alkuun teimme automyyjille selväksi, että auto tulee minulle. Ja samoin, että asiat kerrotaan minulle. Ei miehelleni. Muutamassa paikassa koeajolle yritettiin, mutta miehen ajokorttia kysyttiin,. Jäi muuten ajo tekemättä. Itse en ole mikään hiljainen suustani, joten sanoin suoraan, että minulle se auto on ei miehelleni ja , että soisin minulle puhuttavan niistä autoista.
Moni hiljeni tai sitten jatkoi, että ajattelivat, että mieheni kuitenkin ja blaa blaa. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, kun heti alkuun sanotaan suoraan miten ja kenelle Ei edes se auta, vaikka miehenikin sanoi, että hänelle on nyt aivan turha asiasta puhua, kun auto ei ole hänellle.
Tulipa valittua auto liikkeestä, josta minä sain sen palvelun mitä halusin. J ajossa automyyjät ymmärsi kelle puhua.
Kommentit (102)
Me laitoimme 19v tytön vaihtamaan isin autoa uuteen. Suurimmassa osassa autokauppoja (4kpl) tyttöä ei noteerattu lainkaan ennen kuin hän meni myyjien "kopeille" ja kysyi, saisiko vähän apua. Tyttö kertoi, mitä oli ostamassa (uusi auto, tietty merkki, tietyt lisävarusteet) ja mitä tulee vaihdossa (merkki, vuosimalli, ajokilometrit). Tässä vaiheessa suurin osa myyjistä sanoi, että ei taida tulla kauppoja, koska rahoitusyhtiö ei anna rahaa. Tyttö kysyi, että mihin sitä tarvitaan, hän maksaa käteisellä. Vastauksena oli myhäilyä ja päänpudistelua ja parhaimmillaan ohjaamista käytettyjen autojen puolelle.
Yksikään myyjä ei lähtenyt ulos katsomaan autoa tai koeajolle. Yksikään ei tarjonnut koeajoa.
Seuraavana päivänä isä ja tytär menivät autokaupoille. Nyt myyjät tulivat paikalle, tarjosivat kahvia, rupattelivat mukavia. Koeajolle olisi päässyt samantien, kaikki olisi onnistunut ja oli niin mukavaa. Kauppoja ei silti syntynyt, koska edellisen päivän kohtelu oli ollut ala-arvoista.
Tässä miehen kommentti, että sama asenne näkyy muissakin kaupoissa. Oltiin vaimon kanssa ihan peräti farkkuja minulle ostamassa. Myyjä kyllä myi ne minulle, mutta valisti lopuksi vaimoani pesuohjeista.
Joopa joo. Mekin oltiin kesällä kerran ostamassa autoa käteisellä...
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 11:44"]
[/quote]
Käteisellä = ei tarvetta rahoitusyhtiön palveluihin. Pankkikortti on käteistä rahaa!
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 11:50"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 11:44"]
[/quote]
Käteisellä = ei tarvetta rahoitusyhtiön palveluihin. Pankkikortti on käteistä rahaa!
[/quote]
Kyllä, olen itsekkin ostanut auton ilman rahoitusta, eli KÄTEISELLÄ.
Nuo myyjät, jotka eivät noteeraa naisia kunnolla ovat valitettavasti törmänneet vuosia niihin naisiin, jotka eivät tajua autoista mitään ja heille riittää, että se on punainen. Ei voi mtn.
Tytär vaihtamassa ISÄNSÄ autoa ja ostamassa käteisellä. Rahan pesua vaiko petosta?
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 12:31"]
Tytär vaihtamassa ISÄNSÄ autoa ja ostamassa käteisellä. Rahan pesua vaiko petosta?
[/quote]
Molempia.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 12:36"]
Noku fakta on että me naiset ei ymmäretä teknikkaa
[/quote]
Ehkä TE naiset ette, mutta fakta on, että ME naiset ymmärrämme. Itse ymmärrän auton toimintaa huomattavasti paremmin kun mieheni. Siksi onkin ärsyttävää katsastuksessa, huollossa, sekä automyynnissä, kun asiat puhutaan miehelleni, eikä minulle.
Ja muutamat ylläolevat kommentit todistavat, että naiset ajattelevat usein samalla tavalla. Jos itse ette ymmärrä autoista mitään, niin miksi luokittelette kaikki muutkin naiset tekniikasta tietämättömiksi?
Jos olit itsellesi ostamassa autoa, miksi ihmeessa sinulla oli mies mukana. Et sitten yksin osannut mennä liikkeeseen.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 12:40"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 12:36"]
Noku fakta on että me naiset ei ymmäretä teknikkaa
[/quote]
Ehkä TE naiset ette, mutta fakta on, että ME naiset ymmärrämme. Itse ymmärrän auton toimintaa huomattavasti paremmin kun mieheni. Siksi onkin ärsyttävää katsastuksessa, huollossa, sekä automyynnissä, kun asiat puhutaan miehelleni, eikä minulle.
Ja muutamat ylläolevat kommentit todistavat, että naiset ajattelevat usein samalla tavalla. Jos itse ette ymmärrä autoista mitään, niin miksi luokittelette kaikki muutkin naiset tekniikasta tietämättömiksi?
[/quote]
Miksi te raahaatte niitä miehiänne joka paikkaa mukaan?!
En luokittele kaikkia, mutta näinhän sitä juuri yleistetään. Ap:lle suosittelisin, että kävisit yksin hoitamassa ne huollot ja katsastukset, ilman sitä miestä...
Ajat muuttuu, mutta valtaosa naisista ei muutu. Auto kauppaan, katsastukseen, renkaan vaihtoon, auton huoltoon jne. ei päästä ilman miestä. Mies on vaan se joka naisen välttämätön asuste, joka on oltava aina mukana.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 12:41"]
Miksi te raahaatte niitä miehiänne joka paikkaa mukaan?!
[/quote]
No kun olen ostamassa autoa itselleni, joka samalla sattuu olemaan perheen ainoa auto, minusta on ihan hyvä, että myös se kyydissä istuva (eli meillä mies) saa sanoa asiaan mielipiteensä. Sitäpaitsi, mies lähtee mielellään mukaan. Kivempi olla koko perheellä liikkeellä, kun muuten hän olisi kaksistaan vilkkaan taaperon kanssa kotona. Hänestä on mukava tulla autokauppaan ja lapsesta se on jännää. (Ja minun on taas hankala keskittyä auton ostoon, jos olen kaksistaan lapsen kanssa autokaupassa.)
Aah, ihanaa käydä yhdessä perheen kanssa autoja katselemassa :D Etenkin vilkkaan taaperon kanssa, iskän huomio siinä taaperossa, jottei resua mitään tyhmiä ja SILTI myyjä juoksee taaperon ja miehen perässä ja yrittää kertoa juttuja sille miehelle.
*näkee tilanteen*
Laatuaikaa perheenä autokaupassa ettei mies joudu vaan olemaan vilkaan lapsen kanssa yksin kotona. On se kumma ajat muuttuu, mutta valtaosa iseistä ei..
Loisto ketju, kiitokset :D
Ap on vilpittömän ihana ja kova perheenpää!
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 13:23"]
Aah, ihanaa käydä yhdessä perheen kanssa autoja katselemassa :D Etenkin vilkkaan taaperon kanssa, iskän huomio siinä taaperossa, jottei resua mitään tyhmiä ja SILTI myyjä juoksee taaperon ja miehen perässä ja yrittää kertoa juttuja sille miehelle.
*näkee tilanteen*
[/quote]
Minä nään tilanteen toisin päin. Jos isästä ei ole jäämää lapsen kanssa yksin kotiin, niin kumpikohan sen lapsen perässä juoksee...Äiti, juoksee lapsen perässä ja koittaa huudella...Auto tulee muuten mulle.
Joo tuttua on. Ja toinen samanlainen on rakennusala. Kyllä oli omakotitalon rakennusprojektissa vaikeaa saada remonttireiskoille ja muille tolkutettua, että olen ihan päätäntävaltainen jäsen tässä perheessä, vaikka olenkin nainen.