Lapsen synttärit ja vieraat jo kutsuttu, mutta en jaksakaan kestitä. Mitä teen?
Lapsella 3v synttärit ja hyvissä ajoin kutsuttiin vieraita. Nyt kuitenkin olen todennut ettei minusta ole sukulaisten kestitsemiseen enää näin viimeisilläni raskaana.
Miten ilmoitan kutsutuille ja onko tosi tökeröä perua? Ja jos voin perua niin kuinka paljon ennen juhlia pitäisi?
Kommentit (41)
Mutta perheen kesken. Meillä on kuusi lasta, joten saamme varmasti kunnon juhlat pystyyn.
Lapsella ei ole kummeja, joten ei niitä kaipaa.
niin sitten istut vaikka lattialla. Aika köykänen on tämä provo, kyllähän kaupoissa on valmista tarjottavaa niin paljon kun jaksaa kotiin asti kantaa.
pikku sankari odottaa juhliaan innolla,ja sitten sinä laiskuuksissasi perut ne!!??
Eikö tullut jo selväksi, että kyse ei ole laiskuudesta. Peru nyt ihmeessä isot juhlat ja kutsu paikalle lapsen ihan lähimmät aikuiset ja lapset. Lähipiiri ymmärtää varmasti, ettet jaksa juhliin kovasti panostaa, mutta lapselle ne tuntuvat juhlilta. Tsemppiä.
Kiitos teille vastauksistanne ja mukavaa päivää :)
Miksi SINUN pitäisi tehdä kaikki muiden puolesta??
varsinkin jos on hiljakkoin ollut rippijuhlat talossa.
Eli nyt sitten rippijuhlia juhlinut teini "kesätöihin" ja pientä palkkiota vastaan vaikka kaverinsa kanssa hoitelee juhlat, keksii ohjelmaakin pikkusisaruksensa iloksi jne. Äiti osallistuu minkä voi, sitten kun ei voi, sanoo, että menen lepäilemään ja suuntaa makuuhuoneeseen.
Ja jos teillä on suht iso perhe, miten ihmeessä teillä ei ole tuoleja? Ruokapöydän tuolit + olohuoneen tuolit + lastenhuoneista työtuolit käyttöön. Ja nuorisolle vaikka istuintyynyjä.
Kolmevuotiaalle aika karua, jos ensin on kotona rippijuhlat, kohta ristiäiset, mutta hänen synttäreilleen ei mummoja ja pappoja päästetty...
Tai voisiko synttärit viettää mummolassa? Sinä voisit jäädä kotiin, teini ja isä voisivat viedä tarjottavat mukanaan ja tarjoilla siellä ja ottaa kuvia sinulle kotiin katsottavaksi.
Tsemppiä!
Itse järjestin juhlat esikoisella, vaikka toisen lapsen syntymästä oli vasta muutama päivä, enkä pystynyt istumaan repemien takia. Lapsille juhlat on tärkeitä. 1-3h aikuisen elämästä on pieni aika, kun näkee kuinka iloiseksi pieni voi siitä tulla!
Kotiuunin pasteijoita ja pullaa, karkkia, sipsii, limua, poppareita, tiimarista juhlijoille ilmapalloi, serpentiinii ja pikkulahjat. Vieraatkin mielellään auttaa koristeluissa!!!
Ryhdistäydy nyt!!!!!
Juntit tarjoavat sipsejä ja limua 3 v -synttäreillä.
Itse järjestin juhlat esikoisella, vaikka toisen lapsen syntymästä oli vasta muutama päivä, enkä pystynyt istumaan repemien takia. Lapsille juhlat on tärkeitä. 1-3h aikuisen elämästä on pieni aika, kun näkee kuinka iloiseksi pieni voi siitä tulla!
Kotiuunin pasteijoita ja pullaa, karkkia, sipsii, limua, poppareita, tiimarista juhlijoille ilmapalloi, serpentiinii ja pikkulahjat. Vieraatkin mielellään auttaa koristeluissa!!!
Ryhdistäydy nyt!!!!!
sukua on. Onneksi meillä miehet eivät istu, jos naisia (varsinkaan raskaana olevia) seisoo. Huhhuh, mitä juntteja.
[i
Ei tässä laiskottelusta ole kyse. Mummot ja papat vaan istuvat ja enhän voi heille sanoa, että päästäkääs nyt mut istumaan.
[/quote]
hieno tulevaisuus edessä teilläkin, toivottavasti esikoinen lyö vauvaanne ja paljon.
eivät pääse istumaan =)
Kaupasta valmiit tarjottavat ja otat vieraat vastaan sohvalta käsin. Sano vaikka, että sun pitää supistusten takia pötköttää. Voithan myös sanoa, että jos haluavat varmasti istumapaikan, niin ottavat oman tuolin mukaan =) Mies keittää kahvit ja tarjoilee tai äitis tai anoppi tarjoilee.
Tai sitten päätätte viettää synttärit samaan aikaan ristiäisten kanssa ja ilmoitatte siitä vieraille, jottei lapsi pety, kun ei sitten saakaan yhtään lahjaa.
Päinvastoin ilmaisin, että vietetään ilmanmuuta mutta perheen kesken.
Ja olen ollut useaan otteeseen sairaalalevossa supistusten vuoksi.
Koska näinhän asia perjaatteessa menee...
ja limsaa ja kauniit marimekko pöytäliinat ja kivaa musaa taustalle- kyllä toimii
t. sama edessä täälläkin elokuussa
synttärit sitten hoituvat? Onhan niissäkin oltava tarjolla jotain (vaikka kaupan valmista) ja niissäkin jonkun on tarjoiltava ja katettava yms. Eli jos joku perheestä kykenee siihen, kai hän samalla voi tarjoilla ja järkätä isommallekin porukalle, koska olet kerran jo kutsunut.
Ja jos joku sukulainen ei ymmärrä, että sinä istut talon parhaalla paikalla tai menet makuuhuoneeseen lepäämään, se on hänen häpeänsä. Mutta miksi viedä synttäri-ilo pieneltä? Et vissiin tule sukulaisten kanssa toimeen etkä halua tavata heitä? Tätä voit sitten miettiä ensi kerralla kun kutsut vieraita, nyt on jo myöhäistä, jos kerran kutsuit heidät jo.
Tokihan lapselle synttärit pitää järjestää! Itse olin tosi loppu myös viimeisilläni, esikoinen villi 5v, nuorin silloin juuri uhmaan tullut 3v, mies aamusta yöhön töissä, ei sukulaisapua tai muutakaan apua. Tämän lisäksi naapurit työnsivät kamalat kauhukakaransa meille. Kukaan ei kysynyt, sopiko minulle. Itkun kanssa koitin lapsia kotiinsa patistella, mutta mitenpä kasvattamattomia neljävuotiaita kotiin toimitetaan, kun sanovat, etteivät lähde eikä vanhemmat hätyytä. Niin siinä sitten hoidettiin omat ja naapurin mukulat. Järjestin myös toisen lapsen synttärit -joihin koko lähisuku (eli n.30hklöä) piti kutsua. Vauva syntyi sitten etuajassa pari viikkoa. Kotiin päästyämme naapurin pennut olivat jo ovella... Seuraavalla viikolla jouduttiin vauvan kanssa sairaalaan uudestaan muutamaksi päiväksi. Sieltä kotiuduttua piti alkaa järkkään taas synttäreitä seuraavalle päivää... En tiedä, kuinka selvisin. Mutta selvisin. Niin sinäkin yksistä synttäreistä. Ja sullahan on varmastikkin sellainen tavallisessa työssä oleva mies, joka auttelee kovasti kotitöissä ja lastenhoidossa.
ei tajua antaa istumapaikkaa sulle niin täytyy olla kyllä todella törkeitä vieraita.
Meillä on ollut vieraita viimeisilläni ollessa ja kyllä aina jossain vaiheessa joku sanoo että tuuppa välillä istumaan, kun oot jo seissyt ja touhunut niin kauan.
Mä en ollut ollenkaan, vaikka mulla oli raskausmyrkytys (lievä, mut sairaalaan kyl jouduin muutamaks päiväksi. Olisin silti jaksanut kemut pitää) ja raskausdiabeteskin.
Mikä sut nyt noin on väsyttänyt. Kyllä sun silti pitää juhlat järjestää. En kyllä ymmärtäisi, jos normaali raskaus kyseessä ja juhlat perut. Ennen kaikkea petätä lapsesi.
Eli ota itteäs niskasta kiinni ja järjestä sovitut juhlat. Istu vaikka lattialla tai makaa matolla.
Kuusi lasta ja mies, ja ap:n pitäisi silti tehdä itse kaikki?
Jos et saa perhettäsi patistettua mihinkään hommiin edes synttäreitä varten, niin ei ole kumma, että olet poikki.
pikku sankari odottaa juhliaan innolla,ja sitten sinä laiskuuksissasi perut ne!!??
meidän neiti täytti juuri 3v,ja odotti innolla juhlia.
juhliin oli kutsuttu vain kummisetä ja täti,ja niin söimme kakkua,sankari puhalsi pakastekakun kynttilät... ei se ihmeitä vaadi,saada lapselle synttäritunnelma!
RYHDISTÄYDY!
perut isot kemut ja kutsut pari kummia tms.
HÄPEÄ!