Veikkaa olenko raskaana, onko varhainen keskenmeno vai kuukautiset?.
Taustatietoja:
1) Ehkäisynä kuparikierukka, jonka ehkäisyvarmuus vähän yli 98%. Kierukka on paikallaan.
2) Epäsäännölliset kuukautiset yleensäkin, ennemmin päiviä alle 28 kuin yli.
3) Edelliset kuukautiset helmikuun alussa.
4) Sitä edeltävän kierron pituus oli 23 päivää.
5) Tänään alkanut ihan kevyttä vuotoa, ei rusehtavaa vaan ennemminkin kirkasta ja vain vähän veristä.
6) Jos nämä on kuukautiset, olisi tämän kierron pituus 33 päivää.
7) Puolitoista viikkoa nyt olleet rinnat tosi arat ja raskaat, tunne jatkuu edelleen.
8) Mulla ei ole yleensä erityisiä PMS-merkkejä. Joskus vähän selkää jäytää, nyt ei sellaista tunnu.
9) Ei muita raskauteen viittaavaa, paitsi että pissattaa ja väsyttää, mutta voi johtua mistä vaan.
Veikkauksia? Käyn huomenna kuitenkin ostamassa raskaustestin ja kerron sitten mitä se sanoi.
Kommentit (15)
mä ehdotan varhaista keskenmenoa, varmaan kierukalla on tekemistä asian kanssa. mahtaako raskaustesti näyttää vielä plussaa, jos on jo mennyt kesken?
Menkat. Kannattaa lopettaa tuo hysteerinen oman kehon kuulostelu.
Veikkaan raskautta, rinnat ja se pissatuksen tunne, mulla viimeksimainittu oli Ihan Varma Merkki.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 23:20"]
mä ehdotan varhaista keskenmenoa, varmaan kierukalla on tekemistä asian kanssa. mahtaako raskaustesti näyttää vielä plussaa, jos on jo mennyt kesken?
[/quote]
Älä nyt viitti lisätä Ap:lle vettä myllyyn. Kohta se alkaa puhua jostain enkelilapsesta.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 23:26"]
[/quote]
Älä nyt viitti lisätä Ap:lle vettä myllyyn. Kohta se alkaa puhua jostain enkelilapsesta.
[/quote]
No ääh, ei täällä mikään erityisen suuri mylly pyöri eikä enkelilapsetkaan. Kierukka on ollut muutaman vuoden enkä ole ikinä ennen pohtinut asiaa, vaikka epäsäännölliset on olleet kuukautiset ennenkin. Rintojen aristus on poikkeuksellista ja havahduin siihen, että kauankos tätä arkuutta onkaan ollut ja koska ne kuukautiset viimeksi...
Olen aika neutraali kuitenkin tämän suhteen, kaikki vaihtoehdot ihan ok. Tajuan myös että keskenmeno ei välttämättä erotu normaaleista kuukautisista. Mielenkiintoista kuitenkin minusta, ja tänne avauduin koska en nyt tietenkään kenellekään oikeassa elämässä tällaista jauha. Miehelle sanoin, että luultavasti oli vaan kuukautiset myöhässä. Kerron miten käy.
[Lasken kommenttien peukutukset veikkauksiksi myös :). ]
[/quote]
Kiva, täällä on kuitenkin äitejä, joille keskenmeno alkuraskaudessakin on tunteellinen asia vaikka se sulle olisikin ihan sama.
Veikkaan kuitenkin että ap:lla on vaan kuukautiset, jos ei mitään nipistelyä tms. tunnu´mahassa.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 00:09"]
[/quote]
Kiva, täällä on kuitenkin äitejä, joille keskenmeno alkuraskaudessakin on tunteellinen asia vaikka se sulle olisikin ihan sama.
Veikkaan kuitenkin että ap:lla on vaan kuukautiset, jos ei mitään nipistelyä tms. tunnu´mahassa.
[/quote]
Ai jos menkat on myöhässä ja mahassa tuntuu nipistelyä niin se on keskenmeno? Niin ei tietenkään käy kenellekään muulle kuin niille jotka "yrittää"?
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 00:01"]
[/quote]
[/quote]
No ääh, ei täällä mikään erityisen suuri mylly pyöri eikä enkelilapsetkaan. Kierukka on ollut muutaman vuoden enkä ole ikinä ennen pohtinut asiaa, vaikka epäsäännölliset on olleet kuukautiset ennenkin. Rintojen aristus on poikkeuksellista ja havahduin siihen, että kauankos tätä arkuutta onkaan ollut ja koska ne kuukautiset viimeksi...
Olen aika neutraali kuitenkin tämän suhteen, kaikki vaihtoehdot ihan ok. Tajuan myös että keskenmeno ei välttämättä erotu normaaleista kuukautisista. Mielenkiintoista kuitenkin minusta, ja tänne avauduin koska en nyt tietenkään kenellekään oikeassa elämässä tällaista jauha. Miehelle sanoin, että luultavasti oli vaan kuukautiset myöhässä. Kerron miten käy.
[Lasken kommenttien peukutukset veikkauksiksi myös :). ]
[/quote]
Huh. Luojan kiitos, ei tule enkelilapsijuttuja!
Ööö... Ei, vaan jos raskaus on alkanut, mutta keskeytyy, niin se on keskenmeno. Jos kuukautiset on myöhässä niin se on kuukautisten myöhästymistä. Se että ei tilannetta itse huomaa vaan luulee keskenmenoa vain pikkaisen myöhästyneiksi kuukausiksi, on varmasti tosi yleistä mutta ei vaikuta asiaan. Vielä yleisempää varmasti on, että kuukautiskierto on epäsäännöllinen eikä ne myöhästyneet kuukautiset ole myöhästyneet siis lainkaan.
"Yrittäjät" varmaan tekee niitä raskaustestejä ja siksi erottavat nuo toisistaan. Jos ap:lla on nyt tällainen tilanne, niin eikös yleensä ne "kuukautiset" ole tavallista kivuliaammat ja runsaammat. Se tietysti jää nähtäväksi jos vuoto on vasta alkanut.
12 vastaus oli tähän: "Ai jos menkat on myöhässä ja mahassa tuntuu nipistelyä niin se on keskenmeno? Niin ei tietenkään käy kenellekään muulle kuin niille jotka "yrittää"?" Ja itse veikkaan siis aloittajan epäsäännöllistä kiertoa ja siis nyt myöhästyneitä kuukautisia, ja arkuus rinnoissa on vaan yksi kuukautisia edeltävä oire, puolitoista viikkoa varmaan sopii siihen aikahaarukkaankin hyvin.
menkat