millaisissa häissä ei ole hääkarkkeja?
Vai onko se nykyään välttämätöntä? Ja mikäs se karkkibaarikin on?
Kommentit (14)
meidän häissä ei ollut mitään hääkarkkeja. Oli pienen mittakaavan häät ilman kaikenlaista "häähömpötystä".
Esimerkiksi meidän häissä. Ei ollut myöskään leikkejä tai muuta hömpötystä, ei edes istumajärjestystä. Riittävästi hyvää ruokaa, juomaa ja musiikkia kyllä oli.
Meidän häissä 11v sitten ei ollut hääkarkkeja, eikä mitään muutakaan itseaskarteltuja juttuja. Inhoan kaikkea sellaista, haluttiin tyylikkäät häät ilman mitään tilpehööriä. Enkä ole koskaan ymmärtänyt hääkarkkien merkitystä. Emme myöskään halunneet ressatta millään turhalla, joten hääkarkit ja muukin tuollainen askartelujuttu jäi kokonaan pois. Kutsut teetettiin, samoin hääjuhlan ohjelmalehtiset, pöytäkoristeina oli kukkia ja kynttilöitä ja juhlapaikka oli jo itsessään kaunis ja arvokas, joten emme lisäilleet mitään sinne seinille tai pylväisiin tms.
Jos olisin mennyt naimisiin alle 3-kymmpisenä, niin minun häissäni ei olisi ollut hääkarkkeja, koska en tiennyt sellaisten olemassaolosta.
Nyt olen yli 40, enkä vieläkään naimisissa, mutta jos menisin, niin karkit jäisivät todennäköisesti pois. Tai no, jos haluaisin ystävien lapsia varten karkkeja tarjota, niin sitten kyllä.
No, minä olen jo kahdesti mennyt naimisiin ilman hääkarkkeja. Ekat häät olivat pienet kirkkohäät ja ruokailu gourmet-ravintolassa lähimmän suvun kesken. Toisella kertaa käytiin maistraatissa. Kummallakaan kerralla ei kukaan kysellyt karkkien perään :D
Tyylikkäissä, moderneissa häissä
Korkeintaan voi olla jotain hyviä konvehteja kahvin kera. Hääkarkit ovat niin nuorisoseurantalohäätyyliä...
Normaalien järkevien ihmisten häissä.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 13:53"]
Esimerkiksi meidän häissä. Ei ollut myöskään leikkejä tai muuta hömpötystä, ei edes istumajärjestystä. Riittävästi hyvää ruokaa, juomaa ja musiikkia kyllä oli.
[/quote]
Näin meillä myös.
Siskoni häät taasen olivat vimpan päälle perinteiset ja niissä oli myös hääkarkit.
Aikuisten tyylikkäissä häissä, jossa ei ole turhaa "hilpetööriä".
Tavallisissa suomalaisissa häissä niitä ei ole koskaan ollutkaan, tai ovat hyvin harvinaisia.
Voin kuvitella, miten viimeisen päälle amerikkalaismalliset häät (hääkarkkeineen ym. rekvisiittoineen) juhlineet jatkavat: Lasta odottavalla babyshower, lapsille suuren kaverisynttärit kaverilahjoineen jne...
Tavallisissa suomalaisissa häissä niitä ei ole koskaan ollutkaan, tai ovat hyvin harvinaisia.
Voin kuvitella, miten viimeisen päälle amerikkalaismalliset häät (hääkarkkeineen ym. rekvisiittoineen) juhlineet jatkavat: Lasta odottavalla babyshower, lapsille suuren kaverisynttärit kaverilahjoineen jne...
Karppaajien häissä varmaan.