Eräs naisten ja miesten ero parisuhteessa
Naisilla on tapana moittia miestä enemmän hänen huonoista puolistaan, varsinkin ulkopuolisille. Usein tulee vastaan tällaisia miehen puutteista avautumisia. Aika harvoin kuulee samaa toisin päin. Enkä tarkoita nyt tätä palstaa.
Kommentit (11)
No kyllä ne miehet on pahempia valittelioita, ja juoruajia, tosin eivät naisille avaudu, vaan toisille miehille.
Kyllä aika hirveää puhetta kuulee vaimoista ja tyttöystävistä. Ja sit se ämmittely, ei oo arvostus huipussaan...
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 23:12"]
Kyllä aika hirveää puhetta kuulee vaimoista ja tyttöystävistä. Ja sit se ämmittely, ei oo arvostus huipussaan...
[/quote]
Joo, ei kuule naisten suusta läheskään niin paljon pahaa puolisoista kuin miesten suusta. Erityisen suosittu puheenaihe miesten keskuudessa tuntuu olevan se, kuinka luksusta on viettää aikaa ilman vaimoa.
Ei ole totta Apn väite. En ole ikinä haukkunut miestäni ulkopuolisille, en edes ystävilleni, en edes silloin, kun olisi ollut aihetta. Tämäkään ei ole sukupuolikysymys.
Ja on todettava, että kaikki naisten avautuminen ei ole miehen haukkumista vaan yritys hoitaa parisuhdetta ja ymmärtää miestä sitä kautta, että keskustellaan parisuhteista.
Mieheni on toisaalta kertonut, että hänen työpaikallaan miehet kyllä valittavat vaimoistaan huumorin varjolla aika ilkeästikin. Ja mieheltäni on mm. tiedusteltu ilkeään sävyyn, olenko nyt rupasahtanut, kun kuopus syntyi yms.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 23:03"]
Naisilla on tapana moittia miestä enemmän hänen huonoista puolistaan, varsinkin ulkopuolisille. Usein tulee vastaan tällaisia miehen puutteista avautumisia. Aika harvoin kuulee samaa toisin päin. Enkä tarkoita nyt tätä palstaa.
[/quote] Älä yleistä. Miehet puhuvat ihan yhtä paljon (vähän minun ystäväpiirissäni) parisuhteen ongelmista kuin naiset. Tuo on huomionhakua ja terve ihminen ei sitä kaipaa.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 23:06"]
No kyllä ne miehet on pahempia valittelioita, ja juoruajia, tosin eivät naisille avaudu, vaan toisille miehille.
[/quote]
Vai niin olet kuullut? Minulle eivät miehet ole avautuneet vaimonsa vioista, vaikka olen mies.
Edellisen vastaajan esimerkki ei ollut oman vaimon haukkumista. Kyllä
Omien havaintojen yleistäminen on aika turhaa. Jotku ihmiset eivät moiti puolisoitaan, jotku moittivat. Eroja on varmaan myös siinä, missä tämä moittiminen tapahtuu. On eroa siinä, puhutaanko ongelmista puolisolle, kavereille kahden kesken vai ihan vapaasti julkisesti. Oma kokemus on se, että miehet napisee keskenään kun taas naiset tylyttävät miehiään myös julkisesti. Sitä, mitä naiset puhuu keskenään minä en voi tietää.
Muistan kun jo mun ollessa pieni, äiti aina kauhisteli "naapurin naisia" jotka vaan haukkuvat miehiään. Oli sitä mieltä, että kannattaa ottaa sellanen mies jota ei tarvi kylillä haukkua. Parin yrityksen ja nuoruuden erehdyksen kautta oppi meni perille. Vaikka avautuisin jostain ongelmasta ystävälle, muistan aina kertoa myös omasta osuudestani - riitaan tarvitaan kaksi. Mies on ihana ja rakas, enkä koskaan nolaisi itseäni haukkumalla häntä muille.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 08:42"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 23:03"]
[/quote] Älä yleistä. Miehet puhuvat ihan yhtä paljon (vähän minun ystäväpiirissäni) parisuhteen ongelmista kuin naiset. Tuo on huomionhakua ja terve ihminen ei sitä kaipaa.
[/quote]
Tarkoitin siis #6 esimerkkiä.
Parisuhteen ongelmista puhuminen ei ole sama kuin puolison mollaaminen. Ongelmista voi puhua moittimatta toisen vikoja.
Mutta mikä siinä on, kun miehensä haukkujan kanssa ei ole soveliasta olla samaa mieltä? Jos Maija tilittää Marille, että on se meidän Matti semmoinen haiseva ja laiska köntys, niin Marin on paras olla sanomatta että no niin tosiaan on. Jos sanoo, niin se on näiden naisten ystävyyden loppu. Varaako nainen siis miehensä haukkumisen yksinoikeudekseen?
Totta. Jotenkin on ihan sosiaalisesti hyväksyttyä avautua miesten vioista tai mokista julkisesti. Mua aina nolottaa kun joudun kuuntelemaan (jopa haukkujen kohteen ollessa läsnä) näitä purkauksia naispuolisilta tuttaviltani. Äitini on pahin. Ajoittain sorrun itsekin samaan ja sekös vasta hävettääkin. Enemmänhän siinä itsensä nolaa kuin sen miehen.