Näkö sumeni
Siis aivan yhtäkkiä koneelle tultua huomasin etten näe kunnolla. Toinen puoli näkökentästä aivan sumeanan. Pitäiskö huolestusa? Jos tää liittyis jotenkin mikreeniin niin auttaiskohan särkylääke vaikkei pää olekaan kipea?
Kommentit (2)
Mulla joskus tuollaista tulee ihan kuivien silmien takia. Silloin silmän pinnan kosteus tiivistyy sellaiseksi sitkeäksi harmaaksi "limaksi", joka sitten muodostaa kalvon jonka läpi maailmaa joutuu katsomaan. Tällöin räpyttely voi jonkin verran muuttaa harmautta, kun "lima" kulkee iiriksen edestä enemmän pois ja sen päälle. Tähän auttaa ihan kosteuttavat silmätipat.
Voi olla kyllä myös migreeniä. Siihen ei aina liity päänsärkyä edes. Mulla on aurallinen migreeni, mutta mulla erittäin harvoin särkee lainkaan päätä sen yhteydessä. Tulee vaan ne näköhäiriöt, mulla näkökentän laidalle välkkyviä värillisiä pisteitä, ihan kuin vanhanaikaisen telkkarin "lumisade" kun se ei ollut kunnolla viritetty kanavalle. Mutta jos on migreeniä, oireen pitäisi mennä muutamassa tunnissa ohi. Jos ei mene, käväise lääkärissä mahdollisimman pian. Migreenin kanssa sinne nyt ei ole mikään erityinen kiire.
Käy lääkärissä. Voi olla migreeniä tai vaikka näköhermon tulehdus. Voihan sitä toki kokeilla meneekö migreenilääkkeellä ohi.