Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tee hygieenistä? Tulee Intiasta. (resistentit bakteerit esim)

Vierailija
07.03.2019 |

Intia, Pakistan ja Bangladesh ovat pahimpia multiresistentin bakteerin maita. Sitä on maaperässä, joissa ja jopa pääkaupungin hanavedessä. Liekö esim ceylon sen parempi tai muut teemaat.

Mietin vaan, että siellä epähygieenisissä oloissa keräävät teen lehtiä. Teepensaita kastellaan varman vaan jostain joesta otetulla vedellä. Pomittuja lehtiä säilytetään maassa verkkopusseissa (kuvien mukaan)

Täällä teepussia liotetaan pieni aika vain eikä vesi ole yleensä edes kiehuvaa. (eikä kiehuvakaan tapa kaikkia)

Onko teelle jokin hygienisoimistoimenpide ennen kun se menee pussitettavaksi?

(esim kahvi paahdetaan, mutta tee lehdet vaan kuivataan)

Haluaisin siirtyä teehen, mutta liekö turvallista.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiasta en ottaisi mitään. Saastaisin paikka maan päällä.

Vierailija
2/49 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen kysymys.Olen kyllä vuosia juonut teetä ja ihan terveenä ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea miten tee valmistetaan. Ei se sieltä maasta mene suoraan myytäväksi vaan siinä on pitkät prosessit välissä.

Vierailija
4/49 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mausteissakin ole todettu sitä sun tätä? Itse en käytä mielelläni mausteita kuumentamatta.

Kai se teehen tuleva kiehuva vesi on parempi kuitenkin kuin ei mitään?

Itseäni epäilyttää kyllä myös espanjalaiset kasvikset, kun miettii että siellä ne jätteistä kyhätyissä majoissa kaatopaikoilla elävät siirtolaiset tekevät työt. Mahtavatko pestä itsensä niissä kasteluvesissä, jos pesevät...

Vierailija
5/49 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lukea miten tee valmistetaan. Ei se sieltä maasta mene suoraan myytäväksi vaan siinä on pitkät prosessit välissä.

Millainen prosessi se on? Kahvihan paahdetaan, mutta teelehdet vain kuivatetaan?

Vierailija
6/49 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen prosessi se on? Kahvihan paahdetaan, mutta teelehdet vain kuivatetaan?

Kai se normaali tee (musta?) fermentoidaan, mutta eihän se nyt desinfioi?

Vierailija
7/49 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako jotain tee laatua puhtaammasta maasta.

Samaa olen miettinyt aurinkokuivattujen tomaattien kohdalla. Niitä ei oikein edes ole järkeä mitenkään pestä kotona. Jotkut käyttävät niitä ihan salaatteihin (eikä esim pistoihin)

Viinirypäleitä kuin tulee Intiasta. En mielelläni syö niitäkään. (Kotona pystyy kyllä öesemäönkin kyllä)

Vierailija
8/49 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö mausteissakin ole todettu sitä sun tätä? Itse en käytä mielelläni mausteita kuumentamatta.

Itseäni epäilyttää kyllä myös espanjalaiset kasvikset, kun miettii että siellä ne jätteistä kyhätyissä majoissa kaatopaikoilla elävät siirtolaiset tekevät työt. Mahtavatko pestä itsensä niissä kasteluvesissä, jos pesevät...

Mitä mausteissa on ollut? Lapseni lisää jotain mausteseosta valmiiseen ruokaan koulussa usein. Ostin sellaista kotiinkin hänen pyynnöstään. (jauhemainen, ei kastike)

Vierailija
9/49 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet mausteetkin tulee intiasta. Kurkuma ja inkivääri nyt mitä tuli ekaksi mieleen. Ihan laadukkaita ovat olleet. Luomua ostan. Kiinasta en osaa sanoa mitä myrkkyjä ne laittaa lannoituksiin.

Vierailija
10/49 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuma vesihän tappaa bakteerit. Ja mausteetkin yleensä haudutetaan ruuassa.

Vierailija
11/49 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää miten paljon tänne tuodaan ruokaa jostain epämääräisistä maista.

"Suomeen tuodaan vuosittain kymmeniätuhansia eriä elintarvikkeita. Niistä tarkastetaan pistokokein muutama tuhat erää. Kiinan lisäksi tuonti Thaimaasta ja Vietnamista Suomeen on lisääntynyt."

https://yle.fi/uutiset/3-5056056

Mansikkahilloistakin muistan nähneeni jotain kiinalaista (olikohan kaupan merkeissä). Valkosipulia näyttää tulevan sieltä.

Milloin nousisi kansanliike näistä, orjatyövoimalla ihmisiä riistäen tehdyistä elintarvikkeista? Ei, paljon näkee mielipiteitä miten Suomesta pitäisi kaikki tuotanto lopettaa ja tehdä siellä missä se "kannattaa". Niin, se kannattaa eu-tuilla Espanjassa, ilman multaa ja vettä, maaperä pilaten ja orjatyöllä. Muovin alla sielläkin.

Vierailija
12/49 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietit liikaa pöpö asioita. Itse juonut vuosia aamuteen, hengissä ollaan ja vastustuskyky sitä luokkaa, että sairastan flunssan kerran 3 vuoteen. Vihreä tee tai musta ovat täynnä flavoneoideja. Mutta, toki jos ahistaa kaikenlainen ajattelu, kannattaa jättää suosiolla kaupan hyllyyn.

Vierailija
13/49 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mausteissa on ollut? Lapseni lisää jotain mausteseosta valmiiseen ruokaan koulussa usein. Ostin sellaista kotiinkin hänen pyynnöstään. (jauhemainen, ei kastike)

Mulla on muistikuva että olisi salmonellasta yms. joskus puhuttu, joten aina mietityttää kun joku mainitsee että pizzamausteet vasta lopuksi pizzan päälle...

Vierailija
14/49 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne siellä intiassakin sitä teetä juovat ja pysyvät hengissä, niin en näe mitään syytä sen dissaamiselle.

Vierailija
15/49 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.hel.fi/static/ymk/julkaisut/julkaisu-08-15.pdf

Kai näitä joskus tutkitaan, mutta muistan jonkin kohun vuosikymmenien takaa, ja siitä lähtien olen pyrkinyt laittamaan mausteet ennen kuumennusta.

Vierailija
16/49 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on muistikuva että olisi salmonellasta yms. joskus puhuttu, joten aina mietityttää kun joku mainitsee että pizzamausteet vasta lopuksi pizzan päälle...

Tuollaista en ole kuullut. Olen kuullut että homejäämiä saattaa olla noissa kuivatuissa yrteissä.

Vierailija
17/49 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit saada resistentin bakteerin ihan täältä Suomestakin...

Vierailija
18/49 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne siellä intiassakin sitä teetä juovat ja pysyvät hengissä, niin en näe mitään syytä sen dissaamiselle.

Intialaiset ovat asia erikseen. Kuolleisuus siellä on suurta. Peseytyvätkin huippulikaisessa Ganges-joessa rituaalissaan.

Vierailija
19/49 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen kysymys.Olen kyllä vuosia juonut teetä ja ihan terveenä ollut.

Suurin osa on terveitä kantajia. Ongelma tulee sitten kun kantajan tai hänen kanssaan tekemisissä olevalla on immuuniouolustuksessa vajetta esim.jonkun sairauden radituksen takia tai avohaava tms.

Vierailija
20/49 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja. Älä juo tai syö sitten mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä