Onko tee hygieenistä? Tulee Intiasta. (resistentit bakteerit esim)
Intia, Pakistan ja Bangladesh ovat pahimpia multiresistentin bakteerin maita. Sitä on maaperässä, joissa ja jopa pääkaupungin hanavedessä. Liekö esim ceylon sen parempi tai muut teemaat.
Mietin vaan, että siellä epähygieenisissä oloissa keräävät teen lehtiä. Teepensaita kastellaan varman vaan jostain joesta otetulla vedellä. Pomittuja lehtiä säilytetään maassa verkkopusseissa (kuvien mukaan)
Täällä teepussia liotetaan pieni aika vain eikä vesi ole yleensä edes kiehuvaa. (eikä kiehuvakaan tapa kaikkia)
Onko teelle jokin hygienisoimistoimenpide ennen kun se menee pussitettavaksi?
(esim kahvi paahdetaan, mutta tee lehdet vaan kuivataan)
Haluaisin siirtyä teehen, mutta liekö turvallista.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne siellä intiassakin sitä teetä juovat ja pysyvät hengissä, niin en näe mitään syytä sen dissaamiselle.
Intialaiset ovat asia erikseen. Kuolleisuus siellä on suurta. Peseytyvätkin huippulikaisessa Ganges-joessa rituaalissaan.
Katso nyt vahan karttaa! Suurin osa intialaisista ei asu Gangesin lahellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö mausteissakin ole todettu sitä sun tätä? Itse en käytä mielelläni mausteita kuumentamatta.
Kai se teehen tuleva kiehuva vesi on parempi kuitenkin kuin ei mitään?
Itseäni epäilyttää kyllä myös espanjalaiset kasvikset, kun miettii että siellä ne jätteistä kyhätyissä majoissa kaatopaikoilla elävät siirtolaiset tekevät työt. Mahtavatko pestä itsensä niissä kasteluvesissä, jos pesevät...Mitä mausteissa on ollut? Lapseni lisää jotain mausteseosta valmiiseen ruokaan koulussa usein. Ostin sellaista kotiinkin hänen pyynnöstään. (jauhemainen, ei kastike)
https://www.hel.fi/static/ymk/julkaisut/julkaisu-08-15.pdf
Kai näitä joskus tutkitaan, mutta muistan jonkin kohun vuosikymmenien takaa, ja siitä lähtien olen pyrkinyt laittamaan mausteet ennen kuumennusta.
Intialaisessa keittiossa mausteet paahdetaan kuumalla pannulla ennenkuin ne lisataan ruokaan. Suomalaisilla ei ole minkaanlaista maustekulttuuria, kunhan lisaataan vahan pippuria ja suolaa valmiiseen ruokaan.
Teen poimijat hengittävät teen antioxidantteja keräilessään teet "eihän se ole hygienistä", tämä on yksi teen juonnin vaiheista näissä maissa kuin mietitään kuluttajia työn kierto kulussa.
Vierailija kirjoitti:
Olen tee asiantuntija ja suomeen ollaan tehty märkiä tee lehtiä apinoille niiden toivosta.
Itse olen nähnyt että kaverini kehui teetään jotka olivat märkiä tee lehtiä ja siihen se teen juonti jäi ja kaverini sanoi että tämän apinan teen juonti oli teellä pelleilyä, sama apina sanoi minulle röyhkeästi kotonani että minä litrin ja leikin vedellä. Kiinalaiset kunnioittavat eniten teehetkeä jossa he tekevät gorilla rituaaleja ja kiinalainen on sitä mieltä että tee on teetä kuin se on kuivaa.
Apinakin kirjoittaisi paremmin kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tee asiantuntija ja suomeen ollaan tehty märkiä tee lehtiä apinoille niiden toivosta.
Itse olen nähnyt että kaverini kehui teetään jotka olivat märkiä tee lehtiä ja siihen se teen juonti jäi ja kaverini sanoi että tämän apinan teen juonti oli teellä pelleilyä, sama apina sanoi minulle röyhkeästi kotonani että minä litrin ja leikin vedellä. Kiinalaiset kunnioittavat eniten teehetkeä jossa he tekevät gorilla rituaaleja ja kiinalainen on sitä mieltä että tee on teetä kuin se on kuivaa.Apinakin kirjoittaisi paremmin kuin sinä.
Tämä jo kertoo paljon teen juonti kulttuurista suomessa.
Aloittajan bakteerikammo lähentelee jo rajoja, joissa ammattiavusta olisi apua. Taustalla voi olla esim. ahdistuneisuushäiriö, jonka hoitamalla elämänlaatu paranee. Ei ole normaalia pelätä tiukasti valvottuja elintarvikkeita Suomessa. Välillä pääsee jotain seulan läpi, mutta takaisinvedot tehdään nekin ylimitoittaen varman päälle ja näkyvästi mediassa. Jos jotain saa Suomessa myydä, on se myös riittävän turvallista. Bakteereista vain osa on vahingollisia ja bakteerikammoinen kaiken desifiointi on vain pahispöpöjen pussiin pelaamista. Ihan normi hygieniaohjeilla pärjää.
Ei sieltä Intiassa ole sen kummempaa kuin muissakaan maissa. Lähinnä siellä pitää varoa eläimiin koskemista. Kissan raapasut ja koiran puremat täytyy siellä käyttää aina lääkärillä. Ilman bakteereja ei voi elää. Terve lapsi saa kunnon immuniteetin jo pienenä. Taitaa osa nykyäideistä jotenkin ymmärtää tuon hygienian jotenkin väärin. Kotona ei tarvise sitä klooria panna joka paikkaan. Eihän tuollainen bakteerikammoinen voi edes lentää tai uida tai syödä mitään. Sairaus se sekin on jos ei uskalla teetä juoda tai syödä hedelmiä. Miten toisten on niin vaiketa ymmärtää että ne ihmiset rajojen toisella puolella ovat ihan terveitä ja normaaleja.