Apua!! Mies jättänyt vuokrat rästiin, mitä teen?
Mies paljasti että oli pelannut rahat joilla on pitänyt maksaa vuokra. Tänään sitten tunnusti asian kun posti toi käräjäoikeudelta vuokrasopimuksen purkua koskevan haasteen. Ihan kauhea tilanne! Vuokravelkaa on 2700 euroa enkä revi tuollaista summaa mistään tähän hätään ellen sitten vinguta visaa tyhjäksi. Nyt on näköjään pakko se tehdä. Vuokranantaja on Vvo, eikä siellä ole enää asiakaspalvelu auki. Olen niin pettynyt, paniikissa ja hämmentynyt. Mies ei ikinä ole tällaista tehnyt. Tässä vielä alaikäiset lapsetkin. En tiedä voiko mieheen luottaa enää ikinä. Kuinka pian tästä on nyt sitten lähdettävä? Ja mistä ihmeestä sitä enää asuntoa saa kun yhdestä on jo häädetty? Itkettää.
Kommentit (65)
Mutta voivatko heittää meidät täältä ulos vaikka maksaisin rästit? Käsittääkseni voivat armosta antaa jäädä tähän, mutta pakko ei ole. Mies on luikkinut karkuun, eikä suoraan sanottuna ole ikävä ollenkaan. Tuntuu siltä etten halua nähdä koko äijää enää koskaan.
Ap
Vaikea on saada asuntoa jos on vuokravelka syynä esim. luottohäiriöön, ,miltei mahdotonta jopa. Kunnalta toki vois saada varsinkin kun on lapsia, mutta sitä ei sitten tiedä millaseen rotanluukkuun ja kuinka kauas kaikesta tiedät ohjataan, teillä kun ei ole siihen sanomista tämmöisessä tilanteessa.
Nyt sitten sulle kaikki perheen raha-asiat käsittelyyn, miehelle ei jää mitään. Sinä maksat laskut ja kaupat ja kaikki. Miehellä on peliongelma, josta on vaikea päästä eroon jos on rahaa käsillä. Se, voitko luottaa mieheen enää ikinä on teidän välinen asia. Itse ainakin vaatisin sen että saisin koko perheen raha-asiat omiin käsiin osoituksena siitä että mies haluaa parantua.
Jos on jo haasteella, niin yleensä pitää maksaa KAIKKI pois kerralla kuluineen, jotta häädöltä säästyy. Sekään toki ei aina ole tae sille, jos on esim. isännöitsijälle ilmoitettuja häiriöitä niin jotkut on joutuneet lähtemään vaikka kaiken maksaakin. Visa vinkumaan, ei oikeasti ole montaa tärkeämpää kohdetta käyttä rahaa kun asumisen maksaminen varsinkaan lapsiperheellä. Häätö voi tapahtua noin kuukauden sisällä tuomiosta.
Luulisi vuokranantajan suostuvan vuokrasuhteen jatkamiseen, jos pystyt maksamaan nuo vuokravelat plus oikeuden kulut. Visa vain vinkumaan. Olet onnekas, kun sinulla on se!
Tästä lähtien otat omalle kontollesi kaikkien laskujen maksamisen, niin et enää toivottavasti joudu tällaiseen tilanteeseen.
t. nimim. Been there done that
Hyvä että olet VVO:lla, et kyllä joudu sieltä pois jos sun kanssa saadaan maksusuunnitelma aikaan jota sitten noudatat tunnollisesti.
Ap mun isäni on pelannut satoja tuhansia euroja vuosikymmenten aikana, joten älä ota miestä takaisin.
Onko vuokrasopimus miehen vai molempien nimissä? Jos vain miehen niin etsi uusi asunto ja muuta pois. Velat on miehen ongelma.
Suurempana ongelmana on miehesi. Vuokrarästit saat toivottavasti puhuttua vuokranantajan kanssa. Voit kertoa aivan avoimesti mikä tilanne teillä on.
Mutta ehdottomasti ero miehestä!
Ja huomioi että haaste ja tuomio on ihan eri asioita. Joskus haasteelta kestää monta kuukauttakin siihen että tulee tuomio, tämä on ihan paikkakunnasta ja sen toimintanopeudesta riippuvainen. Helsingin käo kestää pitkään, joku pienemmän paikkakunnan käris on nopeampi.
Minä olen aina ihmetellyt pariskuntia, joissa vain toinen hoitaa raha-asioita. Tämä aloitus on varoittava esimerkki kaikille, jotka eivät välitä rahaliikennettä seurata.
Vierailija kirjoitti:
Mutta voivatko heittää meidät täältä ulos vaikka maksaisin rästit? Käsittääkseni voivat armosta antaa jäädä tähän, mutta pakko ei ole. Mies on luikkinut karkuun, eikä suoraan sanottuna ole ikävä ollenkaan. Tuntuu siltä etten halua nähdä koko äijää enää koskaan.
Ap
Ne voivat purkaa vuokrasopimuksen ja häätää sut, vaikka maksaisit kaikki rästit nyt. Ne kannattaa silti maksaa, koska silloin et saa luottotietohäiriömerkintää, etkä merkintää vuokrarästeistä, ja voit niin ollen suht helposti löytää uuden asunnon. Jos sen sijaan saat nio merkinnät, ja tulet häädetyksi, olet aika puoassa.
Vuokrasopimus on meidän molempien nimissä. Tämän lisäksi olen kuin puulla päähän lyöty miehen käytöksestä. Kuten sanoin, tällaista ei ole ennen ollut. Vai onko sitten vaan onnistunut salaamaan pelaamisen. Hyvin on salannut koska ei ole ollut mitään sellaista mikä olisi laittanut epäilyttämään.
Mutta siis voisiko tosiaan olla että Vvo on sellainen taho jonka kanssa sopiminen vielä onnistuisi? Mieheen on luotto pyöreä nolla, ja mietinkin pystyykö tuollaisen kanssa enää elämään. Huonosti meillä on mennyt muutenkin. Mutta että on noin välinpitämätön??
Ap
Ap, jos jatkat miehesi kanssa yhteiseloa niin kaikki rahat sinun tilille, jotta saat äkkiä maksettua visan. Mihinkään rahaan miehellä ei nyt oikeutta ole. Eroa harkitse vakavasti ja huolehdi, että mies tekee muuttoilmoituksen pois asunnosta, jos eroatte.
Vierailija kirjoitti:
Vuokrasopimus on meidän molempien nimissä. Tämän lisäksi olen kuin puulla päähän lyöty miehen käytöksestä. Kuten sanoin, tällaista ei ole ennen ollut. Vai onko sitten vaan onnistunut salaamaan pelaamisen. Hyvin on salannut koska ei ole ollut mitään sellaista mikä olisi laittanut epäilyttämään.
Mutta siis voisiko tosiaan olla että Vvo on sellainen taho jonka kanssa sopiminen vielä onnistuisi? Mieheen on luotto pyöreä nolla, ja mietinkin pystyykö tuollaisen kanssa enää elämään. Huonosti meillä on mennyt muutenkin. Mutta että on noin välinpitämätön??
Ap
Mites muut laskut? Kumpi ne on hoitanut. Voi olla muutakin kun pelkkä vuokra rästissä. 😧
[/quote]
Ne voivat purkaa vuokrasopimuksen ja häätää sut, vaikka maksaisit kaikki rästit nyt. Ne kannattaa silti maksaa, koska silloin et saa luottotietohäiriömerkintää, etkä merkintää vuokrarästeistä, ja voit niin ollen suht helposti löytää uuden asunnon. Jos sen sijaan saat nio merkinnät, ja tulet häädetyksi, olet aika puoassa.[/quote]
Eikä 😢 Tätä just tarkoitin että voivat tämänkin voivat tosiaan tehdä. Riippuu kai vuokranantajasta. En tiedä mikä on Vvo:n tyyli.
Ap
Minä olen hoitanut muut laskut, miehen vastuulla oli vuokranmaksu.
Ap
Vvo lähettää purkamisilmoituksen käräjäoikeudesta ja joudut muuttamaan. Tässä vaiheessa ei ole enää mahdollisuutta jäädä asumaan vaik maksat pois velat.
Ap, yhteys sossuun että pääsette hätämajoitukseen!
Ap
Mies pellolle ja huomenna soitto vuokranantajalle maksusuunnitelmasta.