Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esimies/asiantuntija tehtävissä olevat: onko teillä työaikaa?

Vierailija
05.03.2013 |

Aiemmassa päivähoitokeskustelussa yksi kirjoittaja totesi ettei esimies/asiantuntija tehtävissä olevilla ole työaikaa; on vain tehtävä mitä on määrätty mahtui se sitten tavalliseen työpäivään tai ei eikä ylitöistä makseta. Tiedän että tämä on arkea monessa paikassa, mutta onko teidät kaikki tosiaan aivopesty siihen että asia olisi oikein tai edes lainmukaisesti noin? Kun laissa työajan ulkopuolella ovat vain mm. toimitusjohtajat yms yrityksen ylin johto, ei keskitason asiantuntija.

Se että ihmiset omassa kunnianhimossaan tai tunnolllisuudessaan venyvät kunnes paukkuvat ei ole järkevää. Kuinka moni aikoo oikeasti jaksaa eläkeikään ( noin 70v) 10-12h työpäiviä? Kyllähän se työnantajille sopii kun kaikki vaan tekee, mutta onko tämä nykyinen palkaton venyminen enää järkevää?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaativat asiantuntijatehtävät". On työaika ja kellokortti. Ja todellakin pidän kiinni. Teen joskus kyllä töitä kotona jos on joku tärkeä deadline yms., mutta otan tunnit takaisinkin.

Vierailija
2/13 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kunnalla asiantuntijatehtävissä, ja on liukuva työaika ja kellokortti. Ennen en tehnyt juurikaan ylitöitä kotona, mutta nyt on pakko, kun teen lyhennettyä päivää. Työt eivät juurikaan vähentyneet, ainoastaan palkka pieneni.Tärkeintä on tietysti, ettei lapsille tule liian pitkät hoitopäivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työaikaa

tj:n alainen

teen joskus kuutta tuntia, joskus kymmentä

Vierailija
4/13 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-konsutti/asiantuntija. Työaika 7,5h tuntia päivässä. lisätyöt menee saldoihin ja ne voi sitten pitää kun katsoo tarpeelliseksi. Tosin saldot on mulla aina yli rajojen ja lomat pitämätt kun en malta olla tekemättä töitä. Koska itse lupaan tehdä työt niin välillä töitä on yötä myöten ja joskus sitten on helpompia päiviä. Omia asioita voi hoitaa keskellä päivää omalla ajalla toki jos on tarvis ja työt antavat periksi. Etätöitä teen 1-5 päivään viikossa. Ei parempaa työpaikkaa olekaan.

Vierailija
5/13 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on ihan keskijohdon pikkunilkki, 100 alaista, ei työaikaa ja johtajasopimus. Onhan siinä sitten 6kk palkka irtisanoessa, mutta...

Vierailija
6/13 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on työaika. Työpäiväni pituus on 7,5 tuntia päivässä, ja esimieheni mielestä siihen pitäisi myös pyrkiä. Näin talvikaudella plussaa kertyy ihan väkisin, mutta käytän niitä kesällä sitten pois, mikä on itse asiassa aika ihanaa. Saamme kyllä ihan vapaasti liukua, periaatteessa konttorilla pitäisinolla klo 9-15, mutta siitäkin joustetaan. 

Vierailija
7/13 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijaesimiehenä ja on työaika, ällä hetkellä työaika 6 h/pv. Ja alaiseni myös taatusti toimivat työajan puitteissa! Toki meillä kaikilla on liukuva saldo, eli välillä venytään pitempään päivään, mutta se otetaan kyllä takaisin heti kun mahdollista. Minä myös alan huomautella, jos jollakin alkaa saldoraja täyttyä. Se kuuluu esimiehen velvollisuuksiin.

Vierailija
8/13 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KTM, 2 vuotta asiantuntijatehtävissä ja on työaika 38,25 tuntia/viikko. Joskus teen pidempää päivää ja koitan pitää tunteja pois kun ehdin. Tällä hetkellä pitämättömiä tunteja noin 100. 

Vierailija
9/13 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Investointipankkiiri, ei Suomessa. Työaika sen mukaan, paljonko on diilejä menossa; käytännössä 60-80 tuntia viikossa on tyypillinen. Tunneista ei makseta erikseen, mutta vuosibonus määräytyy ainakin periaatteessa tulosten mukaan, joten ilmaista työtä ei tarvitse tehdä.

En ole koskaan ajatellut painavani tällaista tahtia eläkeikään, tuskin edes kolmevitoseksi. Ansioluettelo kuitenkin karttuu paremmin kuin muualla, ja palkka bonuksineen on kuusinumeroinen, joten menkööt nyt muutama vuosi työn orjana.

Vierailija
10/13 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asiantuntijatehtävissä ja ihan tasan on työaika, ma-pe ja liukuma 7-9 aamulla.

Vierailija
11/13 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatehtävissä eli työaikalain piirissä, vähän yli 37 tuntia/vko on työaikaa. Todellakaan en tee yhtään ylimääräistä, liukuman rajoissa olen töissä ja kun saldo ylittää 15 tuntia, ryhdyn lyhentämään työpäivää, vaikka osa töistä jäisi tekemättä.

Vierailija
12/13 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on työaika, tosin saatan joskus tehdä ns. omalla ajalla töitäkin, mutta teenhän joskus töissäkin omia juttuja (kuten juuri nyt). En tosin työskentele kotoa jatkuvasti, lähinnä saatan vastata johonkin kiireelliseen viestiin, vaikka olenkin jo lähtenyt töistä.

Vierailija
13/13 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin ei ollut työaikaa lainkaan (esimiestehtävä), nyt on vuosityöaika (1600 h). Tällä hetkellä töissä ylipistolla tutkijana.