Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko syvällisiä miehiä olemassa?

Vierailija
05.03.2013 |

Minä en ole varmaan koskaan tavannutkaan oikeasti syvällistä miestä, eikä omanikaan ole sellainen. Miellänkin kaiken syvällisen pohdinnan "naisten jutuksi", vaikka tiedän että varmasti tällaisia miehiäkin on. Vai onko?

Mieheni on kyllä romanttinen luonne jne., mutta esimerkiksi moraalia, eettisyyttä, kuoleman jälkeisiä tapahtumia ja muita vastaavia juttuja hän ei ole koskaan tietoisesti ajatellut eikä myöskään keskustellut niistä muiden kanssa. Itse nautin suuresti tällaisten asioiden pohdiskelusta ystävien kesken viinilasillisen ääressä. Miehet tuntuvat olevan aina liiaksi jalat maassa jaksaakseen edes ajatella moisia. Minun mieheni ei esimerkiksi usko mihinkään jumaliin, mutta ei ole koskaan pohtinut että miksi ei, ja mitä kuoleman jälkeen sitten mahdollisesti tapahtuu. Myös oikean ja väärän eron hän tietenkin tietää, mutta vaistomaisesti, ei pohdinnan kautta. Yhteiskunnan arvovalintoihin hänen onkin vaikea ottaa kantaa, koska ei ole tottunut pohtimaan.

Tunnustaako joku tuntevansa syvällisen miehen? :)

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä paljonkin. Ensin pitää vain löytää oikeat "piirit". 

Vierailija
22/36 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei varmaan sellaisena pidetä, koska en yleensä tuo ajatuksiani julki. Ei kai oikeasti syvällinen edes välitä mitä hänestä ajatellaan?

Miksei välittäisi? Voihan syvälliselläkin ihmisellä olla huono itsetunto, eikä syvällisyys tai älykkyys tarkoita etteikö ihminen haluaisi kuulua joukkoon, olla pidetty ja hyväksytty. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mieleen naisia, jotka pohtisivat jotain abstraktia asiaa kuten tietoisuuden käsitettä. Uskonto taas tuntuu olevan valmiiksi annettujen totuuksien mietiskelyä. Filosofointiin kykynevät naiset tuntuvat olevan maskuliinisempia ajattelultaan.

Vierailija
24/36 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat turhanaikaista märehdintää , jokaisen sanan ja silmänräpäytyksen ylianalysointia, aroma- , keiju- ja enkeliterapiaa, kristalleihin uskomista ja horoskooppeja? Cosmon testejä unohtamatta.

Sitä se naisten syvällisyys on, lähempänä hulluutta kuin syvällisyyttä.

Vierailija
25/36 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule mieleen naisia, jotka pohtisivat jotain abstraktia asiaa kuten tietoisuuden käsitettä. Uskonto taas tuntuu olevan valmiiksi annettujen totuuksien mietiskelyä. Filosofointiin kykynevät naiset tuntuvat olevan maskuliinisempia ajattelultaan.

Ei se ole maskuliinista ajattelua, yhdistät sen vain mielessäsi maskuliinisiin piirteisiin koska olet mies ja tunnet enemmän syvällisiä miehiä kuin naisia. Minä olen nainen ja tunnen enemmän sellaisia naisia kuin miehiä, jotka pohtivat esim. tietoisuuden käsitettä.

Vierailija
26/36 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 17:41"]

Minä en taas tunne syvällisiä naisia... Missä heitä voi tavata?

Taitaa olla niin että syvälliset naiset ja syvälliset miehet kulkevat ristiin ;)

Olipa syvällistä. Jos menis ristiin, niin törmäisivät keskellä.  Arvaapa, missä kuviossa ei törmää.

Vierailija
27/36 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku ahne ja pinnallinen akka teeskentelemässä syvällistä.

Vierailija
28/36 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh tuota...

Kaikki maailman arvostetut ja tunnetut ajattelijat, filosofit yms. ovat miehiä.

Itse asiassa luulen olevan niin päin, että naisten pinnallisuus estää heitä olemasta syvällisiä. Naiset ajattelevat itseään ja suhdettaan muihin ihan liikaa päästäkseen ikinä miesten tasolle syvällisyydessä.

Vierailija
29/36 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole varmaan koskaan tavannutkaan oikeasti syvällistä miestä, eikä omanikaan ole sellainen. Miellänkin kaiken syvällisen pohdinnan "naisten jutuksi", vaikka tiedän että varmasti tällaisia miehiäkin on. Vai onko?

Mieheni on kyllä romanttinen luonne jne., mutta esimerkiksi moraalia, eettisyyttä, kuoleman jälkeisiä tapahtumia ja muita vastaavia juttuja hän ei ole koskaan tietoisesti ajatellut eikä myöskään keskustellut niistä muiden kanssa. Itse nautin suuresti tällaisten asioiden pohdiskelusta ystävien kesken viinilasillisen ääressä. Miehet tuntuvat olevan aina liiaksi jalat maassa jaksaakseen edes ajatella moisia. Minun mieheni ei esimerkiksi usko mihinkään jumaliin, mutta ei ole koskaan pohtinut että miksi ei, ja mitä kuoleman jälkeen sitten mahdollisesti tapahtuu. Myös oikean ja väärän eron hän tietenkin tietää, mutta vaistomaisesti, ei pohdinnan kautta. Yhteiskunnan arvovalintoihin hänen onkin vaikea ottaa kantaa, koska ei ole tottunut pohtimaan.

Tunnustaako joku tuntevansa syvällisen miehen? :)

Montako julkaissutta naisfilosofia on maailmassa vs miesfilosofit..?

Vierailija
30/36 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuh tuota...Itse asiassa luulen olevan niin päin, että naisten pinnallisuus estää heitä olemasta syvällisiä. Naiset ajattelevat itseään ja suhdettaan muihin ihan liikaa päästäkseen ikinä miesten tasolle syvällisyydessä.

Pinnallisuus ja rahanahneus tosiaan estää suurimpiaa osaa naisista olemasta syvällisiä. Vaikka suurin niistä kyllä kuvittelee olevansa syvällisiä.

Vierailija
31/36 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jotenkin aina yllätyn kun kuulen, että pariskunnat ei keskustele elämänkatsomuksestaan, filosofiasta tms asioista jotka on mun mielestä ihan ne perusjutut joista puhutaan kun ihmisiin tutustutaan.

Sama juttu, ei ainakaan kovin henkinen suhde voi silloin olla. Itse en kyllä pystyisi seurustella miehen kanssa, jos ei mistä vaan voisi puhua. Onneksi sellainen mies on löytynyt, on paljon syvempi suhde näin. Ei tietenkään olla aina asioista samaa mieltä, mutta kumpikin osaa perustella mielipiteensä.

Vierailija
32/36 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset haluaa puhua ihmisten välisistä suhteista. Miehet ennemmin elämän ja kuoleman kysymyksistä.

Vierailija
33/36 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitä sillä syvällisyydellä tarkoitetaan?  Miksi aloittaja kaipaa "syvällistä" miestä ja sitten jo samaan hengenvetoon epäilee tällaisen miehen miehekkyyttä?

Ei minulla ole vaikeuksia puhua aiheesta kuin aiheesta ns. syvällisemminkin. Pitää kuitenkin olla tarkkana kenen kanssa puhuu. Harva ylipäätään osaa keskustella tai siis varsinkaan kuunnella. Yleensä se menee niin, että toiselle annetaan juuri ja juuri oma puheenvuoro ja sitten annetaan se oma julistus siihen päälle, usein vielä tyrmäten vastapuolen mielipiteet.

Minusta ei ole huonoja puhujia, on vain huonoja kuuntelijoita. Hyvän kuuntelijan huomaa vaistomaisesti heti. Muutamaan olen elämäni aikana törmännyt ja silloin tulee kerrottua paljon sellaista itsestään, mitä ei ikinä olisi voinut kuvitellakaan.

Vierailija
34/36 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä meiltä löytyis yksi syvällisiä pohtiva, maailman tapahtumia seuraava, taiteista nauttiva mies. Lisäksi osaa olla vaikea, ilkeä ja erittäin lapsellinen ajoittain, joten se joutaisi. Saa tulla noutamaan. Ai niin, seksiä siltä ei sitten saa. Oikea löytö paksunahkaiselle aseksuaalille!

Vierailija
35/36 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en taas tunne syvällisiä naisia... Missä heitä voi tavata?

Syvällisiä naisia ja miehiä löytyy oman kokemukseni mukaan runsaasti vaikka ihan tavallisista ev.lut. seurakuntien tapahtumista; sinkkuja ajatellen järjestetyistä tilaisuuksista/tapahtumista ja toki paljon muualtakin kuin sinkkutoiminnasta, fiksuja, syvällisiä ja hyvässä mielessä tavallisia ihmisiä ns. duunarista tohtoriin ja kaikkea siltä väliltä.

TERVETULOA ROHKEASTI mukaan omana itsenäsi :) Kynnys on nykyään matala seurakunnan tilaisuuksiin, sinulta ei vaadita mitään - katsele varsinkin netistä (ja mahdollisesti paikallislehdistä) tietoa toiminnasta.

Vierailija
36/36 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuh tuota...

Kaikki maailman arvostetut ja tunnetut ajattelijat, filosofit yms. ovat miehiä.

Itse asiassa luulen olevan niin päin, että naisten pinnallisuus estää heitä olemasta syvällisiä. Naiset ajattelevat itseään ja suhdettaan muihin ihan liikaa päästäkseen ikinä miesten tasolle syvällisyydessä.

Luulen, että sun asenteen huomaa... Se voi estää tehokkaasti sen, että naisia kiinnostaisi jakaa pohdintojaan sun kanssa. Tunnen yhden miehen, joka pitää naisia vähempiälyisinä. Sen kanssa vaihdan asiallisesti kuulumiset, eikä minua todellakaan kiinnosta paljastaa hänelle sen enempää ajatuksiani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi