Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs mieltä?

Vierailija
07.03.2019 |

Olen työssäoppimisessa, jossa olisi muuten ihan ok, mutta toinen pomoista on rasittavan perfektionisti eikä hänelle riitä mikään. Kyllä hän ihan asiallisesti tavallaan asiansa esittää, mutta se että aina löytyy narinan aihetta... Olen kuitenkin ilmaista työvoimaa, vaikken työntekijä olekaan, mutta pomo ei arvosta sitä pätkääkään.

Minulla olisi mahdollisuus vaihtaa työssäoppimispaikkaa, mutta en tiedä mikä olisi fiksuinta. Voisihan se uusi paikka olla vielä pahempi. Tai sitten siellä olisi ihan mahtavaa. Mistäs hlvetistä sellaista etukäteen tietää.

Olen myöhästynyt pari kertaa ja kolmannesta kerrasta lennän pihalle joka tapauksessa nykyisestä paikasta. Työni olen hoitanut hyvin, mutta kuten sanottua, olen tehnyt suuria rikoksia ja myöhästynyt kaksi kertaa. Lisäksi pomolle ei mikään riitä.

Että pitäisikö vain lähteä lätkimään, vai olisiko parempi kosto jäädä nykyiseen paikkaan ja saada pomo nolostumaan kiittämättömästä asenteestaan olemalla tosi hyvä "työntekijä"?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hep, aihe vapaalaiset käsi ylös keiden työpaikalla myöhästymistä katsotaan hyvällä?

Aloitin työssäoppimisen paikassa, jossa oli liukuva työaika ja sai mennä omalla aikataululla. Sitten oltiin myöhempään töissä jos mentiin myöhempään. Jouduin lopettamaan siellä liian pitkän välimatkan takia. Ap

Ja nyt oletat, että kaikkissa työpaikoissa voi noudattaa liukuvaa työaikaa kenenkään siihen puuttumatta?

En. Moni muu on sanonut pomosta samaa. Hänelle ei riitä mikään eikä kiitosta heru mistään.

Vierailija
22/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa noudattaa työhöntuloaikaa, siitä lähdetään, se on ihan perusjuttu.

Ja työelämässä tulet törmäämään todella monenlaisiin tyyppeihin joten ota ihan siedätyshoitona. Ehdit vielä tienaamaankin ja toivottavasti mukavamman pomon alaisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske plussat ja miinukset kannattaako jäädä vai hakea uusi työssäoppimispaikka. Kuten tiedät pomoillesi on viime kädessä yhdentekevää jäätkö sinne, sillä työssäoppijat ovat kuitenkin vasta oppijoita ja hidastavat muiden töitä. Jonkunhan on aina neuvottava ja ohjattava sinua, otettava vastuu opitko mitään ja ylipäätään seurattava noudatatko työpaikan sääntöjä.  Lopuksi annettava arvio, miten selvisit työssäoppimisesta ja onko sinusta ylipäätään edes haluamallesi alalle.

Voit olla maailman paras työssäoppija, tekijä jo nyt, joka heille on sattunut hakemaan, mutta jos kemiat eivät kohtaa se painaa aina enemmän ja millaiset suositukset saat työtodistukseen. 

Itse en jäisi, jos en pitäisi paikasta. Olen opiskelun aikana vaihtanut kolmekin kertaa harjoittelupaikkaa ihan vain siksi, etten ole pitänyt pomoista ja heidän tyylistään. Viime kädessä kyse on minun maineesta ja pomon suosituksista, joten kaikkeen ei pidäkään suostua ja sietää. Ja kun se sopiva löytyy on harjoittelu myös todella mukavaa sekä siitä saa paljon irti. 

Vierailija
24/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm..kuvittele itsesi pomon asemaan. Olisiko sinusta ok, että työntekijä tulee paikalle myöhässä? Olisko sinusta ok, että työntekijä ei tekisi hänelle osoitettuja tehtäviä hyvin?

En ole työntekijä, olen opiskelija. En saa palkkaa enkä myöskään kiitosta mistään. En ole ainoa joka ei tästä pomosta pidä. Ap

Sinua koskevat aivat samat säännöt kuin muitakin työntekijöitä, vaikka oletkin opiskelija. Eikä pomosta tarvitsekaan pitää. Hän on pomo ja sinä olet alainen. Pomon ei kuulukaan olla sinulle mikään ystävä. Teillä on työsuhde ja se riittää. Sinulla on vielä paljon opittavaa työelämästä näköjään.

:DD Niin on sinullakin paljon opittavaa. Meillä EI OLE työsuhdetta ja se lukee laissa. Minä en ole työntekijä vaan olen töissä oppimassa. Siksi sen nimi on työssäoppiminen, jos ymmärrät.

Työs-sä-op-pi-mi-nen = o-p-itaan työ-e-lä-män sään-tö-jä, jo-hon kuu-luu e-sim. työ-a-jan nou-datt-a-mi-nen.

Vierailija
25/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöhästyminen ilmiönä ärsyttää suunnattomasti. Kuin myöhästelijä suorastaan haistattelisi muille, "teidän ajanhukkanne on vähemmän merkityksellistä kuin minun ajanhukkani". Nämä ovat periaatekysymyksiä.

Mikä vtun ajanhukka :Dd työntekijöiden on oltava töissä, olin minä siellä tai en. Minä olen tällainen ylimääräinen häärääjä siellä, en siis vaikuta vtun vertaa TYÖNTEKIJÖIDEN töihin. Paitsi tietysti vähentämällä työtaakkaa olemalla ilmainen orja.

Vierailija
26/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja koska minä EN ole työntekijä, minulle ei voida määrätä viikonlopputöitä, ylitöitä tai mitään vastuuta tärkeistä asioista. En saa olla yksin töissä jne. Sellaista se työssäoppiminen on.

ok

Vierailija
27/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laske plussat ja miinukset kannattaako jäädä vai hakea uusi työssäoppimispaikka. Kuten tiedät pomoillesi on viime kädessä yhdentekevää jäätkö sinne, sillä työssäoppijat ovat kuitenkin vasta oppijoita ja hidastavat muiden töitä. Jonkunhan on aina neuvottava ja ohjattava sinua, otettava vastuu opitko mitään ja ylipäätään seurattava noudatatko työpaikan sääntöjä.  Lopuksi annettava arvio, miten selvisit työssäoppimisesta ja onko sinusta ylipäätään edes haluamallesi alalle.

Voit olla maailman paras työssäoppija, tekijä jo nyt, joka heille on sattunut hakemaan, mutta jos kemiat eivät kohtaa se painaa aina enemmän ja millaiset suositukset saat työtodistukseen. 

Itse en jäisi, jos en pitäisi paikasta. Olen opiskelun aikana vaihtanut kolmekin kertaa harjoittelupaikkaa ihan vain siksi, etten ole pitänyt pomoista ja heidän tyylistään. Viime kädessä kyse on minun maineesta ja pomon suosituksista, joten kaikkeen ei pidäkään suostua ja sietää. Ja kun se sopiva löytyy on harjoittelu myös todella mukavaa sekä siitä saa paljon irti. 

Niin, sehän se on kun minua arvioidaan ja lopuksi siitä tulee merkinnät mustaa valkoisella. Ja nämä merkinnät sitten vaikuttavat tulevaan. Tätähän nämä id*ootit päänaukojat eivät tajua. En jostain syystä halua k*sta omaan nilkkaan ja raataa kiittämättömälle pomolle saadakseni lopuksi huonot arvostelut ja huonot jatkomahdollisuudet muissa paikoissa.

Vierailija
28/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöhästyminen ilmiönä ärsyttää suunnattomasti. Kuin myöhästelijä suorastaan haistattelisi muille, "teidän ajanhukkanne on vähemmän merkityksellistä kuin minun ajanhukkani". Nämä ovat periaatekysymyksiä.

Mikä vtun ajanhukka :Dd työntekijöiden on oltava töissä, olin minä siellä tai en. Minä olen tällainen ylimääräinen häärääjä siellä, en siis vaikuta vtun vertaa TYÖNTEKIJÖIDEN töihin. Paitsi tietysti vähentämällä työtaakkaa olemalla ilmainen orja.

Suloista<3

Vierailija
29/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun pikkuista ärsyttää :D No kuule, pakko sun on kuitenkin saada se työssaoppiminen suoritettua hyväksytysti. Teet sen sitten loppuun tuossa firmassa tai muussa.

Vierailija
30/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sehän se on kun minua arvioidaan ja lopuksi siitä tulee merkinnät mustaa valkoisella. Ja nämä merkinnät sitten vaikuttavat tulevaan. Tätähän nämä id*ootit päänaukojat eivät tajua. En jostain syystä halua k*sta omaan nilkkaan ja raataa kiittämättömälle pomolle saadakseni lopuksi huonot arvostelut ja huonot jatkomahdollisuudet muissa paikoissa.

Vaikka vaihdatkin paikkaa arviointi tehdään myös tästä paikasta, että saat riittävästi harjoittelutunteja.

Vierailija
31/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun pikkuista ärsyttää :D No kuule, pakko sun on kuitenkin saada se työssaoppiminen suoritettua hyväksytysti. Teet sen sitten loppuun tuossa firmassa tai muussa.

Oho? Ap

Vierailija
32/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa aikuisuuteen, jossa ei olla koko ajan kiittämässä kun teit sen mitä sinulla odotetaan. Eikä ole äiti silottomassa tietä vaan jotain vähän vaaditaankin.

Vierailija
33/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa aikuisuuteen, jossa ei olla koko ajan kiittämässä kun teit sen mitä sinulla odotetaan. Eikä ole äiti silottomassa tietä vaan jotain vähän vaaditaankin.

Voi jessus kun ette tajua mitään. TOISELLE POMOLLE EI RIITÄ MIKÄÄN. TÄMÄN OVAT MUUTKIN SAANEET KOKEA.

OLEN OLLUT OMA-ALOITTEINEN JA TASAN TARKASTI TIEDÄN SEN. OLEN TEHNYT HOMMAT HYVIN. SITTEN POMO SANOO, ETTÄ PITÄISI OLLA OMA-ALOITTEINEN. PITÄISI OLLA SITÄ. PITÄISI OLLA TÄTÄ.

OLEN JOKA IKISESSÄ PAIKASSA OMA-ALOITTEINEN, KOSKA EN JAKSA SEISTÄ TYÖPAIKALLA TUMPUT SUORINA KELLOA TUIJOTTAEN. OPIN HETKESSÄ MITÄ PITÄÄ TEHDÄ, JOTEN TEEN ASIOITA KYSELEMÄTTÄ. SILTI EN OLE PKMON MIELESTÄ OMA-ALOITTEINEN. KUN MIKÄÄN EI RIITÄ!!!

Vierailija
34/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

*pomon

Luulin hetken aikaa olevani ainoa, mutta äkkiä sain tietää että tämä kyseinen pomo on ollut m*lkku ja äärimmäisen vaativa kaikkia kohtaan.

Vierailija
35/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jessus kun ette tajua mitään. TOISELLE POMOLLE EI RIITÄ MIKÄÄN. TÄMÄN OVAT MUUTKIN SAANEET KOKEA.

OLEN OLLUT OMA-ALOITTEINEN JA TASAN TARKASTI TIEDÄN SEN. OLEN TEHNYT HOMMAT HYVIN. SITTEN POMO SANOO, ETTÄ PITÄISI OLLA OMA-ALOITTEINEN. PITÄISI OLLA SITÄ. PITÄISI OLLA TÄTÄ.

OLEN JOKA IKISESSÄ PAIKASSA OMA-ALOITTEINEN, KOSKA EN JAKSA SEISTÄ TYÖPAIKALLA TUMPUT SUORINA KELLOA TUIJOTTAEN. OPIN HETKESSÄ MITÄ PITÄÄ TEHDÄ, JOTEN TEEN ASIOITA KYSELEMÄTTÄ. SILTI EN OLE PKMON MIELESTÄ OMA-ALOITTEINEN. KUN MIKÄÄN EI RIITÄ!!!

Mitäs sä täällä nyt rageet? Itse asetit itsesi pomon silmätikuksi myöhästymällä muutaman kerran. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
36/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinulle on sanottu, kun otit asian esille henkilön kanssa, joka on vastuussa sinun harjoittelussa?

Vierailija
37/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä kun oppisit, että työpaikalle tullaan ajoissa.

Vierailija
38/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kertaakaan käynyt mielessä, että muut ei näe kykyprofiiliasi samalla tavalla kuin sinä ja siksi työelämässä annetaan sitä palautetta, että oppit ja kehittyisit? Se koko ajan kehuminen on alakoulun malli, mutta aikuuden kynnyksellä pitäisi jo osata ottaa vastaan kritiikkiä ja sen kautta miettiä miten voisi kehittää itseään, eikä haukkua palautteen antajaan.

Vierailija
39/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisuudessa ei enää se keskikertaisuus riitä, jolla se peruskoulu suoritetaan läpi.

Vierailija
40/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi terveen itsetunnon perusta on, että tietää ettei ole kaikessa hyvä. Elämällä on sen verran kiero huumorintaju, että se opettaa sinullekin nöyryyttä, taitoa kuunnella muita, jne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi