Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs mieltä?

Vierailija
07.03.2019 |

Olen työssäoppimisessa, jossa olisi muuten ihan ok, mutta toinen pomoista on rasittavan perfektionisti eikä hänelle riitä mikään. Kyllä hän ihan asiallisesti tavallaan asiansa esittää, mutta se että aina löytyy narinan aihetta... Olen kuitenkin ilmaista työvoimaa, vaikken työntekijä olekaan, mutta pomo ei arvosta sitä pätkääkään.

Minulla olisi mahdollisuus vaihtaa työssäoppimispaikkaa, mutta en tiedä mikä olisi fiksuinta. Voisihan se uusi paikka olla vielä pahempi. Tai sitten siellä olisi ihan mahtavaa. Mistäs hlvetistä sellaista etukäteen tietää.

Olen myöhästynyt pari kertaa ja kolmannesta kerrasta lennän pihalle joka tapauksessa nykyisestä paikasta. Työni olen hoitanut hyvin, mutta kuten sanottua, olen tehnyt suuria rikoksia ja myöhästynyt kaksi kertaa. Lisäksi pomolle ei mikään riitä.

Että pitäisikö vain lähteä lätkimään, vai olisiko parempi kosto jäädä nykyiseen paikkaan ja saada pomo nolostumaan kiittämättömästä asenteestaan olemalla tosi hyvä "työntekijä"?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tulevaan syrjäytymiseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sinulle on sanonut, että koko ajan pitää olla kivaa ja työelämä on ikuista sunnuntaita? Jo päiväkodissa opitaan yksi elämän tärkeimmistä taidoista, taito tulle toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Yksi itsetunnon rakennusaineista on juurikin nämä erilaiset ihmiset, joiden kauttaa oppii laittamaan esim. rumat sanat sanojan puutteellisuuden piikkiin.

Et itsekään ole virheetönm joten et voi vaatia täydellisyyttä. 

Vierailija
4/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm..kuvittele itsesi pomon asemaan. Olisiko sinusta ok, että työntekijä tulee paikalle myöhässä? Olisko sinusta ok, että työntekijä ei tekisi hänelle osoitettuja tehtäviä hyvin?

Vierailija
5/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten samaan lausee sopii, että myöhästyy ja hoitaa työnsä hyvin? Tavattoman monet ei pidä myöhästymistä pienenä rikkeenä työelämässä ja eiköhän siitä saa merkinnän jo ihan peruskoulussakin ja riittävän monesta saa rangaistuksen.

Vierailija
6/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm..kuvittele itsesi pomon asemaan. Olisiko sinusta ok, että työntekijä tulee paikalle myöhässä? Olisko sinusta ok, että työntekijä ei tekisi hänelle osoitettuja tehtäviä hyvin?

En ole työntekijä, olen opiskelija. En saa palkkaa enkä myöskään kiitosta mistään. En ole ainoa joka ei tästä pomosta pidä. Ap

Vierailija
7/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei yhdestä työelämän perusasiasta selviä eli ajoissa tulemisesta pitäisikö nostaa se katse pomon sijaan peiliin?

Vierailija
8/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea tulevaan syrjäytymiseen!

Ööö... Ok? Tavoitteenani on kylläkin valmistua ja sen jälkeen jatkaa opintoja ja mennä töihin. Ap

Vierailija
9/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole työntekijä, olen opiskelija. En saa palkkaa enkä myöskään kiitosta mistään. En ole ainoa joka ei tästä pomosta pidä. Ap

Vierailija
10/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep, aihe vapaalaiset käsi ylös keiden työpaikalla myöhästymistä katsotaan hyvällä?

Vierailija
11/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitenkö voi hoitaa työnsä hyvin vaikka myöhästyy? No siten, että keskittyy niihin töihin ja tekee kaiken mitä vaaditaan. Simppeliä.

Vierailija
12/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tästä syystä oletat ettei työelämän säännöt koske sinua?

Vierailija
13/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua koskevat aivat samat säännöt kuin muitakin työntekijöitä, vaikka oletkin opiskelija. Eikä pomosta tarvitsekaan pitää. Hän on pomo ja sinä olet alainen. Pomon ei kuulukaan olla sinulle mikään ystävä. Teillä on työsuhde ja se riittää. Sinulla on vielä paljon opittavaa työelämästä näköjään.

Vierailija
14/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hep, aihe vapaalaiset käsi ylös keiden työpaikalla myöhästymistä katsotaan hyvällä?

Aloitin työssäoppimisen paikassa, jossa oli liukuva työaika ja sai mennä omalla aikataululla. Sitten oltiin myöhempään töissä jos mentiin myöhempään. Jouduin lopettamaan siellä liian pitkän välimatkan takia. Ap

Vierailija
15/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitenkö voi hoitaa työnsä hyvin vaikka myöhästyy? No siten, että keskittyy niihin töihin ja tekee kaiken mitä vaaditaan. Simppeliä.

Ajoissa tuleminen ja sääntöjen noudattaminen ei ole osa hyviä työelämätaitoja?

Vierailija
16/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua koskevat aivat samat säännöt kuin muitakin työntekijöitä, vaikka oletkin opiskelija. Eikä pomosta tarvitsekaan pitää. Hän on pomo ja sinä olet alainen. Pomon ei kuulukaan olla sinulle mikään ystävä. Teillä on työsuhde ja se riittää. Sinulla on vielä paljon opittavaa työelämästä näköjään.

:DD Niin on sinullakin paljon opittavaa. Meillä EI OLE työsuhdetta ja se lukee laissa. Minä en ole työntekijä vaan olen töissä oppimassa. Siksi sen nimi on työssäoppiminen, jos ymmärrät.

Vierailija
17/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästyminen ilmiönä ärsyttää suunnattomasti. Kuin myöhästelijä suorastaan haistattelisi muille, "teidän ajanhukkanne on vähemmän merkityksellistä kuin minun ajanhukkani". Nämä ovat periaatekysymyksiä.

Vierailija
18/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitin työssäoppimisen paikassa, jossa oli liukuva työaika ja sai mennä omalla aikataululla. Sitten oltiin myöhempään töissä jos mentiin myöhempään. Jouduin lopettamaan siellä liian pitkän välimatkan takia. Ap

No voi voi sitten vaan. Tässä työpaikassa ei ole liukuvia työaikoja, deal with it.

Vierailija
19/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt oletat, että kaikkissa työpaikoissa voi noudattaa liukuvaa työaikaa kenenkään siihen puuttumatta?

Vierailija
20/43 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska minä EN ole työntekijä, minulle ei voida määrätä viikonlopputöitä, ylitöitä tai mitään vastuuta tärkeistä asioista. En saa olla yksin töissä jne. Sellaista se työssäoppiminen on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi