Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Remppa vai muutto (tv-sarja)

Vierailija
07.03.2019 |

Tämä on ilmeisesti Kanadassa ja USAssa kuvattu sarja, mutta näin suomalaisena pistää silmään se kun jokainen perhe tarvitsee vähintään 4 makuuhuonetta ja 4 kylpyhuonetta. Mikään ei voi olla kahdelle (alle) kouluikäiselle ilmeisesti nöyryyttävämpää ja kauheampaa kuin joutua jakamaan kylpyhuone sisaruksen kanssa. Ja jos vanhempien master bedroomissa ei ole omaa kylpyhuonetta (en-suite?) on jo aviokriisin paikka. Olishan noi toki kivoja, mutta kyllä Suomessa kylpyhuone on tosi kallis. Lisäksi kahden lapsen perhe ei voi elää ilman "bonus room for kids".

Sinänsä hyvä sarja, olen ihan koukussa kun sisustussuunnittelijat tekevät ihan tosi upeita muutoksia ihmisten kämppiin. Harva haluaa muuttaa sen jälkeen. Silti kummastuttaa kun talojen tekniikkaan tai rakennusvuoteen tai sijaintiinkaan ei yleensä kiinnitetä mitään huomiota, ainoa mikä loppupelissä merkitsee on se makuu- ja kylpyhuoneiden määrä.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muut tykkäätte? Jenkkiversio menee kait Livillä nyt, en tiedä tuleeko neloselta kanadalainen nyt vai ei.

Vierailija
2/74 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeen määrä, vesi- ja viemäriputkien kunto, sähköjohtojen kunto ja vuotava katto+uppoavat perustukset ei merkkaa mitään kunhan kaikille löytyy oma makuuhuone ja kylpyhuone kahdella altaalla ja kaikissa niissä kylppäreissä on vähintäänkin suihku. Bonusta tulee jos on tupakeittiö viihdyttämiseen ja perheelle oma istuskeluhuone.

Nykyisin onneksi jo usein positiivisena tuodaan esiin, että lattiat on puuta eikä oo kokolattiamattoja. Siellä missä ne matot on, ne on asennettu joskus 60-70-luvulla ja näyttääkin siltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olen ikinä selvinnyt hengissä kun meidän 5-henkisellä perheellä oli 1 kylpyhuone ilman pönttöä ja 1 vessa. Sama nykyään, mutta nyt meitä on 4 ja pönttöjä on kaksi.

Hauska ilmaisu ohjelmassa on myös 3,5 bathrooms, tarkoittaen 3 (megakokoista) kylpyhuonetta ja 1 vessa.

Vierailija
4/74 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole selvinnyt, sisältyykö ne uudet kalusteet siihen remppabudjettiin?

Vierailija
5/74 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siellä on kauhistus, jos näkee sisaruksen alusvaatteisillaan. Hampaita ei voi pestä vuorotellen vaan jokaisen pitää änkeytyä kylppäriin just samaan aikaan aamulla. Meillä on vain yksi pytty ja sekin kylppärissä, joten aamuisin pitää joskus jakaa vuorot, kun neljä ihmistä on lähdössä kotoa samaan aikaan. Jo erillinen vessa olisi luksusta.

Eniten minua ihmetyttää, että ihan jokainen pariskuna haluaa taloon tilaa, jotta voi "entertain". Käykö jokaisen luona niin paljon vieraita, että koti pitää olla heitä varten?

Vierailija
6/74 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi vessaa, suihku ja kylpyhuone. Lapsille on toinen vessa ja toi kylppäri. Eli jakavat mutta minusta hyvin tilaa. Ja meillä oli iso leikkihuone, kun lapset oli pieniä. Ja meillä on arkiolkkari perheelle ja iso olkkari vieraille.

Vierailija
7/74 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä jaksan aina pöyristyä, kun 250-neliöisessä talossa asuva kaksi-kolmelapsinen perhe valittaa tilanpuutetta, ja sitten niille esitetään jotain 400-neliöisiä lukaaleja :D

Vierailija
8/74 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää se, että jenkeillä pitää olla erikseen "formal dining room". Vieraita ei voi kestiä siinä keittiössä tavallisen ruokapöydän ääressä (niinkuin suomalaiset yleensä) vaan pitää olla heitä varten vielä erillinen ruokailuhuone.

Vierailija
9/74 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää se, että jenkeillä pitää olla erikseen "formal dining room". Vieraita ei voi kestiä siinä keittiössä tavallisen ruokapöydän ääressä (niinkuin suomalaiset yleensä) vaan pitää olla heitä varten vielä erillinen ruokailuhuone.

On Suomessakin aina ollut keittiön pöytä ja esim ruokasali.

Vierailija
10/74 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä paremmissa perheissä ja ennen avokeittiöiden yleistymistä.

Vierailija
11/74 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä paremmissa perheissä ja ennen avokeittiöiden yleistymistä.

Maataloissa on aina tupa ja sali.

Ja meillä oli rintsikassa keittiö ja ruokailuhuone ja sen lisäks vielä lasikuisti, jolla syötiin ja kahviteltiin kesäisin.

Vierailija
12/74 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne neliömäärät! Ja täällä paheksutaan ilmaston tuhoamisesta kaikkia, joilla on yli 25 m2/hlö.

Vierailija
13/74 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetytti eilisessä jaksossa kun saostuskaivomääräysten takia ei voitu tehdä vierashuonetta. Miksei laitettu työhuonetta vuodesohvalla jos vieraiden nukkuminen olohuoneessa oli ihan no-no? Nyt se vuodesohva tuli sinne lasten bonus-huoneeseen sitten.  

Vierailija
14/74 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ole selvinnyt, sisältyykö ne uudet kalusteet siihen remppabudjettiin?

Tätä minäkin olen miettinyt, kun ei siellä yleensä ole yhtään entistä tavaraa.Lisäksi olen kiinnittänyt huomiota ,että kaikki tilataan mittatilaus työnä vaikka samanlaisia saisi valmiina paljon halvemmalla.

Vierailija
15/74 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetytti eilisessä jaksossa kun saostuskaivomääräysten takia ei voitu tehdä vierashuonetta. Miksei laitettu työhuonetta vuodesohvalla jos vieraiden nukkuminen olohuoneessa oli ihan no-no? Nyt se vuodesohva tuli sinne lasten bonus-huoneeseen sitten.  

Minä teen kotona töitä enkä todellakaan halua vierasmajoitusta työhuoneeseeni.

Vierailija
16/74 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sukuloinut Kanadassa vanhempieni kanssa ja toden totta, aina he on saaneet oman vierashuoneen kylpyhuoneella ja minä oman, parisängyllä ja kylpyhuoneella tietysti. Ihan järjettömästi ylimääräisiä neliöitä satunnaisia vieraita varten. Vai pitääkö niitä olla siksi kun isossa maassa tullaan sukuloimaan 2 viikon vuosilomaksi? 

Vierailija
17/74 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kehtaa kutsua ulkomaalaisia vieraita yöpymään suomalaiseen kotiin...

Vierailija
18/74 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usassa ja Kanadassa sukulaiset asuu usein kaukana ja sitten kun sukuloidaan, ollaan yötä. Ja monessa jaksossahan on mainittu niiden isovanhempien auttavan lasten kanssa.

Varsinkaan Usassa ei lapsia päästetä yksin minnekään eli se perusarki on monin verroin työläämpää.

Vierailija
19/74 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista televisiota mutta ainut asia miksi sitä kaipaan on kyseinen sarja.

M30

Vierailija
20/74 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En omista televisiota mutta ainut asia miksi sitä kaipaan on kyseinen sarja.

M30

https://www.ruutu.fi/ohjelmat/remppa-vai-muutto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan