Vartijat syynä siihen että tilaan jatkossa kaiken netistä
Tämä on asia joka tavaratalojen ja kauppojen olisi hyvä tiedostaa. Vartijoiden käytös ja viattomien asiakkaiden kyttäys on siinä määrin ärsyttävää, ettei itseään halua saattaa tuollaiselle alttiiksi. Valvonnan tulisi tapahtua siten ettei asiakas pienimmässäkään määrin kokisi oloaan ostoksilla kytätyksi. Minua tämä todella vaivaa. Loukkaannun, jos huomaan että vartija tarkkailee minua epäilevästi. Ja ei, en voi sivuuttaa tätä ja olla välittämättä koska ”eihän minulla ole mitään salattavaa jne”. Tämä ei vaan ole oikein ja häiritsee valtavasti ostoksilla käyntiä. Ja tiedän etten ole ainoa joka tästä kärsii.
Kommentit (89)
Voi hyvänen aika ihmiset! Siis oikeastikko te kaupassa oikein kyttäätte, että millonka se vartija teitä seuraa ja kyylää.. Minä oon aina keskittynyt niihin ostosten tekoon ja hoitanut sen ja lähtenyt kotiin. Välillä on vartija tullut kaupassa vastaan, mutta mitä sitten?? Töitähän nekin siellä tekevät. Ja parempi se minusta on, että ovat näkösällä ja lähellä, jos jotain tapahtuu ja esim. hullu pirinisti hyökkää kimppuun. Ehkä ihan syystäkin jotkut teistä voisivat siirtyä sinne nettikauppoihin, jos vainoharhat ja itsetunto on noin karmeassa kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vartijat ovat pysäköinninvalvojien ohella varmasti vihatuimpia ammattiryhmiä. Ymmärrän kyllä ettei vartijaksi yleensä älyköt hankkiudu...
Tietäisitpä mitä nuljuja ja p.e.rvertikkoja on Pasilassa sijaitsevassa monitorivalvomokeskuksessa!
Mä olen duunissa isossa kauppakeskuksessa vartijana siviilivaatteissa, edes suurin osa hlökuntaa ei tiedä tästä, koska valvon myös kassojen toimintaa, lyövätkö käteismaksut todella kassaan ym. eli otan todellakin kuitin :) Ja tietysti katon mitä m.annet ja muut epäilyttävät tekevät. Sitten ilmoitan virkapukusille kun tavara menee povariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kyttää vartijat aina kaupassa. Onkohan niillä piileviä homoseksuaalisia taipumuksia, joita sitten pääsevät toteuttamaan sillä tekosyyllä, että roikkuvat miehen perässä, joka ei ole koskaan varastanut tai aiheuttanut mitään häiriötä kaupoissa? Perverssiä toimintaa joka tapauksessa.
Ihmisiä kuulemma lisätään tekaistuilla syillä kauppojen mustille listoille, ja sitten myös myyjät tulevat sattumalta aina järjestelemään niitä hyllyjä, joiden kohdalla mustalle listalle lisätty henkilö on ostoksilla. Vainoamista tuo tosin on enemmän kuin tarkkailemista.
Vai että mustalista😂😂
Se että vartija seuraa teitä ei tosiaan tarkoita että olisitte ”varkaan näköisiä”
Vartijoiden työ olisi melko helppoa jos vaan narkit varastelisivat. Kyllä ne on ihan tavalliset talliaiset ja jopa ne hienosto ”ihmiset” jotka varastaa niin ei kiinni jää.Yksi viikko yhtä tuotemerkkiä varastettiin yli 1000€ joten siksi sitä osastoa tarkkailtiin. Mä en ymmärrä mitä pahaa siinä on, ei se vartija iholle tule. Antaa vartijan tehdä työtänsä ettei varkauksia lisätä hintoihin.
Tässä on nyt kyse siitä, että tuo tapahtuu minulla käytännössä JOKA kerta, kun käyn missä tahansa lähikaupassa, joista osassa minun naamakin varmaan muistetaan, kun niin usein käyn. Ei joskus tai silloin tällöin, vaan AINA. Ja vartijat tulee lymyilemään myös kassan eteen, kun olen jo maksamassa ostoksia. Eikä se vartijoiden toiminta vaikuta niinkään kyttäämiseltä, vaan enemmänkin ahdistelulta, ne tulevat pullistelemaan viereen ja sitten kävelevät pois. Eikä se jää edes tuohon, vaan ne tekee sitä jopa pihalla kaupan ulkopuolella.
Hyvin erikoista toimintaa, ja kieltämättä pistää miettimään, onko todella olemassa jokin väitetysti epäilyttävien henkilöiden lista (niin kuin poliisien epri), jonne lisättyjä myös vartijat seuraavat eikä vain poliisit. Laillista toimintaa se ei mitenkään voi silti olla.
Kyllä sen huomaa jos vartija on kiinnostunut juuri sinusta. Pelkkä läsnäolo ja ihmisten vahtaaminen on niiden leipätyötä ja suurimman osan ajasta ne istuvat joka tapauksessa valvomossa, koska kameroilla pystyy valvomaan isoa kauppaa ihan eri tavalla kuin jalkaisin hyllyjen välistä. Sen sijaan jos luotte katsekontaktin vartijaan tai muuten käyttäydytte oudosti, niin se saattaa vetää siitä johtopäätöksensä. Etenkin viikonloppuaikaan on hyvin tavallista että markettikaupoissa vartija saattaa pullistella kassojen tuntumassa peukut vyön alla, ja jokaisesta itseään täynnä olevasta asiakkaasta tuntuu tietysti, että se kyttää siellä juuri teitä.
Ammattimainen myymälävaras itse asiassa tykkää nähdä vartijan myymälässä, koska hän voi päätellä siitä heti, onko hänen toimistaan kiinnostuttu. Kiinniotot tehdään yleensä vasta kassalinjan jälkeen, joten tavarat ehtii vielä hylkäämään, jos epätoivottua huomiota havaitsee.
65463245345 kirjoitti:
Kyllä sen huomaa jos vartija on kiinnostunut juuri sinusta. Pelkkä läsnäolo ja ihmisten vahtaaminen on niiden leipätyötä ja suurimman osan ajasta ne istuvat joka tapauksessa valvomossa, koska kameroilla pystyy valvomaan isoa kauppaa ihan eri tavalla kuin jalkaisin hyllyjen välistä. Sen sijaan jos luotte katsekontaktin vartijaan tai muuten käyttäydytte oudosti, niin se saattaa vetää siitä johtopäätöksensä. Etenkin viikonloppuaikaan on hyvin tavallista että markettikaupoissa vartija saattaa pullistella kassojen tuntumassa peukut vyön alla, ja jokaisesta itseään täynnä olevasta asiakkaasta tuntuu tietysti, että se kyttää siellä juuri teitä.
Ammattimainen myymälävaras itse asiassa tykkää nähdä vartijan myymälässä, koska hän voi päätellä siitä heti, onko hänen toimistaan kiinnostuttu. Kiinniotot tehdään yleensä vasta kassalinjan jälkeen, joten tavarat ehtii vielä hylkäämään, jos epätoivottua huomiota havaitsee.
Yhdessä lähikaupassa tapahtui jonkin aikaa sekin, että joka kerta, kun tulin aulaan, joka ei edes ole vielä varsinaista kauppatilaa, jossa elintarvikkeet ja tavarat on, niin siinä oli vartija seisoskelemassa naama sisäänkäyntiin päin. Sitten se loppui, ja seuraavaksi ne alkoivat tekemään sitä, että kun menin aulasta sisään ostostiloihin, jossa ensimmäisenä on hevi-osasto, niin vartija käveli heti ohi. Sitten lopettivat sen ja alkoivat tehdä joka kerta sen, että kävelevät kerran hitaasti minun ohi, kun olen edennyt hevi-osastosta eteenpäin. Ja se toiminta jatkuu edelleen.
Vartijat, onko oikeasti niin että alatte seurata asiakasta jos hänellä on reppu selässä? Tältä nimittäin tuntuu. Itse käytän nykyään vain reppua ja tuntuu että aina on joku kytiksellä. 😬
Olen katsonut vartijoita tiukasti silmiin, jos on vaikuttanut siltä, että seurailevat. Vartijat käänsivät katseensa toiseen suuntaan välittömästi.